Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@16:55:44 GMT

سامانه «تشرف» در اختیار متقاضیان قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۱۲۵۷

سامانه «تشرف» در اختیار متقاضیان قرار گرفت

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، کامران اکبری، مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت در خصوص سامانه نقل و انتقال قبوض ودیعه‌گذاری حج اظهار داشت: براساس مندرجات درج شده در قبوض ودیعه گذاری و اختیارات و ضوابطی که سازمان حج و زیارت فراهم آورده ، شخص ودیعه‌گذار می‌تواند با رعایت شرایط تعیین شده، قبض خود را برای یک بار واگذار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی توضیح داد: در راستای ارائه خدمت به متقاضیان و سهولت کار آنها اعم از واگذار کننده قبوض یا دریافت کننده، سامانه‌ای از سوی سازمان حج و زیارت به نشانی tasharof.haj.ir طراحی و اجرا شده است که در این بستر خدمات مناسبی به متقاضیان ارائه می‌کند.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت افزود: متقاضیان می‌بایست با ورود به این سامانه درخواست خود را در هر استان یا شهرستانی که ودیعه‌گذاری کرده و سکونت دارند ثبت کنند و سپس با انتخاب کارگزارانی که دارای مجوز از سازمان حج و زیارت هستند، مبادرت به نقل و انتقال اولویت قبوض ودیعه‌گذاری کنند.

وی تاکید کرد: واگذار کنندگان و همچنین دریافت کنندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج «فروشندگان و خریداران اسناد» باید اقدامات خود را از طریق سامانه مذکور و تحت نظر دفاتر کارگزاری تعیین شده انجام دهند و به سایت‌ها و افراد سودجویی که در این راستا به تبلیغ می‌پردازند مراجعه نکنند.

اکبری با بیان اینکه این سامانه نقش موثری در کوتاه کردن دست واسطه ها و سودجویان و هزینه‌های اضافی ناشی از آن دارد، گفت: ودیعه‌گذاران می‌توانند از این بستر با ارتباط مستقیمی که با انتقال گیرندگان قبض ایجاد می‌شود، اولویت تشرف خود را به افراد واجد شرایط واگذار کرده و از ثواب حجی که فرد به این واسطه مشرف می‌شود، بهره مند و نایب الزیاره آنها باشد.

وی تاکید کرد: مراکز، افراد و سامانه‌هایی که در این حوزه «بحث خرید و فروش قبوض ودیعه گذاری حج و عمره» تبلیغات وسیعی را در کشور راه‌اندازی و هدایت کرده‌اند، مورد تایید سازمان حج و زیارت نیستند و اینگونه اقدامات موجب ایجاد اخلال در روند جاری امور ایجاد کرده و موجب شدند تا روال مقرر اینگونه واگذاری‌ها با وقفه، واسطه گری و غیر مستقیم انجام گرفته و هزینه‌هایی به طرفین تحمیل شود. بنابراین به متقاضیان تاکید می‌شود که امور واگذاری و تهیه قبض خود را مستقیماً از طریق سامانه مذکور دنبال کرده و مطلقاً این کار را از طریق افراد و مراکز واسطه‌گر دنبال نکنند.

مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت در خصوص واگذاری کارت‌های اولویت‌های عمره نیز گفت: در خصوص کارت‌های اولویت‌های عمره نیز کسانی که تمایل به تهیه و یا واگذاری آن را دارند، می‌بایست صرفاً از طریق دفاتر زیارتی مجاز در سطح استان یا شهرستان محل سکونت خود اقدام و پیگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت قبوض ودیعه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعلام و پرداخت قبض برق در یک چشم برهم‌زدن

سال‌هاست که استعلام قبض برق و پرداخت آن، دستخوش تغییرات بسیاری شده؛ اگر به یاد داشته باشید، در گذشته این کار فقط با مراجعه حضوری به بانک‌ها انجام‌پذیر بود و هیچ‌کدام از روش‌های امروزی وجود نداشت. اما حالا کسی را در بانک می‌بینید که برای استعلام و پرداخت قبوض بیاید؟

زندگی امروز ما از همه ابعاد با گذشته فرق کرده است. چه در زمینه پرداخت و استعلام قبض برق و سایر قبوض و چه در اموری که قبل‌ترها انجام ‌دادن آن انرژی زیادی از ما می‌گرفت و امروز با تکنولوژی‌هایی که در اختیارمان قرار دارد انجام‌پذیر هستند. درحال‌حاضر، پرداخت الکترونیکی جایگزین قبض‌های کاغذی شده است. یعنی روش‌های سنتی به‌کل حذف شدند و سبک رسیدگی به این امور، شکل‌وشمایل مدرنی به خود گرفت.

آیا قبض‌های کاغذی به طور کامل حذف شدند؟

سال‌ها بود که همه ما از دریافت ده‌ها نسخه کاغذی که باید همه آن‌ها را با مراجعه به مراکز حضوری پرداخت می‌کردیم، سردرگم و کلافه بودیم. اما حالا زمان تغییر فرا رسیده و می‌توانیم یک نفس راحت بکشیم. در حال‌ حاضر، برای استعلام قبض برق و پرداخت آن، فقط با تلفن همراه سروکار داریم.

با طرح حذف قبض‌های کاغذی در سراسر کشور، هزینه‌های مازادی که به سازمان‌های مربوط و مردم تحمیل می‌شد هم کنار رفت و افراد توانستند بدون فوت وقت استعلام بگیرند و قبل‌از دیرکرد و قطع‌شدن انرژی، اقدام به پرداخت هزینه‌های مصرفی خود کنند.

روش‌های سنتی پرداخت قبض، چه معایبی داشت؟

بیایید لحظاتی کوتاه به گذشته‌ها سفر کنیم. همان وقت‌هایی که قبوض کاغذی به دست‌مان نمی‌رسیدند یا به‌اشتباه، به منزل همسایه مجاورمان تحویل داده می‌شدند. شما هم از این‌که مدت زیادی از دریافت آخرین قبض‌تان می‌گذشت و خبری نمی‌شد، احتمالا به بانک‌ها مراجعه می‌کردید تا ببینید قضیه از چه قرار است؟

مثل روز روشن است که همه شما آن زمان‌ها از معطل‌شدن در صف انتظار و عقب ‌افتادن از امور شغلی، خانه‌داری، بچه‌داری یا تحصیلی‌تان ناراضی بودید اما چاره‌ای هم نداشتید. باید در ساعت‌های خاصی از روز، وقت‌تان را خالی می‌کردید و انرژی زیادی را برای رفت‌وآمدهای حضوری و گاهی سروکله‌زدن با افراد مختلف از دست می‌دادید تا در نهایت، به مقصود خود برسید. در واقع مراجعه حضوری، تنها راه شما برای استعلام و پرداخت قبض بود.

استعلام قبض برق با روش‌های امروزی

زمانی که تصمیم بر آن شد تا از طریق ظرفیت دولت الکترونیک و کانال‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، قبض‌ها صادر شود، روش‌های استعلام و پرداخت آن هم نسبت به گذشته تغییرات زیادی یافت. با حذف نسخه کاغذی قبض برق و همچنین سایر قبوض، اطلاعات لازم به‌واسطه پیامک برای مشترکین ارسال می‌شود اما به‌نظر شما چه روش‌هایی برای پرداخت آن وجود دارد؟

استعلام و پرداخت قبض برق با کدهای دستوری (USSD)

شما با استفاده از کدهای دستوری *733*1521# یا *741*1521# می‌توانید از هزینه مصرف انرژی خود مطلع شوید و نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. کدهای دستوری برای کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند یا گوشی هوشمند در اختیارشان نیست، راه‌کاری سریع‌تر از مراجعه حضوری به شعب بانکی خواهد بود.

استعلام و پرداخت قبض برق با تلفن گویا

اگر حوصله سروکله ‌زدن با کدهای دستوری را ندارید و آن را عملی وقت‌گیر می‌دانید، می‌توانید با استفاده از شماره‌تلفن 1521 از بدهی خود استعلام بگیرید و در فرصتی مناسب، برای پرداخت آن اقدام کنید.

استعلام و پرداخت قبض برق با همراه بانک‌ها

بعد از تلفن بانک‌ها که برای رسیدگی به مطالبات مشتریان روی کار آمدند،، موبایل بانک‌ها به‌صورت اپلیکیشن و وب‌سایت طراحی شدند و امکان پرداخت قبوض‌ را در سرویس‌های خود گنجاندند. وجود این قابلیت کاربردی باعث شد که دیگر نیازی به چاپ رسید یا کاغذ نباشد و شما با دسترسی به اطلاعاتی ساده مانند شناسه قبض و شناسه پرداخت، بتوانید بدهی خود را تسویه کنید.

مزایای پرداخت و استعلام قبض برق با روش‌های امروزی

مسلما تا به‌ حال متوجه شده‌اید که شیوه‌های مدرن در مقایسه با راه‌کارهای قدیمی استعلام و پرداخت قبوض چه برتری‌هایی دارد. جدا از زمانی که روش‌های الکترونیکی برای شما زمان ذخیره می‌کنند، همین‌ که نسخه‌های کاغذی حذف شدند، یعنی می‌توانیم با حفاظت از محیط‌زیست و پیشگیری از تخریب پوشش‌های گیاهی، طبیعت پربارتری داشته باشیم.

شما با راه‌کارهای امن، سریع و ساده امروزی در هر جا که باشید، امکان تسویه‌حساب آنی قبوض را در اختیار دارید. در این صورت، نه مهلت پرداخت‌تان را از دست می‌هید و نه با قطعی انرژی از سوی سازمان‌های دولتی مواجه می‌شوید.

معرفی تاپ به‌عنوان بهترین اپلیکیشن برای استعلام قبض برق

محال است که تاپ را نشناسید! این اپلیکیشن طراحی‌شده توسط بانک پارسیان با میلیون‌ها کاربری که دارد، در زندگی امروز ما جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. وجه تمایز تاپ با سایر رقبا به خدمات جامع و گسترده آن در زمینه‌های مختلف بازار سرمایه، خودرو، امور پرداختی، گردشگری و نیکوکاری مربوط است.

یکی از سرویس‌های پرکاربرد تاپ، امکان استعلام و پرداخت قبض برق، آب، گاز و تلفن است. شما در بستر ایمن و پرسرعت این نرم‌افزار و وب‌سایت آن، قادر به پرداخت هزینه انرژی‌های مصرفی خود هستید. با تاپ، همه‌چیز در دقایقی کوتاه انجام می‌شود و شما می‌توانید وقت گران‌بهای خود را برای امور مهم‌تر و مفیدتر ذخیره کنید.

نحوه استعلام قبض برق با اپلیکیشن تاپ

برای استعلام شما به شناسه قبض و پرداخت نیاز دارید. شناسه قبض در تمامی قبوض واحد است و فقط شناسه پرداخت در هر دوره تغییر می‌کند. فرقی ندارد که واحد سکونت شما، تجاری است یا مسکونی. در هر صورت، با دسترسی به همین اطلاعاتی که گفتیم، می‌توانید از طریق اپلیکیشن یا وب‌سایت تاپ، مبلغ بدهی خود را ببینید.

با ورود به قسمت قبض در سوپر اپلیکیشن تاپ، گزینه قبض برق را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، شناسه‌هایی را که از شما خواسته می‌شود، بنویسید.

بعد از لمس گزینه تایید، مبلغ نهایی به شما نمایش داده می‌شود.

حالا می‌توانید این مبلغ را با استفاده از اطلاعات کارت بانکی یا کیف پول برنامه بپردازید.

پرداخت الکترونیکی تمامی قبوض از خانه

قبل‌ترها برای پرداخت و استعلام قبض برق تنها راهی که داشتید، مراجعه حضوری به بانک‌ها و دفاتر پیشخوان بود. احتمالا در آن ساعت، دغدغه‌های دیگری هم داشتید که باید به آن‌ها رسیدگی می‌کردید و پرداخت قبض‌ها هم که قوزبالاقوز می‌شد. حالا با روش‌های الکترونیکی، همه موانع و دردسرها از سر راه شما برداشته شد. می‌توانید در سریع‌ترین وقت ممکن، استعلام بگیرید و تسویه کنید.

کد خبر 746894

دیگر خبرها

  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد
  • واکنش وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس + جزییات مهم
  • پژو پارس، ۱۵۰میلیون تومان گران شد/ وزیر صمت واکنش نشان داد
  • استعلام و پرداخت قبض برق در یک چشم برهم‌زدن
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • متقاضیان حج تمتع در انتظار اعلام ثبت نام برای ظرفیت باقی مانده
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی
  • اعلام نحوه دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن