Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@08:08:46 GMT

واشنگتن آماده جنگ می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۱۶۹۳

واشنگتن آماده جنگ می‌شود؟

روزنامه انگلیسی نوشت، بسیج نیروهای گارد ملی آمریکا در اطراف محل برگزاری تحلیف در واشنگتن و در نظر گرفتن محدودیت‌های امنیتی از سوی سرویس مخفی، این بخش را به شکل «منطقه سبز» بغداد درآورده است. ناطقان: همزمان که بیش از ۲۰ هزار نیروی گارد ملی در آستانه برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در اطراف محل برگزاری این مراسم در شهر واشنگتن دی‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی بسیج شده‌اند، این شهر قرق شده و به شکل منطقه سبز بغداد در آمده است.



به نوشته وبگاه روزنامه «دیلی میل»، سرویس مخفی آمریکا که مسئول برقراری امنیت کامل مراسم تحلیف بایدن است، طرح‌هایی برای اعمال محدودیت‌های دسترسی به برخی نقاط را اعلام کرده است.

علاوه بر بسیج شدن ۲۰ هزار نیروی گارد ملی، خیابان‌های اطراف نیز بسته شده و سیم‌های خاردار بر بالای فنس‌های کشیده شده در دور تا دور محل برگزاری تحلیف یعنی در «کپیتول هیل» (کنگره)، نصب شده‌اند.

در گزارش این روزنامه انگلیسی آمده است که هزاران نیروی نظامی مسلح در خیابان‌های اطراف در حال گشت‌زنی هستند، حصارهای فلزی که نمی‌توان از آنان بالا رفت نیز در اطراف کپیتول هیل نصب شده و خیابان‌های منتهی به این محل نیز در حال بسته شدن هستند.


«منطقه سبز» واشنگتن دی‌.سی - محدوده سبز رنگ، ناحیه تحت مراقبت نیروهای امنیتی را نشان می‌دهد - مراسم تحلیف قرار است در مقابل ساختمان کنگره برگزار شود (سمت راست تصویر).

سازمان فدرال «خدمات پارک‌های ملی» روز جمعه اعلام کرد که پارک «نشنال مال» در مرکز واشنگتن که هر ساله در زمان مراسم تحلیف از جمعیت پر می‌شود را به درخواست سرویس مخفی می‌بندد.

نواحی اطراف کاخ سفید از جمله شریان‌های کلیدی از ایالت ویرجینیا به واشنگتن و شرق و غرب این کاخ نیز قرق شده‌اند.

علاوه بر نیروهای گارد ملی، هزاران نیروی پلیس نیز برای محاصره محل برگزاری تحلیف و محافظت از این محل در برابر هر گونه خشونت احتمالی به کمک گرفته شده‌اند.

«متیو میلر»، رئیس ‌دفتر واشنگتن در سرویس مخفی روز جمعه گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم هرج و مرج و فعالیت‌های غیرقانونی که آمریکا و جهان هفته گذشته شاهد بودند، تکرار شود.»

«موریل بوئر»، شهردار واشنگتن نیز روز جمعه به خبرنگاران گفت که به دلیل حمله هواداران ترامپ به کنگره و آنچه که وی یورش «افراطی‌های سفیدپوست» خوانده، اقدامات امنیتی در واشنگتن دی‌سی حتی بعد از مراسم تحلیف نیز ادامه خواهند داشت.

رئیس اداره گارد ملی آمریکا هم به مایک پنس، معاون ترامپ گفته که تعداد نیروهای خود را به حدود ۲۱ هزار عدد افزایش داده است.

همچنین در یک عملیات امنیتی مشترک، اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی)، گارد ملی، سرویس مارشال آمریکا، پلیس محل و سایر نهادهای فدرال تحت فرمان سرویس مخفی این کشور به منظور آمادگی برای مراسم تحلیف خواهند بود.

این در حالی است که روز گذشته نیز وزارت دفاع آمریکا با استقرار ۲۵ هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت مراسم تحلیف بایدن موافقت کرد.

از سوی دیگر،‌ تیم دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب که تصمیم داشتند روز دوشنبه سفر خود را از ویلمینگتون ایالت کارولینای شمالی به واشنگتن با قطار آغاز کنند، به دلیل افزایش نگرانی‌های امنیتی این سفر را لغو کرده‌اند.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نیز با اشاره به حمله طرفداران ترامپ به کنگره و گسیل نظامیان آمریکایی به پایتخت برای تأمین امنیت مراسم تحلیف بایدن در روز چهارشنبه نوشت: واشنگتن‌ دی‌سی به شهری تبدیل شده که گویی برای جنگ آماده می‌شود.

بسیاری از فروشگاه‌ها و ساختمان‌ها در واشنگتن دی‌سی نیز از بیم شورش احتمالی هواداران ترامپ در روز تحلیف دست به مستحکم‌سازی ساختمان‌های خود زده‌اند.

این آمادگی و اقدامات در حالی اتخاذ می‌شوند که هفته گذشته، در حالی که کنگره آمریکا در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود  ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.
منبع: فارس برچسب ها: جنگ ، ناطقان ، واشنگتن ، امریکا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جنگ ناطقان واشنگتن امریکا محل برگزاری مراسم تحلیف واشنگتن دی سرویس مخفی گارد ملی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا

«مراو میخائیلی» رئیس حزب کار اسرائیل، در واکنش به تصمیم واشنگتن برای تحریم گردان «نتزاه یهودا» گفت که رفتار «خشونت‌آمیز» و «فاسد» این یگان نظامی ارتش برای همه شناخته شده است.

به گزارش مشرق، «مراو میخائیلی»، رئیس حزب چپ‌گرای کار اسرائیل، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که گردان «نتزاه یهودا» که واشنگتن قصد دارد آن را تحریم کند، «بدون دلیل واقعی فلسطینی‌ها را می‌کشد و با زندانیان بدرفتاری می‌کند».

او با ابراز نگرانی از تحریم این یگان، آن را رویدادی خطرناک برای کلیت اسرائیل دانست و نوشت: «پاسخ مناسب به این تحریم‌ها این است که واقعیت را بپذیریم و درک کنیم که رفتار اسرائیل در برخی مناطق فلسطینی‌نشین نمی‌تواند ادامه یابد».

مروا میخائیلی در ادامه نوشت: «رفتار خشونت‌آمیز و فاسد گردان نتزاه یهودا سال‌هاست که شناخته شده است و هیچ اقدامی برای توقف آن انجام نشده است. دو سال است که ایالات متحده تیمی را برای تحقیق درباره این گردان تشکیل داده است و مقامات سیاسی و نظامی نمی‌توانند تظاهر کنند که اطلاعی از این موضوع نداشتند».

رئیس حزب کار اسرائیل با انتقاد از واکنش مقامات این رژیم به تحریم گردان نتزاه یهودا» افزود: «به جای اینکه به خود بیاییم و با اقدامات این گردان مقابله کنیم، سطح جدیدی از انکار، دروغ و سرپوش گذاشتن بر واقعیت تلخ را شاهد هستیم که به وضعیتی منجر شده است که مهم‌ترین متحد راهبردی اسرائیل یک گردانش را تحریم می‌کند».

مروا سپس نوشت که گردان نتزاه یهودا از سال‌ها پیش باید منحل می‌شد و اعضای این گردان برای «کشتار بی دلیل» فلسطینی‌ها و ضرب و شتم و اهانت به بازداشت شدگان فلسطینی آموزش می‌بینند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته گفت که واشنگتن طی روزهای پیش رو تحریمی را علیه یگان «نتزاه یهودای ارتش اسرائیل» به دلیل اقدامات این یگان در نقض حقوق فلسطینی‌ها در کرانه باختری اعمال خواهد کرد.

یگان نتزاه یهودا از داوطلبان مردی تشکیل شده که از یهودیان متعصب هستند و به شکل سیستماتیک در کرانه باختری به سرکوب فلسطینی‌ها میپردازند.

در پی انتشار این خبر بنی گانتز، وزیر دفاع سابق اسرائیل و عضو کابینه جنگ و نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن کشور از چنین تصمیمی انتقاد کردند.

نتانیاهو گفت که تحریم یک بخش از ارتش اسرائیل در میانه جنگ اقدامی غیراخلاقی است. هر دو نفر گفتند تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تصویب این تحریم خواهند کرد.

هرچند اقدام آمریکا ارتباطی به جنگ غزه ندارد و تحریم مذکور به اقدامات یگان نتزاه یهودا در دوره پیش از آغاز جنگ در کرانه باختری مربوط می‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد قصد آمریکا برای تحریم این یگان با هدف ترمیم چهره خود نزد افکار عمومی جهانی باشد؛ به خصوص اینکه حمایت بی چون و چرای واشنگتن از رژیم تل آویو و وتوی قطعنامه اخیر شورای امنیت برای عضویت دائم فلسطین در شورای امنیت با انتقادات شدید کشورها مواجه شد.

در این میان کنگره آمریکا نیز شنبه یکم اردیبهشت یک بسته کمک ۲۶ میلیارد دلاری برای اسرائیل تصویب کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا