Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: رقابت‌های بازی‌های بومی و محلی فرزندان عشایر از ۲۶ دی به مدت ۲ روز در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمدامیر براهویی اظهار داشت:  این دوره از رقابت ها به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ ورزشکار در این جشنواره فرهنگی و ورزشی بازی های بومی و سنتی در رشته های پرش با گونی، طناب کشی و تیرو کمان به رقابت پرداختند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: این دوره رقابت ها با مشارکت اداره ورزش و جوانان شهرستان، اداره امور عشایری و ناحیه مقاومت بسیج سپاه زاهدان برگزار شد.

براهویی افزود: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در استان شناسایی شده به طوریکه تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش‌از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی و محلی است به گونه‌ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره فرهنگی ورزشی هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی بازی های بومی و محلی برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  افراسیاب گراوند با اعلام این مطلب اظهار کرد: این جشنواره روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس افزود: اجرای موسیقی زنده آشیقی، اجرای گروه‌های هنری، اجرای بازی‌های بومی‌محلی، تفریحی و همگانی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، سوارکاری، قایق‌رانی، پخت و توزیع غذای محلی، راه‌اندازی غرفه‌های کشاورزی و دامی و پرواز پاراگلایدر از  برنامه‌های جشنواره هستند.

او گفت: این جشنواره به همت شهرداری سلماس و با مشارکت اداراتی مانند ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ‌... برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در تایباد
  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره محصولات بومی‌محلی استان گلستان برگزار می‌شود