Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-16@13:07:49 GMT

اخذ عوارض شهرداری از ایرلاین‌ها حذف می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۱۵۴۲

اخذ عوارض شهرداری از ایرلاین‌ها حذف می‌شود؟

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رایزنی با رییس مجلس برای اصلاح قوانین مربوط به دریافت عوارض از شرکت‌های هواپیمایی خبر داد و گفت: با اخذ عوارض از ایرلاین‌ها به شیوه کنونی مخالفیم.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، هفته گذشته بود که رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی از خسارت ۲ هزار میلیارد تومانی به شرکت‌های هواپیمایی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: مشکل جدی در تامین قطعه هواپیما داریم و از دولت درخواست کمک بلاعوض کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یونس دقیق کیا» گفت: به دلیل تحریم سنگین صنعت هوایی، امکان خرید قطعات وجود ندارد، نمی‌توانیم هزینه خرید قطعات را جابه‌جا کنیم و در این شرایط افزایش نرخ ارز، فشار مصوبات ستاد کرونا و قوانین داخلی سخت هم مشکل صنعت هوایی را افزایش داده است.

اشاره وی به طرحی است که به‌تازگی در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و ایرلاین‌ها را موظف می‌کند تا درصدی از فروش بلیت خارجی را به اورژانس اختصاص دهند.

علاوه بر این، اکنون عوارض شهرداری، فرودگاهی، هلال احمر و ایمنی از محل فروش هواپیما پرداخت می‌شود و انجمن شرکت‌های هواپیمایی نسبت به ورشکستگی صنعت هشدار داده است.

بر اساس اعلام انجمن شرکت‌های هواپیمایی، مواد ۴۶ و ۴۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده که در آن به عوارض شهرداری از محل فروش بلیت اشاره شده با هم تعارض دارد و موجب اخذ چندباره عوارض از ایرلاین‌ها می‌شود، به همین دلیل از مجلس خواستار رفع این مشکل شده‌اند.

امروز «تورج دهقانی زنگنه»، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره اخذ عوارض شهرداری‌ها که از شرکت‌های هواپیمایی در شهرستان‌های مختلف دریافت می‌شود، گفت: شهرداری‌ها بر اساس قانون این عوارض را دریافت می‌کنند و امکان حذف آن وجود ندارد.

وی بیان‌داشت: عوارض‌ها درآمد پایدار شهر هستند و بر همین مبنا، شهرداری‌ها موظف هستند که مطابق قانون این عوارض را از شرکت‌های هواپیمایی اخذ کنند، اما مشکل این است که هم‌اکنون این قانون وجود دارد و برای هرگونه تغییر، باید این خواسته طی لایحه‌ای تقدیم مجلس شود و نمایندگان مجلس نیز پس از بررسی نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رایزنی با رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران انجمن ایرلاین‌های کشور خبر داد و خاطرنشان‌کرد: در این دیدار مشکلات ایرلاین‌های کشور مطرح شد و این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که این اشکال مربوط به قانون است و باید اصلاح شود.

زنگنه افزود: یکی از اشکالاتی که در این خصوص مطرح می‌شود این است که مطابق قانون، شهرداری از شهری که در آن بلیت صادر شده است، می‌تواند عوارض دریافت کند؛ این در حالی است که ممکن است یک نفر از خانه‌اش بلیت خریداری کرده باشد و بعد به منطقه دیگری برود و از آنجا سوار هواپیما شود، بنابراین شهرداری‌ها نباید از دو محل عوارض دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری با اخذ عوارض بدین‌گونه موافق نیست، خاطرنشان‌کرد: باید این قانون به‌گونه‌ای اصلاح شود که طی آن محل سوار شدن مسافر ملاک عمل قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، در ماده ۴۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده، شهر محل استقرار ایرلاین به عنوان شهرداری اخذ عوارض ذکر شده و در ماده ۴۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز شهرداری محل فروش بلیت را به عنوان اخذ کننده عوارض ذکر می‌کند. به‌طور مثال در قزوین که فرودگاه نداریم، شهرداری این شهر از ایرلاین‌ها عوارض طلب کرده است و انجمن شرکت های هواپیمایی معتقد است که چرا باید به هر دو شهرداری عوارض پرداخت کند؟ شهرداری‌ها چه خدماتی به ایرلاین‌ها یا مسافران هوایی می‌دهند؟

مشکل دیگر این است که شهرداری‌ها براساس سقف نرخ بلیت، مطالبه عوارض دارند، یعنی اگر بلیت پروازی در طیف ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان فروخته شود، شهرداری‌ها آن سقف قیمتی را مدنظر قرار می‌دهند که از دولت درخواست شده این مشکلات رفع شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری انجمن شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری عوارض شهرداری ایرلاین ها شهرداری ها اخذ عوارض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض دردناک هدست اپل ویژن پرو صدای کاربران را درآورد

ایتنا - با گذشت چندماه از عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو، برخی از کاربران این محصول با مشکلات سلامتی جدی روبرو شده‌اند.
کاربران این هدست از مشکلاتی مانند سردرد، درد گردن و کبودی زیر چشم‌ها شکایت کرده‌اند.

«امیلی اولمان»، مدیر بازاریابی شرکت Hopscotch Interactive یکی از این افراد است که پس از اولین استفاده از هدست ۳۵۰۰ دلاری ویژن پرو، زیر چشم‌هایش کبود شده است. وی معتقد است که این مشکل احتمالاً به دلیل وزن و سنگینی هدست روی گونه‌هاست. 

«ایان بیکرافت»، مدیرعامل شرکت مشاوره Signal نیز در گفتگو با MarketWatch گفت که پس از استفاده از این هدست، درد در ناحیه مرکز جمجمه و بالای کمرش ایجاد شده است. همچنین کاربران سایت Reddit نیز از مشکلاتی مانند سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن هدست شکایت کرده‌اند.

در پاسخ به این گزارش‌ها، اپل از اظهارنظر درباره شکایات مشتریان خودداری کرده و فقط دستورالعمل‌های کاربری هدست ویژن پرو را ارائه داده است. این شرکت به کاربران توصیه کرده هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه هدست را از سر خود جدا کنند و در صورت احساس ناراحتی، از استفاده آن خودداری کنند.

 
هدست ویژن پرو که مهم‌ترین محصول سخت‌افزاری اپل در یک دهه اخیر است، در ژوئن سال گذشته معرفی شد. این محصول قرار است به کاربران «محاسبات فضایی» و «بعد جدیدی از فناوری شخصی قدرتمند» را ارائه دهد. یکی از ویژگی‌های منحصربفرد آن، توانایی مشاهده عملکرد برنامه‌ها در محیط واقعی است.

همچنین اپل اخیراً ویژگی «پرسونای فضایی» را در اختیار کاربران ویژن پرو قرار داده که به آنها امکان می‌دهد در هنگام تماس با دیگران، احساس بیشتری از حضور در فضای فیزیکی مشترک داشته باشند.

با این حال، به نظر می‌رسد مزایای این هدست هنوز نتوانسته نگرانی‌های کاربران درباره سلامت خود را برطرف کند. شکایات موجود می‌تواند به معضلی جدی برای اپل در بازاریابی و فروش این محصول تبدیل شود، اگرچه این شرکت تاکنون تمایلی به اظهارنظر در این زمینه نشان نداده است.

دیگر خبرها

  • معافیت ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض
  • عوارض گمرکی کالا‌های وارداتی منتشر شد+جدول
  • وصول ۱۳ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در خراسان رضوی
  • روند صدور پروانه‌های ساختمانی و عوارض در بروجن الکترونیکی شد
  • عوارض ۲۵ قلم کالای وارداتی شامل گوشت و خودرو ابلاغ شد
  • هیچ ایرلاین خارجی بجز «لوفت‌هانزا» پرواز ایران را لغو نکرده است
  • ۲۵ درصد از عوارض صدور پروانه به عنوان حق بیمه تأمین اجتماعی دریافت می شود
  • لزوم مشارکت شرکت‌های بیمه در ایمن‌سازی معابر شهری و جاده‌ای
  • عوارض دردناک هدست اپل ویژن پرو صدای کاربران را درآورد
  • مشکلات پرداخت عوارض خودرو و بالا بودن نرخ کارمزد دغدغه رانندگان شد