Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، روز یکشنبه ۲۷ دی در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین، زنجان و تهران بارش پراکنده داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه ۲۹ دی در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب و شمال غرب بارش برف و باران ادامه دارد.

* خیزش گرد و خاک روی خلیج‌فارس، بوشهر و جنوب خوزستان

وی بیان کرد: از اواخر وقت امروز و روز آینده با توجه به افزایش سرعت باد بر روی شمال عربستان، خیزش گرد و خاک روی خلیج‌فارس، بوشهر و جنوب خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

* وزش باد شدید در برخی مناطق جنوب شرق

اصغری گفت: از دوشنبه بعد از ظهر تا اواخر هفته به تناوب دریای خزر مواج است و همچنین شرق و مرکز خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان از بعدازظهر دوشنبه تا چهارشنبه مواجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: از بعد از ظهر فردا تا سه‌شنبه هفته جاری در شمال غرب کشور، گیلان، بخش‌هایی از جنوب و شرق کرمان و بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان همچنین شمال شرق کشور وزش باد شدید خواهیم داشت.

* ورود سامانه بارشی تازه از ۳۰ دی به کشور

وی بیان کرد: از روز سه شنبه ۳۰ دی با ورود سامانه بارشی فعال از شمال غرب به کشور بارش در شمال غرب آغاز می‌شود و روز چهارشنبه یکم بهمن فعالیت این سامانه در شمال غرب و غرب کشور، سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی خواهد بود.

اصغری گفت: روز پنجشنبه دوم بهمن گستره فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر مناطقی مناطقی که ذکر شد در بخش هایی از مرکز و شمال شرق کشور نیز خواهد بود و روز جمعه فعالیت سامانه فقط در شمال شرق است و به تدریج از این منطقه خارج می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: پیامد ورود این سامانه رگبار برف و باران، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف خواهد بود.

* هشدار به کشاورزان چندین استان به دلیل باد شدید با سرعت متوسط ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت

وی بیان کرد: به دلیل وزش باد شدید با سرعت متوسط ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت روز یک‌شنبه ۲۸ دی در اردبیل، گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان و روز دوشنبه ۲۹ دی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، سمنان، اردبیل، گیلان، خراسان رضوی، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، احتمال آسیب به سازه‌های گلخانه‌ها و احتمال شکستن درختان وجود دارد.

اصغری ادامه داد: در این راستا توصیه می شود توجه به موضوعاتی نظیر استحکام نهال های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ها و عایق بندی و محافظت از کندوها در دستور کار باشد.

* یخ‌بندان در ۱۶ مرکز استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ابری همراه با بارش پراکنده به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۲ و ۴ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر و یاسوج و همدان با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده در ۱۶ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد اصغری هواشناسی برف باران سامانه بارشی وزش باد شدید کمینه دما روز آینده شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امشب به‌تدریج بارش در شرق سواحل دریای خزر، تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد گفت: این بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

ضیائیان با بیان اینکه فردا پنجشنبه در شرق، شمال شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود گفت: در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

او توضیح داد: روز جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

وی تاکید کرد: روز شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد، همچنین ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

او افزود: یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. وی یادآور شد: روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت در برخی از ساعات روز شدید و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط کشور تشدید خواهد شد و هشدار‌های در این زمینه صادر شده است.

دیگر خبرها

  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • تا یکشنبه آینده کجای ایران باران می بارد؟
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳ و ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعد و برق
  • آسمان بارانی در نقاط مختلف کشور
  • پیش‌بینی وضعیت آب و هوا/ آسمان این استان‌ها بارانی می‌شود
  • رگبار پراکنده باران و رعد و برق در زنجان
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان