Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که دورهمی‌های خانوادگی و مسافرت، مهمترین علل موثر در افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان فارس بوده است.

دکتر مهرزاد لطفی شنبه ۲۷ دی و در دویست و چهل و هفتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: کاهش آمار ابتلا، بستری و فوت بیماری کرونا در برخی نقاط استان فارس نباید سبب عادی پنداری این بحران شود، مردم نباید روزهای سخت و طاقت فرسای اخیر و داغدار شدن شمار زیادی از خانواده‌ها و شهادت مدافعان سلامت را فراموش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه در دوران سخت افزایش موارد ابتلا و بستری بیماری کرونا در استان فارس، کارکنان بهداشت و درمان روزهای بسیار دشواری را پشت سرگذاشتند، از مردم خواست تا با جدی گرفتن اصول بهداشتی، از خسارت های ناشی از موج بعدی این بحران جلوگیری کنند.

لطفی ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر شواهد حاکی از افزایش ورود مسافران به شیراز و حتی تکمیل ظرفیت برخی از اماکن اقامتی در این شهر است.

عادی پنداری شرایط، منجر به کاهش حساسیت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی شهروندان و برگزاری دورهمی‌ها و مراسم‌های مختلف و تشدید نگرانی‌ها نسبت به شروع آرام موج جدید شیوع کرونا در فارس شده است.

عبدالرضا قاسمپور، جانشین استاندار در ستاد استانی مبارزه با کرونای فارس نیز در خصوص شروع آرام روند افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ در این استان هشدار داده است.

وضعیت آماری ابتلا به کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان خود را از دست دادند، گفت: مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۳۰۸۷ نفر رسیده است.

دکتر عبدالرسول همتی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۸۲ هزار نمونه از افراد بیمار و دارای علامت، به شیوه‌های تست PCR و تست سریع تهیه و بررسی شده است، گفت: از بین تست‌های انجام شده، ۱۶۴ هزار و ۸۸۳ مورد مثبت قطعی بوده است.

افزایش شمار بیماران بستری در فارس

همتی از افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: هم اکنون ۵۱۵ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۹۲ بیمار به دلیل وخامت وضعیت جسمی، در بخش‌های ICU، تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

او از بهبودی ۱۶۰ هزار و ۴۰۴ مبتلا به کروناویروس در فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و گفت: بیشتری تعداد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان فارس با ۸۳ هزار و ۵۲۸ نفر، مربوط به شهرستان شیراز بوده است و پس از شیراز، شهرستانهای کازرون با ۴۴۴۴ مورد و مرودشت با ۴۰۵۳ مورد در رده‌های بعدی قرار دارند.

همتی گفت: شهرستان‌های ممسنی ۲,۸۱۰ مورد، فیروزآباد ۲,۷۶۱مورد، داراب ۲,۷۱۶ مورد، آباده ۲,۵۶۷ مورد، کوار ۲,۴۷۱ مورد، سپیدان ۱,۹۰۳ مورد، استهبان ۱,۶۴۴ مورد، کوه چنار ۱,۵۷۴ مورد، نی ریز ۱,۵۴۶ مورد، زرین دشت ۱,۵۰۲ مورد، قیروکارزین ۱,۴۲۴ مورد، اقلید ۱,۳۹۶ مورد، خرم بید ۱,۲۸۶ مورد، لامرد ۱,۱۴۷ مورد، رستم ۱,۱۰۹ مورد، زرقان ۱۰۵۶ مورد، خرامه ۱,۰۴۰ مورد، پاسارگاد ۱,۰۲۵ مورد و فراشبند با ۱,۰۲۱ مورد، بیماری را ثبت کرده‌اند.

او یاداور شد که ارسنجان با ۸۵۸ مورد، مُهر با ۶۸۵ مورد، سروستان ۶۶۶ مورد، بوانات ۵۷۱ مورد، بیضا ۵۴۱ مورد، بختگان ۵۲۷ مورد و سَرچهان ۴۲۶ مورد، بیمار مبتلا به کووید ۱۹ مواجه بوده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر عزم جدی همگانی برای ادامه روند رعایت اصول بهداشتی، از مردم خواست تا ضمن استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیرند تا شاهد کاهش و ثبات بیشتر این آمار در استان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا موج چهارم شیوع کرونا وضعیت شیوع کرونا در فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۶ نفر بر اثر غرق شدن در باتلاق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،رئیس اورژانس ۱۱۵ فارس گفت: این افراد ، یک بزرگسال و ۵ کودک بودند که بر اثر غرق شدن در باتلاقی که پس از بارندگی های اخیر در روستای کلستان شیراز ایجاد شده بود،  قبل از رسیدن آمبولانس، جان خود را از دست دادند.
دکتر مرادیان اظهار کرد:برای امدادرسانی به حادثه دیدگان، ۲ دستگاه آمبولانس ۱۱۵ و تیم هلال احمر به محل حادثه اعزام شده بود.
کِلستان روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز در استان فارس است.

دیگر خبرها

  • مسمومیت‌های غذایی در استان بوشهر افزایش یافت
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد خودرو در جاده‌های فارس
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • مرگ ۶ نفر بر اثر غرق شدن در باتلاق
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید