Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از پلیس،  سرهنگ علی محمدپور اظهار داشت: فردی با مراجعه به پلیس فتا خراسان جنوبی و ارائه مرجوعه قضایی، شکایتی را با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در فضای مجازی مطرح کرد، که شناسایی متهم یا متهمان احتمالی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.  
وی گفت: کارشناسان پلیس فتا موضوع را بررسی کردند که مشخص شد دختر جوان عضو یک گروه در شبکه‌های اجتماعی بوده است و یکی از اعضای این گروه با ارسال پیام اعتمادش را جلب کرده و به حساب کاربری شبکه اجتماعی او دسترسی پیدا کرده است اما پس از مدتی تغییر رفتار داده و اقدام به تهدید و انتشار تصاویر خصوصی قربانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس پلیس فتا خراسان جنوبی‌ افزود: با بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، دستگیر و بازجویی شد.
وی گفت: متهم ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله انکارناپذیر اعتراف کرد و به همراه پرونده پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
سرهنگ محمدپور با تاکید بر اینکه هموطنان به‌ هیچ وجه اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار کسی قرار ندهند، از شهروندان خواست ضمن خودداری از انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی و خانوادگی خود در فضای مجازی، نکات امنیتی حریم خصوصی را رعایت کنند.
وی از مردم درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مجرمانه آن را از طریق پلیس ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی اطلاع دهند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کلاهبرداری کارشناسان پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری

به گزارش خبرنگار مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا درباره تمهیدات در نظر گرفته شده در فضای مجازی در مورد کنکور سراسری اعلام کرد: از هفته اول نوروز طی ظرفیت سازی‌هایی که انجام گرفت اقداماتی را انجام دادیم.

وی افزود: طرح‌های عملیاتی توسط واحدهای پلیس فتا در سراسر کشور انجام و در حوزه‌های مختلف از جمله پلتفرم‌های خارجی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ رصدهایی انجام گرفت.

رئیس پلیس فتای کشور خاطرنشان کرد: بر اساس رصدهایی که انجام گرفت حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.

کد خبر 6082096

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی
  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • قتل هولناک یک جوان به خاطر کل کل در فضای مجازی
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل
  • از بوی بد دهان تا چای سرد
  • بازداششت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز