Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@05:33:20 GMT

رشد ۸ درصدی حجم و ارزش معاملات در بورس کالا

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۱۲۲۴

رشد ۸ درصدی حجم و ارزش معاملات در بورس کالا

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران تعداد ۲۴۹ هزار و ۹۹۳ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۳۷۵۴ میلیارد و ۴۱۳ میلیون ریال منعقد شد که در حجم و ارزش معاملات با رشد هشت درصدی رو به رو بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در هفته‌ای که گذشت تعداد ۲۴۶ هزار و ۸۶۲ قرارداد آتی زعفران نگین به ارزشی بیش از ۳۴۲۴ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال منعقد شد که انعقاد این تعداد قرارداد با حضور ۱۰ هزار و ۵۴۱ مشتری فعال صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در معاملات هفته گذشته، تعداد ۸۵۳ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز در حالی منعقد شد که ارزش تقریبی ۷.۵ میلیارد ریالی برای آن به ثبت رسید.

انعقاد دو هزارو 258 قرارداد آتی پسته نیز به ارزش ۳۲۹ میلیارد و ۹۸۲ میلیون ریال رقم خورد.

در هفته گذشته همچنین ۲۰ قرارداد آتی زیره سبز با ثبت ارزش بیش از یک میلیارد ریال در بازار مشتقه بورس کالا منعقد شد.

به گزارش ایرنا، بورس کالا در سال ۹۸ پر رونق بود و ارزش معاملات این بازار در سال ۹۸ به ارزش معاملات در سال ۹۷ نزدیک شد و ارزش معاملات بازار فیزیکی رشد قابل توجهی را تجربه کرد.
پارسال راه اندازی معاملات آتی و گواهی سپرده کالایی بر روی زیره سبز و پسته نیز راه اندازی شد که در کنار زعفران سه گانه محصولات مهم کشاورزی را شکل دادند. ظاهرا این بازار خود را مهیای پذیرش محصولات جدیدتر از جمله خرما و زیتون نیز کرده است.

 ارزش معاملات بورس کالای ایران در سال ٩٨ به بیش از ۱۶۹ هزار و ۱۲۰ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان رسید که از نکات قابل توجه معاملات سال گذشته بورس کالا، رشد عمده متغیرهای بازار فیزیکی بود.

بر این اساس در بازار فیزیکی بورس کالای ایران در سالی که گذشت معامله گران بیش از ۲۶ میلیون و ۳۳۵ هزار تن انواع کالا را در حالی دادوستد کردند که ارزش معاملات این بازار به ۱۳۷ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان رشد کرد؛ حجم و ارزش کل بازار فیزیکی به ترتیب ۶.۱ و ۵۶ درصد رشد را نسبت به سال ۱۳۹۷ تجربه کرد.

همچنین از کل معاملات این تالار حدود ۱۰ میلیون و ۴۰۸ هزار تن کالا به صورت سلف، ۶۲۵ هزار تن کالا به صورت نسیه و بیش از ۱۵ میلیون و ۳۲۱ هزار تن کالا به صورت نقدی مورد معامله قرار گرفت.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بورس کالا معاملات بورس بورس ارزش معاملات بازار فیزیکی قرارداد آتی بورس کالا منعقد شد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورق بازار سرمایه برگشت

پس از افت هیجانی شاخص بورس در دو روز گذشته، امروز این بازار سبزپوش شد؛ به طوری که شاخص کل با رشد بیش از ۱۰ هزار واحد به رقم دو میلیون و ۲۰۶ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، از ابتدای صبح امروز حال و هوای بازار سرمایه مثبت شد اغلب نمادها با صف خرید مواجه بودند.

در پایان معاملات جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 10 هزار و 140 واحد افزایش پیدا کرد و به دو میلیون و ۲۰۶ هزار و ۹۰۷ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز ۲۴۵۸ واحد رشد کرد و در عدد ۷۲۶ هزار واحد ایستاد.

روز دوشنبه بیش از ۱۶۲ هزار معامله در بازار بورس انجام شد که ارزش آن بالغ بر ۲۹۵۰ میلیارد تومان بود. حجم معاملات نیز به بالای ۶.۲ میلیارد رسید.

فملی، فارس و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به ذوق، فاذر و شستا اشاره کرد که بجز فاذر بقیه نمادها سبز شدند.

در سومین روز معاملات هفته بازار فرابورس نیز ۶۳ واحد رشد کرد و به رقم ۲۴ هزار و ۷۰۸ رسید. تعداد معاملات امروز فرابورس بیش از ۸۸ فقره بود که ارزش آن ۳۹۳ هزار میلیارد تومان شد.

آریا، هرمز و شگویا بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند که به جز آریا دو نماد دیگر مثبت شدند. همچنین فصبا، نخری و بیوتیک از نمادهای پرتراکنش امروز فرابورس بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • رشد ۱۰هزار و ۱۴۰واحدی بورس +نقشه
  • رشد ۱۰هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل بورس در پایان معاملات یکشنبه
  • افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد
  • شاخص بورس امروز ۲۶ فروردین/افت۱۱ هزار واحدی
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • تداوم روند نزولی بورس / ریزش ۱۱ هزار واحدی شاخص کل
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
  • سقوط ۵۳ هزار واحدی بورس/ سهامداران ناامید و خسته هستند