Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@20:54:15 GMT

زخم‌های سیاسی مهلکی که ترامپ را آزار خواهد داد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۲۰۶۱

زخم‌های سیاسی مهلکی که ترامپ را آزار خواهد داد

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از مجله نیویورک، ترامپ یکبار استیضاح شد، اما جمهوریخواهان سنا از محکوم کردن وی یا ارائه مدارکی در جلسه محاکمه خودداری کردند.

وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شکست خورد، اما قدرت را واگذار نکرد و ممکن است بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

ترامپ قرار است دوباره استیضاح شود، اما محاکمه وی به بعد از ترک کاخ سفید موکول می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، او از زخم هایی رنج می برد که احتمالا بعد از مراسم ادای سوگند جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا، مهلک خواهد بود.

بدیهی است که ترامپ قصد دارد قدرت را واگذار کند. فراتر از شکست وی در انتخابات، او با توالی شکست های سیاسی، مالی و حقوقی روبه روست. وی نه تنها شغلش را از دست می دهد، بلکه احتمالا همه چیز را خواهد باخت.

یک بحران، مرتبط با تجارت ترامپ است. بسیاری از منابع درآمد وی به واسطه همه گیری کرونا یا وجهه عمومی سمی اش در حال خشکیده شدن است.

سازمان ترامپ با لغو مشارکت و همکاری با برخی نهادها روبه روست و وی با تعطیلی بسیاری از هتل هایش دست و پنجه نرم می کند.

ترامپ باید طی چهار سال آینده بیش از ۳۰۰ میلیون دلار وام معوقه را که شخصا تضمین کرده است، بازپرداخت کند. اگر هنوز سال ۲۰۱۵ بود، ترامپ می توانست به درآمدزایی آزمایش شده اش یعنی پولشویی و کلاهبرداری مالیاتی بازگردد.

مشکل این است که مدل تجارت وی متکی به اجرای پر ارفاق آن جرایم مالی است. اکنون وی از سوی دو دادستان ایالت نیویورک به دلیل تخطی از قانون مالیات تحت تحقیق قرار دارد.

در کمترین حالت، این تحقیقات، راه را برای اینکه با سرقت پول بیشتر سرپا بماند، غیر ممکن می کند. در حالت حداکثری، با خطر میلیون ها دلار جریمه و پیگرد کیفری روبه روست که می تواند وی را روانه زندان کند.

گفته می شود که ترامپ قصد دارد خودش و بسیاری از افراد متکی به خود را عفو کند. اما عفو به سختی می تواند مشکلاتش را حل کند.

از یک نظر، بخشش فدرال در برابر جرایم در سطح ایالتی بی فایده است. از نظر دیگر، خودبخشودگی یک مانور تئوریک بوده که هرگز آزموده نشده است و مشخص نیست که آیا دادگاه ها موافقت می کنند که حتی انجام این کار امکان پذیر باشد.

علاوه بر این، بخشش ممکن است به منزله پذیرش گناه باشد که می تواند پرونده های قضایی خصوصی بیشتری را پیش روی ترامپ باز کند.

آسانترین راه برای برون رفت از معضل خودبخشودگی این است که ترامپ با مایک پنس معاونش توافق کند مبنی بر اینکه قبل از پایان ریاست جمهوری، استعفا دهد و پنس وی را عفو کند.

اما شبکه خبری ای بی سی به تازگی گزارش داد که ترامپ مایل به استعفا نیست، زیرا به معاون خود اعتماد ندارد که او را مورد عفو قرار دهد.

آنچه برای ترامپ قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و به ویژه قبل از حمله هوادارانش به ساختمان کنگره روی داده، این است که وی از مصونیت نخبگان محروم شده است.

ترامپ ظهر روز ۲۰ ژانویه (۱ بهمن) در وضعیت سرخوردگی خواهد بود. تجارتش در شرایط بحرانی است، شرکایش در حال فرار هستند، وام هایش به تعویق افتاده است، دادستان ها در تعقیب اویند و مصونیت قانونی که وی در زمان زمامداری از آن برخوردار بود، از بین می رود.

وی به دنیایی سرد و بی رفاقت قدم می نهد. آنچه به نظر می رسید راهبردی درخشان برای فرار از عواقب باشد، صرفا تاکتیکی برای به تعویق انداختن آنها بوده است.

برچسب‌ها کنگره آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ استیضاح ترامپ ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ کنگره آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ استیضاح ترامپ ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد

محمد منان رئیسی گفت: در این مورد باید اذعان داشت که این طور نیست که صهیونیست‌ها نمی‌خواهند پاسخ ایران را بدهند، اما در واقع نمی‌توانند، چون اگر پاسخ دهند ضربه بعدی ما کارا‌تر خواهد بود.

منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: خود صهیونیست‌ها بعد از عملیات موشکی و پهپادی ایران اذعان کردند که عملیات فراتر از انتظار آن‌ها بوده است.

او  ادامه داد: با توجه به شدت و قدرتی که عملیات ایران داشت قطعا بازدارندگی خواهد داشت و اگر اسرائیل مجدد خطایی انجام دهد با پاسخ محکم‌تر ایران همراه خواهد شد.

منتخب مردم قم، کهک و جعفریه در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شورای امنیت در نشست اخیر خود حاضر نشد قطعنامه و بیانیه علیه عملیات نظامی ایران دهد، همین شورا پیش‌تر در مورد حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق هم حاضر نشدند اسرائیل را محکوم کند لذا این که اکنون شورای امنیت با ایران هم مانند اسرائیل رفتار می‌کند معنای خوبی دارد و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد و این شورا همان شورای امنیتی است که بار‌ها فاحش از صهیونیست‌ها حمایت کرده است، اما نتواست در مورد ایران به جمع بندی برای بیانیه و قطعنامه برسد.

منان رئیسی تاکید کرد: عملیات نظامی ایران نقطه عطفی در تاریخ خواهد شد و در سال‌های آینده تاریخ اسرائیل به قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم خواهد شد و این عملیات در بعد نظامی و سیاسی دستاورد بزرگی برای نظام اسلامی ایران بود.

منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: این عملیات موازنه و معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد و رژیم صهیونیستی و حامیان آن، چون آمریکا از این پس به طرز دیگری در مورد ایران صحبت خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • جنجال ایکس در هند
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود