Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز ایرنا به نقل از این پایگاه تحلیلی آمریکایی، جوزف بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در کارزارهای انتخاباتی خود قول داده بود کاری کند که بار دیگر آمریکا را به جایگاه اصلی خود در جهان بازگرداند، چون او برای دیپلماسی بین المللی ارزش قابل توجهی قائل است؛ ولذا برای تقویت ارتباط آمریکا با ائتلاف های جهانی، برقراری صلح و صیانت از حقوق بشر تلاش فراوان خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خودش می گوید که نهایت تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا قداماتی که در دوران ترامپ به سیاست خارجی آمریکا ضربه زده است، را دستخوش تغییرات اساسی کند؛ به عنوان مثال، بایدن مانند ترامپ به شدت از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان حمایت می‌کند.

وی به عنوان معاون«باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشبین آمریکا، مخالف سرسخت افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان بود.

بایدن مانند ترامپ از توسعه همکاری با هند استقبال می‌کند، همانگونه که در گذشته در تمام دولت های آمریکا از جمله «بیل کلینتون» روابط هند و آمریکا روز به روز در حال افزایش بوده است.

همچنین بنظر می‌رسد روابط واشنگتن و دهلی‌نو در دوران ریاست جمهوری بایدن بیشتر از پیش افزایش یابد.

بنابراین اگرچه انتظار می‌رود بایدن سیاست خارجی فعلی واشنگتن را متحول کند، اما استراتژی کنونی آن درقبال منطقه جنوب آسیا دستخوش تغییرات فراوانی نخواهد شد.

با این حال می‌توان گفت، بایدن رویکردی کاملاً متفاوتی در قبال سیاست های خارجی اعمال خواهد کرد که می‌تواند پیامدهای قابل توجهی نیز چه خوب یا بد برای جنوب آسیا داشته باشد.

 قطعا سبک و لحن تعاملات بایدن با جهان نرم‌تر، سازگارتر و قابل پیش بینی‌تر خواهد بود. به عنوان مثال حتی در صورت بروز اختلافات میان پاکستان و آمریکا، واشنگتن به صورت ناگهانی حمایت های امنیتی خود از اسلام آباد متوقف نخواهد کرد.

همچنین بایدن در خصوص مساله مبارزه با تروریسم رویکرد بسیار سختگیرانه ای دارد. انتظار می‌رود وی با هدف جلوگیری از حمایت های طالبان از القاعده شمار بیشتری از نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند.  

حتی پیش بینی می‌شود بایدن با هدف جلوگیری از فعالیت گروه های ترورسیتی در پاکستان که هند را هدف قرار می‌دهند؛ فشار بیشتری را بر اسلام آباد وارد سازد.

خوشبختانه، از آنجایی که تغییرات اقلیمی یکی از اولویت های اصلی بایدن به شمار می‌آید. به مساله تغییرات اقلیمی که بحثی چالش برانگیز در جنوب آسیا به شمار می‌آید، نیز توجه خواهد شد.

به طور خلاصه می‌توان گفت، سیاست واشنگتن در جنوب آسیا در زمان ریاست جمهوری بایدن موردی خاص به شمار می‌آید که فرصت‌ها و چالش های جدیدی را در این منطقه به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها هند پاکستان تروریسم افغانستان دونالد ترامپ طالبان باراک اوباما القاعده بیل کلینتون ایالات متحده آمریکا جو بایدن دهلی نو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند پاکستان تروریسم هند پاکستان تروریسم افغانستان دونالد ترامپ طالبان باراک اوباما القاعده بیل کلینتون ایالات متحده آمریکا جو بایدن دهلی نو اخبار کنکور جنوب آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر لحن به سبک بایدن

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، با افزایش تظاهرات‌ها در مخالفت کمک‌های تسلیحاتی و مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی در داخل خود آمریکا، اخیرا جو بایدن رئیس جمهور این کشور این تصور را ایجاد کرد که لحن خود را درخصوص جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم بی دفاع فلسطین تغییر داده است. گزارش اختصاصی حسین روحانی فرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • تغییر لحن به سبک بایدن
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است