Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رجبی وندچالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه زمانبندی و در مرحله نخست، تیم‌های ارزیابی کمیته بازرسی ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب از چهارم تا ۹ دیماه جاری بر نحوه رعایت حقوق شهروندی و عفاف و حجاب در ۱۰۰ دستگاه اجرایی ازجمله فرمانداری‌ها و شهرداری‌های شهرستان‌های مختلف مازندران ، اداره کل شیلات و دانشگاه بابلسر، تبلیغات اسلامی بابل و نیروگاه برق نکا بازرسی و نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیشگیری از تضییع حقوق مردم و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و برخورد مناسب با مردم را از جمله اهداف این بازرسی‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه تلاش می‌شود در قالب برپایی نمایشگاه، تهیه و توزیع برشور و تذکر لسانی، نسبت به ترویج و نهادینه کردن حقوق شهروندی و همچنین رعایت حجاب و عفاف در جامعه اهتمام بیشتری صورت گیرد، ظهار داشت: مرحله دوم اجرای این طرح در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در ساری مرکز استان مازندران اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس ارزیابی و بررسی‌های صورت گرفته در وزات کشور، مازندران در مقایسه با دیگر مراکز، به لحاظ رعایت حقوق شهروندی و حجاب و عفاف از جمله استان‌های برتر کشور است توضیح داد که رعایت حقوق شهروندی در تقویت امید و افزایش اعتماد عمومی اثر گذار است و برای تحقق این مهم از گروه‌های مردم نهاد نیز استفاده می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف را نیازمند مشارکت بیش از پیش اقشار مختلف مردم دانست و با بیان اینکه صیانت از حقوق شهروندی باید یکی از اولویت‌های مدیران باشد، افزود: آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در خصوص رعایت حقوق شهروندی ضروری است و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها، آگاه سازی مردم با حقوق و تکالیف شهروندی و ارایه آموزش‌های عمومی در جامعه با هدف آشنایی بیشتر با این حوزه نیز همواره در دستور کار است.

رجبی وندچالی، وظیفه اصلی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی را ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و دفاع از حقوق شهروندی دانست و از ابلاغ برنامه دهگانه ترویج عفاف و حجاب کارکنان دولت در دستگاه‌های توسط وزرات کشور خبرداد و گفت: دستگاه‌های اجرایی ملزم به عملیاتی کردن این برنامه‌ها هستند.

او ادامه داد: وزارت کشور و زیرمجموعه آن در استان‌ها و شهرستان‌ها، هماهنگی و نظارت بر اجرای این برنامه‌ها را در دستگاه‌های اجرایی بر عهده دارند و دستگاه‌های کم کار نیز باید در این حوزه پاسخگو باشند.
 

برچسب‌ها روز عفاف و حجاب ساری وزارت کشور استانداری مازندران مازندران حقوق شهروندی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز عفاف و حجاب ساری وزارت کشور روز عفاف و حجاب ساری وزارت کشور استانداری مازندران مازندران حقوق شهروندی اخبار کنکور رعایت حقوق شهروندی حقوق شهروندی حقوق شهروندی عفاف و حجاب دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص اجرای طرح نور و مقابله با ناهنجاری‌های عفاف و حجاب در جامعه بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست ائمه جمعه، فرمانداران ومدیران استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و مقرر شد دستگاه‌های مختلف طبق تکالیفی که قانون برای آنها مشخص کرده است وظایف خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این نشست با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه گفت: توطئه بزرگی از ناحیه غرب‌ها و کفار در دست انجام است تا مسلمانان را از خدا دور کنند و به سمت نافرمانی خدا بکشانند تا بتوانند اغراض خود را در کشور‌ها پیاده کنند.

 آیت الله ناصری افزود: مسئله حجاب یک تکلیف فردی نیست بلکه تکلیف اجتماعی و الهی است و در جامعه افراد باید حجاب اسلامی را رعایت کنند.

 وی ضمن تاکید بر تقویت امر به معروف و نهی از منکر گفت: در جامعه باید این مهم متولی داشته باشد و بهترین متولی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که می‌تواند کار‌ها را به پیش ببرد و بر حسن اجرای امور نظارت کند. 

 استاندار یزد با اشاره به اینکه چیزی جز اجرای قانون را دنبال نمی‌کنیم، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید در راستای طرح عفاف و حجاب برنامه اجرایی بدهند و جلسات قرارگاه عفاف و حجاب نیز به طور منظم و مستمر تشکیل شود و مصوبات پیگیری و اجرا شود.

 فاطمی همچنین در خصوص اماکن تاریخی در استان افزود: اداره کل میراث فرهنگی در این مورد توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت رسانه در مقوله عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد: طرح نور و مقابله با ناهنجار‌های اجتماعی باید پشتوانه رسانه‌ای داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم گفت: مقرر شد اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اصناف پیگیر راه اندازی بازارچه‌های عرضه پوشاک عفیفانه در سطح استان یزد باشند.

عابدی اظهار داشت: در خصوص نهاد‌های آموزشی و آموزش و پرورش مصوب شد طرح‌های تببینی و اقناعی اجرا شود.

دیگر خبرها

  • نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
  • رییس قوه قضاییه: در قضیه عفاف و حجاب باید با تدبیر عمل شود / قطعاً ما نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین در کف خیابان را کیفر کنیم
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • در قضیه عفاف و حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم
  • دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند
  • مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • اجرای طرح نور مطالبه عمومی است
  • استاندار تهران : ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند