Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لغو مسابقات جام ملت‌های آسیا و این که آیا این موضوع به نفع تیم ملی ما شد یا خیر، اظهار کرد: اگر بخواهم بگویم لغو مسابقات جام ملت‌ها به نفع ما شد یا به ضررمان، درست نیست. ما دلمان می‌خواست که بازی‌ها برگزار شوند تا در آن جا بتوانیم خودمان را محک بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی نمی‌توانیم بازی دوستانه خوبی انجام دهیم؛ خب مسلما لغو رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به نفع ما شده است. به نظر من کنفدراسیون فوتبال آسیا باید خیلی زودتر از این‌ها مسابقات جام ملت‌ها را لغو می‌کرد. این که تاریخ بازی‌ها چندین بار تغییر کرد، اصلا خوب نبود و به ضرر خیلی از کشور‌ها تمام شد. AFC از همان اول می‌توانست بگوید که مسابقات جام ملت‌ها اسفند ماه ۴ سال دیگر برگزار می‌شوند و تکلیف کشور‌ها را از همان روز اول مشخص می‌کرد.

AFC هنوز هیچ کشوری را برای صعود به جام جهانی مشخص نکرده است

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره ۵ تیم آسیایی که قرار است به صورت مستقیم به رقابت‌های جام جهانی صعود کنند، بیان کرد: این که برخی می‌گویند قرار است ۵ تیم ایران، ژاپن، تایلند، ازبکستان و ویتنام به صورت مستقیم به مسابقات جام جهانی بروند؛ فقط در حد گمانه زنی رسانه‌ای است و AFC هنوز هیچ کشوری را برای صعود به رقابت‌های جام جهانی مشخص نکرده است. در هر صورت کنفدراسیون فوتبال آسیا منتظر است تا ببیند تکلیف مسابقات جام جهانی چه می‌شود. اگر قرار باشد این رقابت‌ها برگزار شوند در آن صورت AFC چند معیار را در نظر می‌گیرد که یکی از آن‌ها انتخاب ۵ تیم براساس رنکینگ است. در هر صورت همان طور که گفتم AFC ابتدا منتظر است تکلیف بازی‌های جام جهانی مشخص شوند و بعد از آن راجع به تیم‌های صعود کرده تصمیم گیری می‌کند.

بیشتر بخوانید

مدیر فنی سابق تیم ملی فوتسال بانوان، سرمربی تیم سفیر گفتمان شد
احتمال زیاد مسابقات جام جهانی هم لغو خواهند شد

ناظم الشریعه درباره این که آیا قرار است مسابقات جام جهانی هم لغو شوند، عنوان کرد: به هر حال با وضعی که همه گیری کرونا در جهان به وجود آورده است، به احتمال زیاد مسابقات جام جهانی هم لغو خواهند شد. در هر صورت منشا ویروس کرونا الان در اروپا است و این قاره نسبت به دیگر کشورها وضعیت خطرناکی دارد. هر چند باید تا شهریور ماه منتظر ماند و دید چه اتفاقی می‌افتد. رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اروپا بسیار سخت است و قطعا فیفا برای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتسال با مشکل مواجه خواهد شد.

تیم‌هایی که از بازیکنان جوان استفاده می‌کنند، موفق‌تر هستند

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر بعد از گذشت ۷ هفته از این رقابت‌ها خاطر نشان کرد: به نظر من هنوز چند تیم در لیگ وجود دارند که به شرایط ایده آل نرسیده‌اند، اما سطح بازی‌ها کم کم در حال افزایش است و نسبت به هفته‌های اول کیفیت مسابقات خیلی بهتر شده است. به اعتقاد من امسال تیم‌هایی که از بازیکنان جوان در ترکیبشان استفاده می‌کنند، موفق‌تر هستند.

مسابقات لیگ هنوز به آن سطح مورد نظر ما نرسیده اند

ناظم الشریعه تصریح کرد: مسابقات لیگ هنوز به آن سطحی که مد نظر ما قرار داد، نرسیده اند؛ اما همان طور که گفتم شرایط بازی‌ها روز به روز در حال بهتر شدن هستند و هنوز جا دارد وضعیت بازی‌ها از حالتی که در آن قرار داریم، بهتر شوند. امسال تیم‌های مقاومت البرز، فرش آرای مشهد و سن ایچ ساوه خیلی خوب کار کردند و موفق شدند عملکرد خوبی در مسابقات داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی تیم ملی فوتسال مسابقات جام ملت ها مسابقات جام جهانی تیم ملی فوتسال ناظم الشریعه سرمربی تیم نرسیده اند رقابت ها بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است

عباس آرگون گفت: امروز ایران عضو پیمان شانگهای، بریکس و اوراسیا است. اغلب کشورهای عضو این پیمان‌ها و گروه‌ها شنبه و یکشنبه تعطیل هستند، سوالی که پیش می‌آید این است که با تعطیلی پنجشنبه به چه نحوی می‌خواهیم با این کشورها ارتباط برقرار کنیم؟

عباس آرگون عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در مورد افزودن روز پنجشنبه (به جای شنبه) به تعطیلات پایان هفته گفت: هیات رئیسه اتاق بازرگانی یکشنبه هفته جاری جلسه‌ای با کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی داشت؛ برآیند ما از این جلسه این بود که هنوز این کمیسیون به جمع بندی نهایی نرسیده و در حال بررسی است.

این فعال اقتصادی ادامه داد: دلیل اصلی بخش خصوصی برای اینکه این تعطیلات به جای پنجشنبه، شنبه باشد این است که بتواند از ظرفیت تعامل با دنیا بهره گیرد. یعنی اگر روز پنجشنبه تعطیل شود تعامل اقتصادی کشورمان با دنیا به سه روز تقلیل پیدا می‌کند.

آرگون ادامه داد: همانطور که مستحضر هستید اگر پنجشنبه و جمعه ما تعطیل باشیم، شنبه و یکشنبه هم دیگر کشور‌ها تعطیل هستند عملا فرصت ارتباط اقتصادی دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه خواهد بود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اظهار داشت: طبق مطالعاتی که در اتاق داشتیم حدود ۹۰ درصد کشور‌ها روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل هستند الباقی کشور‌ها نیز که اکثرا اسلامی هستند جمعه و شنبه تعطیل هستند. اگر جمع بندی این باشد که پنجشنبه در کشور ما تعطیل باشد، اولین کشوری خواهیم بود که به طور رسمی این روز را تعطیل کرده‌ایم.

آرگون ادامه داد: مدافعان تعطیلی پنجشنبه اینگونه مطرح می‌کنند که ارتباطات سازمانی و اداری داخلی پایدار خواهد ماند اما باید به این نکته توجه داشت که بانک‌ها و سازمان‌های بین‌المللی طبق روال گذشته خود عمل می‌کنند و در این موقعیت فعالان اقتصادی که می‌خواهند ارتباطات فراسرزمینی داشته باشند متضرر می‌شوند.

وی تصریح کرد: البته فقط از ناحیه بانک‌های خارجی فعالان اقتصادی متضرر نمی‌شوند، از تعطیلی گمرکات کشور‌های دیگر، ادارات بیمه، ترانزیت و تمام زیر ساخت تجارت جهانی نیز متاثر و متضرر می‌شوند. ‎

این فعال اقتصادی گفت: تعطیلی روز پنجشنبه به مثابه محروم سازی اقتصاد و فعالان اقتصادی کشور از امکان ارتباطات بین المللی و اقتصادی است. در هر صورت نیاز است که ما یک هماهنگی با تقویم جهانی داشته باشیم.

عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: امروز ایران عضو پیمان شانگهای، بریکس و اوراسیا است. اغلب کشور‌های عضو این پیمان‌ها و گروه‌ها شنبه و یکشنبه تعطیل هستند، سوالی که پیش می‌آید این است که با تعطیلی پنجشنبه به چه نحوی می‌خواهیم با این کشور‌ها ارتباط برقرار کنیم؟ تصمیم‌سازان به این موضوع فکر کرده‌اند؟

وی افزود: واقعیت اینجاست، به غیر از فعالان اقتصادی مردم هم با تعطیلی شنبه موافق‎تر هستند. به عقیده من اصل افزایش تعطیلات اقدام مناسبی است و می‌تواند به صنعت گردشگری کمک کند و تقاضا را در بخش خدمات تحریک کند.

آرگون گفت: آنچه امروز اهمیت دارد میزان کارایی و بهره‌وری است و دیگر میزان حضور افراد در محل کار در اولویت نیست. دنیا هم به همین سمت در حال حرکت است. با کاهش ساعت کار مصرف انرژی، ترافیک و آلودگی نیز کاهش پیدا می‌کند.

 

بنابراین گزارش، اتاق بازرگانی تهران پیشتر در بیانیه‌ای اعتراض خود را به تعطیلی پنجشنبه اعلام کرده بود. در بیانیه پارلمان بخش خصوصی آمده بود: «اسباب نگرانی است که نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت، روز‌های کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روز‌های پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.

تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازار‌های بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگنا‌های داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.»

دیگر خبرها

  • ازبکستان 2 - 1 ویتنام، چهارمین سهمیه جام جهانی
  • حسن زاده: برای هدف بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی بازی می کنیم
  • خلاصه بازی فوتسال ایران ۶ - ۱ قرقیزستان؛ ایران به جام جهانی فوتسال رفت + ویدئو
  • تیم ملی فوتسال ایران نیمی از راه جام جهانی را طی کرد
  • واکنش بازیکنان و سرمربی ژاپن به حذف تلخ از جام ملت ها
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • تاریخ‌سازی افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا