Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «آرمین لاشت» نخست وزیر ایالت نوردراین-وستفالن آلمان جانشین «آنه گرت کرامپ-کارنباوئر» به عنوان رهبر جدید حزب دموکرات مسیحی (CDU) شد.

نشریه هاندلزبلات آلمان امروز (شنبه) در این رابطه نوشت: سیاستمدار ۵۹ ساله آلمانی روز شنبه در همایش دیجیتال حزب حاکم در دور دوم انتخابات حزبی مقابل «فریدریش مرتس» رهبر گروه پارلمانی این حزب پیروز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم هنوز باید به طور رسمی با رای گیری پستی تأیید شود.

در انتخابات دیجیتال لاشت با کسب ۵۲۱ رای نسبت به مرتس (با ۴۶۶ رای) پیش افتاد. این در حالی بود که در دور نخست وی با ۳۸۰ رای آراء کمتری نسبت به مرتس (با ۳۸۵ رای) کسب کرده بود. «نوربرت روتگن» سومین نامزد ریاست حزب نیز در این نشست تنها موفق به کسب ۲۴۴ رای شد.

لاشت که حقوق خوانده است در طول فعالیت حزبی خود ابتدا به عنوان روزنامه نگار کار می کرد. وی در سال ۱۹۹۴ به پارلمان آلمان راه یافت و در سال ۱۹۹۹ به عضویت پارلمان اروپا درآمد. در سال ۲۰۰۵ وی عضوی از دولت ایالتی نوردراین-وستفالن شد به و عنوان وزیر کابینه به خاطر دیدگاه های لیبرالیستی و روابط خوب با جامعه مهاجران شهرت یافت تا جایی که به او لقب «آرمین ترک» را دادند. در سال ۲۰۱۲ وی رئیس حزب در ایالت شد و در سال ۲۰۱۷ به نخست وزیری این ایالت انتخاب شد.

در کنگره حزبی دموکرات مسیحی ها که به دلیل همه گیری کرونا با تاخیر و به شکل آنلاین برگزار شد، ۱۰۰۱ نماینده حق رأی داشتند. آنها در مورد جانشین رهبر قبلی حزب آنه گرت کرامپ-کارنباوئر تصمیم گرفتند. رهبر جدید باید کارزار انتخابات سراسری در اواخر تابستان را که به انتخاب صدراعظم جدید این کشور منجر می شود، هدایت کند.

زمستان سال گذشته و در پی بحران ایجاد شده در ایالت تورینگن، آنه گرت کرامپ-کارن باوئر رهبر وقت حزب دموکرات مسیحی آلمان (حزب آنگلا مرکل) اعلام کرد که از مقام خود کناره‌گیری می‌کند. وی همچنین از انصراف از نامزدی احتمالی برای صدراعظمی آلمان خبر داد و گفت تا برگزاری انتخابات درون حزبی، برنامه‌ریزی و هدایت حزب را برای آینده ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها آنگلا مرکل حزب دموکرات مسیحی آلمان آنه گرت کارن باوئر آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل حزب دموکرات مسیحی آلمان آنه گرت کارن باوئر آنگلا مرکل حزب دموکرات مسیحی آلمان آنه گرت کارن باوئر آلمان اخبار کنکور دموکرات مسیحی آنه گرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست حماس باوجود تونل‌ها ناممکن است/حماس حاکم غزه پساجنگ خواهدبود

به گزارش خبرگزاری مهر، یک نشریه معتبر آمریکایی با اذعان به ناکامی رژیم صهیونیستی در شکست جنبش مقاومت اسلامی حماس در باریکه غزه اعلام کرد که پس از پایان جنگ، حماس همچنان حاکم بر غزه خواهد بود.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین دوشنبه شب گزارش داد که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مسئولان آمریکایی تاکید کرد که تونل‌های غزه به حماس این امکان را می‌دهد که همچنان باقی و پابرجا بماند و به محض پایان جنگ، توان خود را بازیابد.

مسئولان آمریکایی تاکید کردند که رژیم صهیونیستی هنوز طرحی را برای خارج کردن آوارگان فلسطینی از رفح ارائه نداده و همین مسئله موجب افزایش تعداد کشته‌ها در نوار غزه خواهد شد.

منبع مذکور بیان کرد که تنها راه واداشتن رژیم صهیونیستی از حمله به رفح، دست‌یابی به توافق مبادله اسرا است.

مسئولان آمریکایی تاکید کردند که احتمالاً پس از پایان جنگ، حماس همچنان حاکم بر غزه خواهد بود.

آنان مدعی شدند که سرعت بازیابی توان و قدرت حماس بستگی به تصمیمات رژیم صهیونیستی در مورد مراحل جنگ کنونی و پس از آن دارد.

مسئولان آمریکایی ادعا کردند که اسرائیل حماس را نابود نکرده و قادر به این کار هم نخواهد بود، اما احتمال تکرار حادثه‌ای مشابه هفتم اکتبر را کاهش داده است.

کد خبر 6085975

دیگر خبرها

  • سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • شکست حماس باوجود تونل‌ها ناممکن است/حماس حاکم غزه پساجنگ خواهدبود
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها