Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید احمد کاظمی فرمانده شجاعی که در میدان نبرد حق علیه باطل در ۸ سال دفاع مقدس خوش درخشیده و برای نگهداری تانک‌های بعثی ابتکارات جالبی انجام داده‌ است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، سراغ بخشی از خاطرات رزمندگان رفته‌ایم تا با انتشار آن یاد و نام آنها را گرامی‌ بداریم و بتوانیم بخشی از سختی‌ها و مشکلات این عزیزان را برای نسل آینده نقل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

19 دی‌ماه 1399 پانزدهمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج احمد کاظمی است. فرمانده شجاعی که در میدان نبرد حق علیه باطل در 8 سال دفاع مقدس خوش درخشید. این شهید والامقام که مدتی فرماندهی نیروی هوایی سپاه را نیز در کارنامه درخشان خود دارد؛‌ در سال‌های دفاع مقدس به دلیل نبوغ ذاتی، ابتکارات بسیار زیبایی در عملیات‌ها انجام داده‌ است. در این قسمت به دو روایت جالب از شهید احمد کاظمی به نقل از کتاب اَم کاکا می‌پردازیم.

شهید احمد کاظمی: کاری نکنیم شهدا رویشان را از ما برگردانند/ زیر پرچم آیت‌الله خامنه‌ای کار کردن افتخار استچرا شهید احمد کاظمی ناجی دفاع مقدس چه بود؟+فیلمروایت تصویری تسنیم از نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی درکنار مزار شهید احمد کاظمی

احمد کاظمی فرمانده تیپ 8 نجف در عملیات محرم عالی عمل کرد. بعثی‌ها را دور زد و یک تیپ کامل را با کمترین درگیری به اسارت درآورد. بعد از این قضیه مجید بقایی خیلی به احمد علاقه‌مند شد. آن زمان سه سپاه تشکیل شد. مجید احمد را به سمت فرماندهی سپاه 7 حدید منصوب کرد. سپاه 11 قدر در اختیار ابراهیم همت و سپاه صاحب الزمان(عج) هم در دست مصطفی ردانی‌پور و رضا حبیب‌الهی بود. دو سپاه 7 حدید و 11 قدر زیر نظر قرارگاه کربلا رفت و احمد غلامپور هم جانشین مجید بقایی شد.

یک روز مجید گفت: برو دنبال احمد غلامپور و احمد کاظمی. با استیشن مجید حرکت کردیم، من مسئولیتی نداشتم و طفیلی بودم. مجید پشت فرمان نشست و به طرف رقابیه حرکت کردیم.

 احمد کاظمی با همان لحن خاصش خاطره‌ای تعریف کرد: «قبل از عملیات فتح‌المبین، رشید من رو صدا زد و گفت: احمد، بیا کارت دارم. من رفتم، تا رشید من رو دید یه نقشه پهن کرد روی زمین و دست گذاشت روی یه نقطه و گفت: میدونی این چیه؟ گفتم: نه. گفت: اینجا یه تنگه‌ست. بهش میگن تنگه رقابیه. احمد جان از نقطه رهایی تا تنگه، چهار کیلومتر میری، اونجا رو می‌گیری و با یه ژ3 نگه می‌داری. همچین گفت با یه ژ3 که فکر کردم نفربر که می‌خواد توی این تنگه بپیچه تهش گیر می‌کنه. شب عملیات فتح‌المبین، چهار کیلومتر رفتیم؛ داشت صبح می‌شد. رشید پشت بی‌سیم گفت: کجایی؟ گفتم: والله تنگه‌ای نمیبینم. گفت: الان کجایی؟ سمت چپت چی می‌بینی؟ گفتم: 2 کیلومتر پایین‌تر یه کوه. 2 کیلومتر سمت راست هم کوه می بینم. گفت: خودشه. نگهش‌دار. گفتم: تو که گفتی تنگه‌ست! برو ژ3 رستم رو بیار اینجا رو نگهداره. همچین گفته بود تنگه که من فکر کردم یه راه باریکه. توی منطقه که رفتم دیدم پهناش چهار کیلومتره.»

مجید از فرصت استفاده کرد و گفت: شنیدم توی عملیات ثامن‌الائمه تانک رو کردی زیر خاکا! درسته؟ بگو جان احمد چی بوده ماجرا؟ احمد گفت: «بعضی‌ها می‌خواستن تانک‌ها رو ببرن برای خودشون. من پلاستیک کشیدم روی تانکا.بعد با لودر خاک ریختم روشون. خب نیروی متخصص نداشتم که بتونه تانک برونه. از طرف دیگه زورم میومد تانکا رو دودستی تقدیم اونها کنم. نیروهای خودم غنیمت گرفته بودن. ده دوازده تا تانک بود. آنها که اومدن هیچی ندیدن، به عقب گزارش دادن که اینجا تانک نیست. نمی‌دونستن تانکا زیر اون تپه‌های مصنوعیه.»

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خاطرات دفاع مقدس دفاع مقدس شهید خاطرات دفاع مقدس دفاع مقدس شهید شهید احمد کاظمی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، امام جمعه ماکو در مراسم گرامی داشت سومین سالگرد شهادت سردار محمد حجازی و بزرگداشت 12 هزار شهید استان آذربایجا نغربی گفت: امروز سپاه با این عملیات به نقش خود به خوبی عمل کرده و آماده بودن همه جانبه خود را به همه بدخواهان و دشمنان نظام اسلامی در برابر مستکبران نشان داد .

حجت الاسلام هاشمی افزود: سپاه با این اقدام هوشمندانه و عزتمندانه قدرت پوشالی اسرائیل غاصب و جنایتکار را در دنیا در هم پیچید .

او گفت : اگر سپاه در عملیات وعده صادق موفق شد ولایت مداری و نترسیدن از دشمن بود که از شهدا دفاع مقدس و انقلاب اسلامی درس گرفته بودند .

امام جمعه ماکو   در ادامه با برشمردن برخی از ویژگی های بازر سردار شهید حجازی گفت: شهید حجازی با فعالیتهای گسترده خود در لبنان و کمک به حزب الله ، قدرت و عظمت دوباره به جبهه مقاومت بخشید .

وی با بیان اینکه این شهید با تفکر بسیجی خود به توان نظامی و موشکی حزب الله قدرت و عظمت بخشید افزود: سردار شهید حجازی بسیجی تمام عیاری بود که در حبهه مقاومت و کشورهای مسلمان ، با تفکر بسجی خود منشا خدمات ارزنده ای شد .

دیگر خبرها

  • درگذشت مادر شهید قاسمی ابوزیدآبادی
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل
  • در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک هایی استفاده شد؟
  • انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری
  • ماجرای دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
  • آسمانی شدن مادر شهید زاهدیان در رشت
  • تجمع دانشگاهیان ایلام در حمایت از عملیات وعده صادق
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان
  • برگزاری سومین یادواره سردار شهید سید محمد حجازی در کوهدشت
  • نمایش سلاح مخفی و خاص ارتش