Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@08:14:04 GMT

وضعیت بورس تا پایان سال چگونه خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۱۷۳۰

وضعیت بورس تا پایان سال چگونه خواهد بود؟

چه عواملی موجب ریزش بورس شد و روند بورس تا پایان سال چه خواهد شد؟ فردین آقابزرگی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه به این پرسش ها پاسخ می دهد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، امروز ۲۷ دی ماه ۹۹ بازار سرمایه در حالی کار خود را آغاز کرد که در ابتدا بیشتر سهام شاخص ساز سبزپوش بودند، اما به یکباره بازار ریخت و شاخص کل کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را هم از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

سقوط شاخص بورس به کانال ۱میلیون و ۱۰۰هزار

کلیه شاخص‌ها امروز قرمز پوش بودند و رنگ غالب نقشه بازار نیز قرمز بود. دارایکم به کانال ده هزار تومان پرتاب شد، شستا به صف فروش رسید، شپنا روند نزولی خود را ادامه داد، پالایش یکم سهامداران خود را ناامیدتر از گذشته کرد، خودروسازان ترمز کشیدند و در صف فروش ماندند و بانکی‌ها هم همچنان به روند نزولی خود ادامه دادند.

در این وضعیت پرسش این است که این روند نزولی برای بورس چرا اتفاق افتاد؟ تا کی باید شاهد این روند نزولی باشیم؟ 

روند نزولی بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟

فردین آقابزرگی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه گفت: در چهار ماه ابتدایی سال، شاخص کل رشد بسیار شتابانی را تجربه کرد و بازدهی ۳۱۰ درصدی را داشت. پس از آن شاخص کل یک دوره اصلاحی را پشت سر گذاشت.

وی افزود: متاسفانه کسانی که مردم را به بورس دعوت کردند و فراخوان زدند به گونه‌ای به مردم به خصوص افراد آماتور القا کردند که بورس خوب است و هیچ گونه ریسکی ندارد و این توضیح را ندادند که ریسک‌های مترتب بر سرمایه گذاری چیست؟

آقابزرگی اظهار داشت: در حال حاضر در یک مقطع اصلاحی قرار گرفته ایم. هم اکنون سهامداران و بازار با تردیدهایی رو به رو شده اند به خصوص اینکه تردیدها و تغییراتی در نظام نظارت بر قیمت گذاری دستوری محصولات شرکت‌ها از جمله فولاد و پالایشگاه‌ها و همچنین ETF‌ها به وجود آمده است. اختلاف نظراتی هم که بین مسئولان وزارت صمت، نفت و اقتصاد به وجود آمده است به این ابهامات و تردیدها دامن زده است و این موارد طبیعتا به بازار سرمایه سرایت خواهد کرد. متاسفانه از آنجایی هم که سرمایه ترسو و فرار است با دیدن این ابهامات و تردیدها، احساس نگرانی کرده و از بازار خارج می‌شود.

آقابزرگی گفت: شما همه این موارد را در کنار تلاطمات نرخ ارز به خصوص روند کاهشی نرخ دلار و اظهارنظرها درباره قیمت آن از جمله قیمت ۱۵ هزار تومان بگذارید. هم اکنون کاهش نرخ دلار نیز یکی دیگر از دلایل بسیار موثر می‌باشد که موجب ریزش بورس شده است.

این تحلیلگر بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که این ریزش تا کی ادامه خواهد داشت، گفت: به نظر من مادامی که رویکرد و نگرش مسئولین اقتصادی و دولت نسبت به بازار سرمایه به همین صورتی باشد که می‌بینیم و تنها برای جمع کردن بازار به بازارگردان‌ها اکتفا شود مسلماً به هدف مورد نظر نخواهیم رسید و وضع فعلی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به کف شکنی امروز شاخص کل گفت: این باعث ایجاد نگرانی در سهامداران شده است و منشا این نگرانی هم تصمیمات متغیر و متناقض دولت و مسئولین اقتصادی است.

این کارشناس بازار سرمایه درباره پیش بینی خود از وضعیت بازار تا پایان سال جاری گفت: اگر وضعیت به همین منوالی باشد که می‌بینیم یعنی امروز یک شایعه‌ای مطرح می‌شود و فردا تکذیب می‌گردد و در کنار این مسئله ترسیم چشم انداز اُفت قیمت ارز و ابهامات درباره قیمت گذاری ها، به نظر می‌رسد که روند شاخص کل بر خلاف اظهارات و پیش بینی‌های گذشته نزولی باشد.


  منبع: تابناک

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی بورس شاخص کل بورس بازار سرمایه شاخص بورس بازار بورس بورس تهران فرابورس سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان بورس بورس کالا اخبار بورس ریزش بورس بازار بازار سهام سهام سرمایه گذاری بازار سرمایه روند نزولی شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بازار سرمایه امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) ۳ هزار و ۹۲۱ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار ۰.۱۷ درصد تقویت شد.

شاخص هم وزن ۰.۵۷ درصد رشد کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۶۶ هزار معامله به ارزش ۵۱ هزار میلیارد ریال انجام شد.

در این روز به ترتیب نمادهای «بوعلی»، «فملی»، «نوری» و «شبندر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل رشد بازار سرمایه شدند.

در مقابل نمادهای «فولاد» و «غدیر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز ۰.۱۶ درصد تقویت شد و در کانال ۲۵ هزار و ۵۳۶ واحدی ایستاد.

۵۲ درصد نمادهای بازار در دامنه مثبت و ۴۸ درصد نمادهای بازار در دامنه منفی معامله شدند.

خالص ورود نقدینگی حقیقی به بازار نیز ۴۴ میلیارد تومان بوده است. ارزش کل معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی نیز ۵,۳۲۹ میلیارد تومان بود.

کد خبر 6085476 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید
  • روند نزولی بازار ارز ادامه دارد
  • رشد چشمگیر بورس در اولین روز اردیبهشت؛ کام سهامداران شیرین شد