Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن‌های مردمی و پارلمانی اردن از دولت خواستند در مورد توافقنامه گازی امضا شده با رژیم اشغالگر صهیونیستی، به دلیل بی‌عدالتی فاحشی که در حق اردن شده، به دادگاه بین‌المللی مراجعه کند.

به گزارش ایسنا، موسی هنطش، از نمایندگان پارلمان اردن در گفتگو با سایت العربی الجدید اظهار کرد: دادگاه بین‌المللی برای لغو این توافقنامه در دسترس دولت هست اما به نظر می‌رسد دولت تمایلی به این کار ندارد چرا که موضعگیری پارلمان را که دو مرتبه به لغو توافقنامه رای داد و نیز مخالفت‌های مردم اردن و نهادهای مختلف جامعه مدنی را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنطش با اشاره به اینکه اردن علاوه بر واردات گاز از مصر و نیز پروژه‌های وزارت انرژی آن برای افزایش میزان استخراج از چاه‌های گاز داخلی، امروز بیش از نیاز برقی خود را در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر تولید می‌کند، بر بی‌فایده بودن این توافقنامه برای اردن تاکید کرد.

اردن در سپتامبر ۲۰۱۶ توافقنامه‌ای ۱۵ ساله را با رژیم صهیونیستی برای خرید حدود ۴۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به قیمت ۱۰ میلیارد دلار از ابتدای سال ۲۰۲۰ به امضا رساند و پمپاژ آزمایشی آن از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شد.

کمپین ملی اردن برای لغو توافق گازی امضا شده با رژیم صهیونیستی، بار دیگر لغو توافق و توقف خرید گاز سرقت شده توسط رژیم صهیونیستی را خواستار شد و این توافق را اقدامی در راستای عادی‌سازی دانست که توانمندی‌های اقتصادی و پولی رژیم اشغالگر را تقویت می‌کند.

هشام البستانی، هماهنگ‌کننده این کمپین اظهار کرد: این کمپین ابتدای ماه فوریه آتی با ارسال گزارش‌هایی برای دادستانی کل کشور، تعقیب بشر الخصاونه، نخست وزیر و اعضای کابینه او را بابت امضای این توافقنامه درخواست خواهد کرد.

مناف مجلی، رئیس سابق کمیته مقاومت در برابر عادی‌سازی نیز در گفتگو با العربی الجدید تاکید کرد: مخالفت مردم، پارلمان و نهادهای جامعه مدنی اردن با توافق گازی بر اساس این باورها و اطلاعات است که این توافق به زیان اقتصاد اردن است چرا که اردن را مجبور به خرید گاز سرقتی می‌کند و علاوه بر این کشور را در تقویت اقتصاد دشمن شرکت می‌دهد.

صالح العرموطی، نماینده پارلمان اردن نیز گفت: توافق امضا شده با دولت اشغالگر حاوی بندهایی است که اردن می‌تواند با استفاده از آنها توافق را بدون پرداخت خسارت فسخ به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار لغو کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اردن رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌نمی‌توان برای اتفاق اصفهان عنوان «حمله» را به کار برد

وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص اتفاق اصفهان و پاسخ ایران به اسرائیل، گفت: بعد از عملیات «وعده صادق» همانطور که فرماندهان نظامی و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرمانده سپاه پاسداران اعلام کردند از این به بعد اگر اشخاص و دارایی‌های ما مورد حمله‌ی رژیم صهیونیستی قرار بگیرند جمهوری اسلامی ایران برای خودش این حق را قائل است که عمل متقابل انجام دهد.

به گزارش جماران بخش‌هایی از گفت و گوی جلال زاده را در ادامه می‌خوانید:

اتفاقی که در اصفهان افتاد را نمی‌توان عنوان «حمله» برای آن به کار برد. رژیم صهیونیستی قبلا هم از این کار‌های کودکانه و کور داشته است که جمهوری اسلامی ایران نیز در میدان پاسخ آن‌ها را داده است. حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ما در دمشق یک حمله بدیع و مخالف تمامی کنوانسیون‌ها، حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل بود که جمهوری اسلامی تصمیم گرفت یک جواب قاطع و طبق موازین بین‌المللی به آن‌ها بدهد؛ لذا طبق مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مصاحبه‌هایی که فرماندهان ما انجام دادند، هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به امکان و دارایی‌ها جواب خواهیم داد.

در اصفهان پدافند ارتش جمهوری اسلامی به بعضی از اشیاء مشکوک شده بود و به سمت آن‌ها تیراندازی کرده بود و اصلا در قواره حمله رژیم صهیونیستی نبود. امیدارم با تمام دیوانگی‌هایی که رژیم صهیونیستی دارد به خاطر منافع کوتاه مدت خود هم که شده است، کار دیوانه‌باری انجام ندهد که این‌بار پاسخ جمهوری اسلامی نسبت به قبل متفاوت خواهد بود.

اردن باید پاسخگو باشد و در گفت و گویی که وزیر امورخارجه اردن با امیرعبداللهیان داشتند توضیحات لازم را دادند و همانجا اعلام کردند که ما اجازه حضور پرنده‌های رژیم صهیونیستی را در فضای اردن نخواهیم داد. ما در بحث دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم و اعلام کردیم اگر ما بدانیم که رژیم صهیونیستی از امکانات کشور‌ها و پایگاه‌های آمریکا علیه منافع ما استفاده کرده قطعا با پاسخ متقابل ما مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • فیلم| تظاهرات اردنی‌ها مقابل سفارت رژیم صهیونیستی
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام
  • ‌نمی‌توان برای اتفاق اصفهان عنوان «حمله» را به کار برد
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران