Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@09:44:16 GMT

واشنگتن برای جنگ آماده می‌شود!/عکس

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۱۴۹۷

واشنگتن برای جنگ آماده می‌شود!/عکس

آفتاب‌‌نیوز :

همزمان که بیش از ۲۰ هزار نیروی گارد ملی در آستانه برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در اطراف محل برگزاری این مراسم در شهر واشنگتن دی‌.سی بسیج شده‌اند، این شهر قرق شده و به شکل منطقه سبز بغداد در آمده است.

به نوشته وبگاه روزنامه «دیلی میل»، سرویس مخفی آمریکا که مسئول برقراری امنیت کامل مراسم تحلیف بایدن است، طرح‌هایی برای اعمال محدودیت‌های دسترسی به برخی نقاط را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر بسیج شدن ۲۰ هزار نیروی گارد ملی، خیابان‌های اطراف نیز بسته شده و سیم‌های خاردار بر بالای فنس‌های کشیده شده در دور تا دور محل برگزاری تحلیف یعنی در «کپیتول هیل» (کنگره)، نصب شده‌اند.

در گزارش این روزنامه انگلیسی آمده است که هزاران نیروی نظامی مسلح در خیابان‌های اطراف در حال گشت‌زنی هستند، حصارهای فلزی که نمی‌توان از آنان بالا رفت نیز در اطراف کپیتول هیل نصب شده و خیابان‌های منتهی به این محل نیز در حال بسته شدن هستند.

«منطقه سبز» واشنگتن دی‌.سی - محدوده سبز رنگ، ناحیه تحت مراقبت نیروهای امنیتی را نشان می‌دهد - مراسم تحلیف قرار است در مقابل ساختمان کنگره برگزار شود (سمت راست تصویر).

سازمان فدرال «خدمات پارک‌های ملی» روز جمعه اعلام کرد که پارک «نشنال مال» در مرکز واشنگتن که هر ساله در زمان مراسم تحلیف از جمعیت پر می‌شود را به درخواست سرویس مخفی می‌بندد.

نواحی اطراف کاخ سفید از جمله شریان‌های کلیدی از ایالت ویرجینیا به واشنگتن و شرق و غرب این کاخ نیز قرق شده‌اند.

علاوه بر نیروهای گارد ملی، هزاران نیروی پلیس نیز برای محاصره محل برگزاری تحلیف و محافظت از این محل در برابر هر گونه خشونت احتمالی به کمک گرفته شده‌اند.

«متیو میلر»، رئیس ‌دفتر واشنگتن در سرویس مخفی روز جمعه گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم هرج و مرج و فعالیت‌های غیرقانونی که آمریکا و جهان هفته گذشته شاهد بودند، تکرار شود.»

«موریل بوئر»، شهردار واشنگتن نیز روز جمعه به خبرنگاران گفت که به دلیل حمله هواداران ترامپ به کنگره و آنچه که وی یورش «افراطی‌های سفیدپوست» خوانده، اقدامات امنیتی در واشنگتن دی‌سی حتی بعد از مراسم تحلیف نیز ادامه خواهند داشت.

رئیس اداره گارد ملی آمریکا هم به مایک پنس، معاون ترامپ گفته که تعداد نیروهای خود را به حدود ۲۱ هزار عدد افزایش داده است.

همچنین در یک عملیات امنیتی مشترک، اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی)، گارد ملی، سرویس مارشال آمریکا، پلیس محل و سایر نهادهای فدرال تحت فرمان سرویس مخفی این کشور به منظور آمادگی برای مراسم تحلیف خواهند بود.

این در حالی است که روز گذشته نیز وزارت دفاع آمریکا با استقرار ۲۵ هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت مراسم تحلیف بایدن موافقت کرد.

از سوی دیگر،‌ تیم دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب که تصمیم داشتند روز دوشنبه سفر خود را از ویلمینگتون ایالت کارولینای شمالی به واشنگتن با قطار آغاز کنند، به دلیل افزایش نگرانی‌های امنیتی این سفر را لغو کرده‌اند.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نیز با اشاره به حمله طرفداران ترامپ به کنگره و گسیل نظامیان آمریکایی به پایتخت برای تأمین امنیت مراسم تحلیف بایدن در روز چهارشنبه نوشت: واشنگتن‌ دی‌سی به شهری تبدیل شده که گویی برای جنگ آماده می‌شود.

بسیاری از فروشگاه‌ها و ساختمان‌ها در واشنگتن دی‌سی نیز از بیم شورش احتمالی هواداران ترامپ در روز تحلیف دست به مستحکم‌سازی ساختمان‌های خود زده‌اند.

این آمادگی و اقدامات در حالی اتخاذ می‌شوند که هفته گذشته، در حالی که کنگره آمریکا در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا مراسم تحلیف جو بایدن مراسم تحلیف سرویس مخفی واشنگتن دی گارد ملی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر تصریح کرد واشنگتن درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیمی نگرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود اعلام کرد واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

بر اساس این گزارش، وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است و آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پیش از این تاکید کرده بود واشنگتن حکومت طالبان را به‌خاطر آنچه نقض حقوق بشر خواند، پاسخگو قرار خواهد داد.

«امیرخان مقتی» وزیر خارجه حکومت طالبان نیز بارها اعلام کرده است کشورهای غربی با موضوعات حقوق بشری برخورد دوگانه دارند.

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به کشتار هزاران فلسطینی تاکید کرده بود چرا غربی‌ها درباره اقدامات رژیم اسرائیل چیزی نمی‌گویند.

چین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر در افغانستان تمدید شدنروژ: همکاری با طالبان برای بهبود وضعیت حقوق بشر در افغانستان ارزشمند است

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • پول‌پاشی برای مثلث نیابتی
  • پول‌پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین