Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژیلا خدادادی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورامین درباره پیگیری سوژه ثبت شده مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با عنوان ( ضرورت حفظ بنای تاریخی مسجد باغ‌خواص ورامین) اظهار کرد: برای مشکلات رطوبتی که به مسجد باغخواص وارد شده با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای باغخواص چاه دیگری با فاصله خیلی زیاد در بیرون از خانه کنده شد و تمام آب های آن چاه که پشت دیوار مسجد بود به چاه دیگری منتقل و رطوبت آن گرفته شده و فقط نمای ساختمان مسجد باقی مانده که قرار است توسط یکی از خیران انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خوشبختانه تمام مشکلات مسجد جامع تاریخی باغخواص در این مورد یک ماه بعد از ایجاد آن برطرف شده است و مشکلی در این موضوع وجود ندارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین ادامه داد: چاه‌هایی که حداقل حدود ۴۰ سال پیش حفر شده و زمانی که بعد از این مدت پر می‌شود باید حتماً آن چاه انتقال داده می‌شد که مالک آن خانه وضعیت مالی خوبی نداشت و باعث جذب آب انبار می‌شد.

خدادادی افزود: خوشبختانه با کمک دهیاری روستای باغخواص این مشکل بر طرف شد.

پرونده ساخت‌وساز غیرقانونی در حال پیگیری است

مهنوش قمصریان دهیار روستای باغخواص ورامین نیز در این خصوص گفت: حدود دو ماه پیش مشاهده کردیم که آب انبار روستای باغخواص نم می‌دهد و آب یک فاضلابی داخل آب انبار قدیمی مسجد جامع می‌شود.

وی افزود: با اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان هماهنگی‌های لازم به عمل آمد و کارشناسان این اداره در محل حضور یافتند و مشاهده کردند که مشکل از چاه فاضلاب ساختمان کناری مسجد است.

دهیار روستای باغخواص بیان کرد: با صاحب آن ملک صحبت کرده و به دلیل اینکه شرایط مالی صاحب خانه مناسب نبود دهیاری یک چاه جدید حفر کرد و فاضلاب آن را به چاه دیگری منتقل کرد.

قمصریان اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر هیچ آب فاضلابی به آب انبار قدیمی مسجد نفوذ نکرده است و برای نمای ساختمان مسجد خود میراث فرهنگی پیمانکار معرفی کرده تا اقدامات لازم انجام شود.

وی در پایان عنوان کرد: با مصوبه اعضای شورا سقف مسجد با اعتباری بالغ بر حدود ۱۵ میلیون تومان ایزوگام شد و تا به امروز حدود ۵۰ میلیون تومان نیز صرف نمای مسجد شده و هزینه‌های جابه‌جایی چاه آب انبار نیز حدود ۱۰ میلیون تومان بود که انجام شد.

دهیار روستای باغخواص در ادامه در خصوص ساختمان سه طبقه در همجواری مسجد جامع باغخواص بیان کرد: در ساخت‌وساز انجام گرفته در سال ۹۵ فاصله قانونی رعایت نشده است.

قمصریان یادآور شد: ساخت‌وساز انجام گرفته کاملاً غیرقانونی و پیگیری آن بر عهده میراث فرهنگی بوده که پرونده نیز در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ساخت وساز غیرقانونی رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی روستای باغخواص میراث فرهنگی ساخت وساز مسجد جامع آب انبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مهدی میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شاهرود گفت: این مرکز در زمینی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع با زیربنای ۵۰۰ متر مربع با هشت میلیارد تومان هزینه احداث شده و سه هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش دارد.
به گفته میرزایی در این مرکز خدمات بهداشای، دندانپزشکی، سلامت روان، تغذیه، آزمایشگاه و بهداشت محیط و حرفه‌ای ارائه می‌شود.
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: هم اکنون در کشور ۱۸ هزار مرکز بهداشتی و شهری فعال است که این تعداد دو هزار و ۷۰۰ مرکز در دولت سیزدهم افتتاح شده است.
همچنین با حضور وزیر بهداشت عملیات ساخت پایگاه سلامت شهرک مسکن مهر فدک شاهرود با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۱۰ میلیارد تومان آغاز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد
  • افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد 
  • ساخت و ساز غیرقانونی در شهرک اندیشه
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی
  • واگذاری ۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن به مردم سه روستای مشهد 
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است