Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@14:56:56 GMT

انرژی تجدیدپذیر از اولویت دولت خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۲۰۵۲

انرژی تجدیدپذیر از اولویت دولت خارج شد

عضو سندیکای صنعت برق گفت: در حال حاضر برای احداث یک نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی 5.5 میلیون دلار معادل 120 میلیارد تومان باید هزینه شود که اگر با نرخ فعلی فروش برق محاسبه شود، پروژه از توجیه اقتصادی خود خارج می‌شود.

 

به گزارش پول نیوز، علی امین، عضو سندیکای صنعت برق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سالهای گذشته، هزینه قابل توجهی بابت مطالعه و امکان‌سنجی انرژی های تجدیدپذیر انجام داده‌ایم اما بزرگترین مانع ما در زمینه احداث و توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر این است که بانک‌ها حمایت نمی‌کنند و نیروگاه‌ها از اولویت دولت و بانک‌ها خارج شده‌اند و این یک مانع بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: وقتی با طرح یک نیروگاه تجدیدپذیر به بانک مراجعه می کنیم، حاضر به رویت طرح و اعطای تسهیلات نیستند و وقتی دلیل آن را جویا می شویم می گویند که نیروگاههای تجدیدپذیر از اولویت دولت خارج شده است.

عضو سندیکای صنعت برق تصریح کرد: همچنین قیمت خرید تضمینی برق برای تجدیدپذیرها با نوسانات دلار و افزایش تورم، اکنون بسیار پایین است و این قیمت پایین، چالشی برای ادامه توسعه در این بخش است.

وی ادامه داد: سازمان ساتبا با درک این شرایط، پیشنهادی را برای افزایش 100 تا 120 درصدی قیمت خرید تضمینی برق ارائه کرده که اکر این پیشنهاد از سوی دولت و مجلس مورد توافق و تصویب قرار بگیرد، می تواند ضامن توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر در سال آینده باشد.

امین خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای احداث یک نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی 5.5 میلیون دلار معادل 120 میلیارد تومان باید هزینه شود که اگر با نرخ فعلی فروش برق محاسبه شود، پروژه از توجیه اقتصادی خود خارج می‌شود.

عضو سندیکای صنعت برق با بیان اینکه ما برای صادرات برق رقیبی به نام دولت داریم، اظهار داشت: هر چند قانون اجازه داده که بتوانیم برق را صادر کنیم اما به دلیل رقابتی که بین دولت و بخش خصوصی وجود دارد تاکنون این امکان میسر نشده است.

وی افزود: اگر به ما اجازه داده شود که نسبت به صادرات برق تجدیدپذیرها اقدام کنیم، هزینه ترانسفر را به وزارت نیرو پرداخت می‌کنیم ضمن اینکه با لحاظ جابه‌جایی پول و تحریم‌ها دست ما بازتر است و همچنین زمینه تهاتر با دیگر کشورهای هدف نیز به وجود خواهد آمد.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: انرژی تجدید پذیر پول نیوز صنعت برق نیروگاه قیمت برق عضو سندیکای صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا

تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا حدود ۲۱.۵ درصد رشد داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از نیروگاه شهید سلیمی نکا، ولی الله باباجانی مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: در سال گذشته 2 میلیارد و 154 میلیون و 777 هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در مجموعه سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید و به شبکه برق کشور تزریق شد.

 مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا  گفت: انرژی تولید شده در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ما قبل حدود 21.5 درصد رشد را نشان می دهد.

ولی الله باباجانی با اشاره به ثبت رکورد عدم خروج اضطراری در واحد بخار سیکل ترکیبی افزود: در سال گذشته علی رغم وجود اشکالات، محدودیت‌ها و چالش‌های تولید، با تلاش و مهارت و تخصص همکاران امور بهره برداری و تعمیرات سیکل ترکیبی در انجام به‌هنگام مانورها و اجرای دقیق برنامه‌های تعمیراتی، موردی از خروج اضطراری به ثبت نرسید و در ایام پیک مصرف نیز بدون وقفه و با آمادگی کامل در مدار تولید قرار داشته است.

 وی ادامه داد: با توجه به قطع سهمیه سوخت گاز در فصل سرد سال و لزوم استفاده از سوخت جایگزین گازوئیل در زمان نیاز شبکه، حدود 90 درصد انرژی کل سال نیروگاه سیکل ترکیبی با سوخت گاز و بیش از 10 درصد با سوخت گازوئیل به دست آمده است.

بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا شامل دو واحد گازی به ظرفیت نامی هر یک 137.6 مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت  160 مگاوات است.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • تأمین پنج درصد برق اداره‌های فارس با تجدیدپذیر‌ها
  • جدیدترین جزئیات از ساخت نیروگاه‌های برق‌ هسته‌ای ایران
  • هشتمین کنفرانس و پنجمین دوره جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه بین المللی و جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران
  • رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا
  • اخذ مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی
  • تکلیف تامین ۲۰درصدی برق ادارات استان تهران از منابع تجدیدپذیر
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران
  • طراحی بهتر سلول‌های خورشیدی با نوعی ماده معدنی