Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@11:38:01 GMT

نظارت بر آگهی حیوانات به سبک دفاع ایتالیایی

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۱۳۴۰

نظارت بر آگهی حیوانات به سبک دفاع ایتالیایی

دیوار آگهی‌های ممنوعه حیات وحش را چطور حذف می‌کند؟ - اخبار بازار -

یکی از چالش‌های دیوار به عنوان یک پلتفرم خرید و فروش کالا، آگهی‌های مربوط به حیوانات و گونه‌های ممنوعه حیات وحش است. کارشناسان محیط زیست می‌گویند وقتی زمینه خرید و و فروش این آگهی‌ها وجود داشته باشد، شکار آن‌ها هم رونق می‌گیرد و گونه‌های مختلفی از حیوانات در معرض خطر انقراض قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن این که خطرات جانبی دیگری هم محیط زیست و طبیعت را به این واسطه تهدید می‌کند. برای مقابله با این چالش دیوار شگردهای مختلفی را به کار گرفته و با استفاده از چند فیلتر جلوی تخلفات احتمالی در این زمینه را گرفته است. این موضوع البته منهای آگهی‌های مربوط به حیواناتی است که به صورت عمده پرورش داده می‌شوند و خرید و فروش آن‌ها اشکال قانونی ندارد. یا بعضی گونه‌های حیوانات حیات وحش که در زمره حیوانات خانگی محسوب می‌شوند و به زعم کارشناسان محیط زیست خرید و فروش آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند هم شامل این فیلترها نمی‌شوند. نظارت بر آگهی‌های دیوار در دو مرحله انجام می‌شود:

ربات‌های هوشمند

از اردیبهشت ماه امسال دیوار با کمک فعالان محیط زیست فهرستی تهیه کرده از 250 نژاد حیوانات مختلف و به عنوان گونه‌های ممنوعه آن را با وارد فهرست «محتوای بد» در بررسی آگهی‌های دسته حیوانات کرده. بنابراین این دسته از آگهی‌ها به صورت خودکار توسط ربات‌های هوشمند حذف می‌شود. 

ناظران تخصصی

به جز نژادهای ممنوعه که گفتیم توسط ربات‌های هوشمند شناسایی و حذف می‌شوند، آیین نامه ای هم توسط دیوار تهیه شده که دقیقا مشخص می‌کند چه نوعی آگهی‌های دیگری هم توسط ناظران رد می‌شود. علاوه بر ناظران عمومی، گروهی هم به عنوان ناظران تخصصی با همکاری فعالان محیط زیست آموزش دیده اند که اگر آگهی ای را ناظران عمومی در مورد آن تردید داشتند آن‌ها بتوانند تشخیص بدهند قابلیت انتشار دارد یا نه.

ربات ها، دفاع سوییپر

عملکرد ربات هوشمند در شناسایی آگهی‌های ممنوعه حیات وحش به این ترتیب بوده که 80 درصد از این آگهی‌ها را در همان مرحله اول شناسایی و حذف کردند. به این ترتیب 16 درصد درخواست ثبت آگهی گونه‌های ممنوعه کاهش یافته و به عبارتی هر هفته 5640 درخواست آگهی ممنوعه با همین سیستم نظارت هوشمند حذف شده است. یک آمار دیگر که ناامیدی متخلفین را ثابت می‌کند این است که تعداد آگهی‌های ممنوعه درخواستی از 950 به 750 آگهی در هفته رسیده. بعد از اعمال فیلتر محتوای بد برای تعدادی از گونه‌های ممنوعه در دو مرحله، نرخ رد آگهی خرید و فروش حیوانات به دلایل زیست محیطی 55 درصد زیاد شده. یکی از چالش‌های سایت دیوار برای برخورد با آگهی‌های نامتعارف و غیر مجاز حیات وحش این بود که فقط متخصصین این حوزه با اسم بعضی گونه‌ها آشنایی دارند. یعنی نه با ربات هوشمند و نه با کارشناسان عمومی می‌شد این آگهی‌ها را شناسایی کرد. بعد اما با وارد کردن فیلتر زیست محیطی و فهرستی که با کمک فعالان محیط زیست تهیه شد کار ناظران سبک تر شد. قبلا 95 درصد آگهی مربوط به گونه‌های ممنوعه توسط ناظران حذف می‌شد اما حالا این مقدار به 68 درصد رسیده است. به بیان دیگر تعداد آگهی‌های شناسایی شده توسط ربات‌های هوشمند با ساز و کار جدید 5.3 برابر شده.

ناظران؛ دفاع لیبرو

اگر آگهی غیرمجازی در زمینه حیات وحش از فیلتر محتوای بد و ربات‌های تشخیص آگهی تکراری عبور کند، ناظران آموزش دیده می‌توانند آن را مهار کنند. 12 ناظر آموزش دیده در دیوار مشغول مطابقت آگهی‌ها با قوانین حفاظت از محیط زیست را بر عهده دارند. با همین شیوه می‌بینیم که تعداد گزارش محتوای نامناسب یا خلاف قانون از سوی کاربران، در دسته خرید و فروش حیوانات در مهرماه 99 نسبت به ماه قبل 40 درصد کاهش پیدا کرده است. با این تدابیری که از سوی دیوار اندیشیده شده باید بگوییم شانس تخلف برای شکارچیان غیرمجاز و نقض حقوق حیوانات در این پلتفرم آنلاین به طرز محسوسی کاهش یافته است. چون ترکیب ربات هوشمند و ناظران آموزش دیده مثل دو مدافع میانی مستحکم تمام تخلفات را جارو می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گونه های ممنوعه ربات های هوشمند خرید و فروش آموزش دیده محیط زیست حیات وحش آگهی ها ربات ها گونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ناظران افتخاری در قم

ابدالی،مدیرکل صمت استان قم گفت:سازمان تولید کنندگان و مصرف کنندگان در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی در خصوص تنظیم بازار طرح ملی «ناظران افتخاری» را اجرا می‌کند.

وی افزود: طرح ملی ناظران افتخاری برای مقابله با گرانفروشی و سایر تخلفات صنفی و برای نظارت بیشتر بر توزیع، عرضه و قیمت کالا با مشارکت مردم صورت می‌گیرد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در این طرح افراد علاقه‌مند و واجد شرایط پس از ثبت نام در سامانه ناظرین افتخاری به نشانی B۲n.ir/nazerqom در نظارت بر بازار اداره کل صمت را یاری می‌کنند.

ابدالی تصریح کرد: عملکرد ناظران افتخاری به این صورت خواهد بود که در زمان خرید‌های روزانه خود با حضور در جامعه و مشاهده عملکرد واحد‌های صنفی در صورت بروز تخلف گزارش تخلف صورت گرفته را از طریق راه‌های ارتباطی به سازمان اطلاع می‌دهند.

مدیرکل اداره کل صمت استان گفت: راه‌های ارتباطی ارسال گزارش ناظران افتخاری از طریق سایت قیمت کالا و خدمات ۱۲۴.ir و تماس تلفنی ۱۲۴ و به صورتی حضوری است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی
  • حضور مستمر ناظران در مراکز خرید محصولات زراعی + فیلم
  • ساخت ربات‌های صنعتی هوشمند برای خطوط تولیدی
  • حضور مستمر ناظران در مراکز خرید محصولات زراعی
  • نتانیاهو به دریافت «هدیه ممنوعه» از میلیاردر آمریکایی متهم شد
  • اجرای طرح ناظران افتخاری در قم
  • اشتغال؛ رکورددار جستجوهای «هنری» در دیوار