Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان تهران دستورالعمل ارزیابی، تقویت و اتقان آراء قضایی را ابلاغ کرد. خبرگزاری میزان - محمدجواد حشمتی، رئیس کل دادگستری استان تهران دستورالعمل ارزیابی، تقویت و اتقان آراء قضایی را ابلاغ کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در این دستورالعمل با اشاره به اصل ۱۶۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جهت نیل به اهداف راهبردی برنامه تحولی، ارتقاء آرای صادره از مراجع قضایی در کنار تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش موجودی شعب را از اهمیت بسیار بالایی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در چهار مبحث با ذکر تعاریف و مفاهیم، اهداف، ساختار و تشکیلات و وظایف و تکالیف و ۱۵ ماده و سه تبصره این دستورالعمل را به معاونت منابع انسانی دادگستری کل استان تهران جهت اجرا ابلاغ کرد و کلیه روسا و سرپرستان واحد‌های قضایی را مکلف به همکاری با این معاونت کرد.   بیشتر بخوانید: اموال و دارایی‌‌های نامشروع شناسایی و پس گرفته می‌شوند از جمله اهداف این دستورالعمل که مبتنی بر اصول حاکم بر دادرسی سریع و عادلانه است؛ حفظ کیفیت آراء قضایی و ارتقاء آن و افزایش صدور آراء متقن است.

در بخش دیگر این دستورالعمل بر رصد و پایش مستمر آراء و تصمیمات قضایی محاکم بدوی و تجدیدنظر و شعب دادسرا شورای حل اختلاف به منظور شناسایی آراء متقن و ضعیف و شناسایی نقاط ضعف علمی قضات صادرکننده آراء، برنامه ریزی در جهت ارتقاء سطح دانش قضات، تشویق قضات صادرکننده آراء برتر، اراده مستمر گزارش کیفیت آراء صادره تاکید شده است.

در بخش سوم این دستورالعمل به کارگروه ارزیابی و اتقان آراء قضایی متشکل از معاونین نظارت و ارزشیابی قضات، منابع انسانی، نظارت و ارزیابی، برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، سرپرست دادگاه تجدید نظر استان تهران و یکی از معاونان رئیس کل محاکم تهران و دادستان تهران و سه نفر از قضات مجرب محاکم بدوی و تجدیدنظر به انتخاب رئیس کل دادگستری تهران و دبیری معاون منابع انسانی دادگستری استان تهران اشاره شده است.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری تهران دستورالعمل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری تهران دستورالعمل دادگستری استان تهران اتقان آراء قضایی رئیس کل دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضات و کارکنان عدلیه کرمان حامی ۱۳۵ کودک یتیم شدند

محمدباقر اسلامی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: طرح اکرام ایتام با مشارکت دادگستری استان کرمان و همراهی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در ماه مبارک رمضان صورت پذیرفت و ۸۹ نفر از قضات و کارکنان اداری دادگستری و شورای حل اختلاف مرکز استان کرمان در این طرح شرکت کردند.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان گفت: در ماه مبارک رمضان پرسنل دادگستری کرمان با تکمیل فرم حمایت از کودکان ایتام استان، در طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان شرکت کردند.

کارکنان عدلیه کرمان با تقبل حمایت از ۱۳۵ کودکان یتیم، به‌صورت ماهانه هزینه‌ای برای حمایت از این کودکان نیازمند پرداخت خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • قضات و کارکنان عدلیه کرمان حامی ۱۳۵ کودک یتیم شدند
  • دادگستری گیلان: قضات از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب کنند
  • ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی و قضایی از اجرای صحیح قانون
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرا شود
  • اجازه سوء استفاده از مواهب خدادادی مازندران را از متخلفین سلب می‌کنیم
  • راهکار‌های سند تحول قوه قضائیه برای رفع مشکل غیرمتقن بودن آرا و تصمیمات قضایی