Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@23:32:46 GMT

زمین‌های دولتی راکد دزفول بازپس گرفته می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۱۲۳۲

زمین‌های دولتی راکد دزفول بازپس گرفته می‌شوند

فرهمندپور با تاکید بر ایجاد اشتغال در دزفول گفت: زمین و امتیازات دولتی این شهرستان که پنج سال راکد و بلااستفاده مانده باشند، بازپس‌ گرفته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «علی فرهمندپور» صبح امروز (شنبه ۲۷ دی) در نشست شورای اشتغال شهرستان دزفول اظهار کرد: هر گونه امتیاز و زمین دولتی که در راستای ایجاد اشتغال در شهرستان به افراد ارائه شده باشد ولی به مدت پنج سال از آن استفاده نشده باشد، باز پس گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار ویژه شهرستان دزفول با بیان اینکه یک مورد بازپس گیری زمین از یکی از شرکت های معروف شهرستان در حال انجام است افزود: ۴۱ واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در دزفول وجود دارد و زمین این واحدها نیز اگر پنج سال از دریافت آن گذشته و اقدام مثبتی برای بهره برداری انجام نداده باشد نیز خلع ید شده و به فرد دیگری واگذار می شود.

 

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری فرمانداری با شرکت هایی که اقدام به جذب نیروی غیربومی می کنند به هم خواهد خورد اضافه کرد: قطعا در ارائه خدمات و رفع مشکلات این واحدها با آنها همکاری های خوبی انجام نخواهد شد و در مقابل واحدهایی که در زمینه جذب نیروی بومی عملکرد خوبی دارند به صورت شایسته مورد حمایت فرمانداری و سایر دستگاه ها قرار خواهند گرفت.

 

فرهمندپور تصریح کرد: اشتغال مهمترین و اولین مطالبه و دغدغه مردم است لذا همه مسئولان باید در این زمینه تلاش کنند چرا که اگر اشتغال ایجاد شود معیشت فرد تامین می شود و در نهایت منجر به کاهش بزهکاری و افزایش میزان امنیت می شود.

 

وی با انتقاد از همکاری نکردن برخی از بانک ها در زمینه ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی عنوان کرد: برخی مسئولان نیز فقط چوب لای چرخ کارفرما و تولید کننده می گذارند، از سویی برخی صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی نیز در مقابل درخواست های به حق و قانونی بانک ها کوتاهی می کنند که این دو موضوع باید برطرف شود.

 

فرماندار ویژه دزفول ابراز کرد: دولت نگاه ویژه ای به مقوله اشتغال دارد و در این زمینه تسهیلات خوبی برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته است اما مسئولان پیگیر این موضوعات نیستند لذا ضروری است در این خصوص پیگیری های لازم صورت گیرد.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر سه بازارچه مشاغل خانگی در سه نقطه شهر در حال احداث است‌ که پیشنهاد می شود غرفه های این بازارچه ها در اختیار مشاغل باشد نه شخص، تا با چرخشی شدن این روند افراد زیادی فرصت ارائه تولیدات خود را داشته باشند.

 

«مهدی چناری» نیز در این نشست اظهار کرد: ۵۰ فرصت شغلی توسط اداره میراث فرهنگی ایجاد شده که تعدادی از  آنها در سامانه ثبت و دارای کد رهگیری هستند.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دزفول با اشاره به احداث یک هتل آپارتمان در دزفول اذعان کرد: در سال‌های اخیر شورای اشتغال شهرستان دزفول و استان خوزستان، چهار میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح تصویب کرد اما بنا به دلایل نامعلوم بانک عامل صرفاً دو میلیارد تومان پرداخت کرده است.

 

وی با بیان اینکه اگر سایر این تسهیلات نیز پرداخت شود، این هتل آپارتمان با ۳۵ نفر اشتغال‌زایی به زودی به بهره‌برداری می رسد خاطر نشان کرد: لیست ۱۰۰ اشتغال دیگر نیز آماده شده که تلاش می‌شود تا پایان سال محقق و در این سامانه ثبت شود.

 

همچنین «محمد غلامی» با اشاره به اینکه پروانه بهره‌برداری برای ۲۷ واحد صنعتی به  میزان اشتغال‌زایی ۲۷۰ نفر انجام شده است ادمه داد: پیش بینی می شود تا پایان امسال چند واحد صنعتی دیگر در شهرستان دزفول به بهره‌برداری رسد که باعث می شود این آمار افزایش یابد.

 

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول یاد آور شد: برخی بانک‌های شهرستان دزفول در زمینه ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی چوب لای چرخ آنها می‌گذارند و این امر ما را در زمینه ایجاد اشتغال دچار مشکل می‌کند که انتظار می‌رود بانک‌ها با برقراری تعامل سازنده، این رویه نامناسب را تغییر دهند.

 

پایان پیام/589

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرماندار دزفول شهرستان دزفول فرهمند پور دزفول شهرستان دزفول ایجاد اشتغال بهره برداری بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول

علی اکبر حسینی محراب  استاندار خوزستان با اشاره به اینکه گام‌های صادراتی خوبی در این واحد تولیدی برداشته شده است بر افزایش تعامل این هلدینگ با کشاورزان تاکید کرد. 

 هلدینگ رحمت تجارت که اسفند سال ۱۴۰۲ با حضور وزیر جهاد کشاورزی در دزفول به طور رسمی افتتاح شد فعالیت آزمایشی خود را از سال ۹۸ آغاز کرد. 

 این هلدینگ از ۲ هزار و ۴۰۰ کشاورز شمال خوزستان و استان‌های همجوار حمایت می‌کند و ۱۵۰ واحد دامپروری سطح کشور نیز زیر پوشش این هلدینگ برای تامین خوراک دام قرار دارند.

مجتمع کارخانجات هلدینگ رحمت تجارت در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر دزفول و در محل چهارراه آوج این شهرستان قرار دارد که فعالیت آزمایشی خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است.

هلدینگ رحمت تجارت با هدف پشتیبانی از کشاورزان شمال خوزستان، ارزآوری برای کشور و ایجاد اشتغال پایدار تاسیس شده است.

بازدید از طرح‌های اقتصادی و زیرساختی، دیدار با نخبگان، شرکت در نشست شورای اداری شهرستان و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های سفر استاندار خوزستان به شهرستان دزفول است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول