Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فرامرز رستگار دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در یادداشت ویژه شماره ۶۴ ماهنامه نسل چهارم نوشت:

«همان گونه که اطلاع دارید؛ در ادامه نشست‌های تخصصی در دبیرخانه بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات و همکاری و همسویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سندیکای صنعت مخابرات ایران، اولین نمایشگاه معرفی دستاورد‌ها در بخش زیرساخت ارتباطی در روز‌های ۲۴ و ۲۵ شهریور امسال با حضور ۴۴ شرکت تولیدی و نرم افزاری شامل ۱۷ خانواده محصولی، در محل پژوهشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش این دستاورد‌ها از یک سو گزارش بخش ICT کشور به ملت شریف ایران بوده و از سوی دیگر موجب رونق کسب و کارهاو بومی سازی عمیق‌تر شبکه ملی اطلاعات خواهد گردید.

برای تکمیل زنجیره تامین و توسعه همگون فعالیت‌های تحقیقاتی، صنعتی و خدماتی، اهمیت ادامه این گونه رویداد‌ها برای معرفی دستاورد‌ها در سایر لایه‌های شبکه ملی اطلاعات بیش ازپیش نمایان شده است.

ورود به لایه‌های بعدی شبکه ملی اطلاعات طبق طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات شامل زیرساخت اطلاعاتی، خدمات پایه، خدمات کاربردی و محتوا، نیاز به تعامل و هم افزایی هرچه بیشتر بین تشکل‌های خصوصی و شرکت‌های عضو آن‌ها دارد.

خوشبختانه از تیرماه سال جاری کمیته مشترکی بین سندیکای صنعت مخابرات ایران، سازمان نظام صنفــی رایانه‌ای کشور و اتحادیه مشاوران و پیمانکاران مخابرات (کمیته سنا) تشکیل شده تا گذار از CT و IT جداگانه به ICT پیوسته انجام شود.

برای اینکه امکان معرفی دستاورد‌ها در کلیه لایه‌های شبکه ملی اطلاعات قبل از خاتمه دوره دولت تدبیر و امید فراهم شود، پیشنهاد کردیم که رویداد۲ (بومی سازی زیرساخت اطلاعاتی) و رویداد۳ (بومی سازی خدمات شبکه ملی) در ماه‌های باقیمانده امسال و رویداد۴ (بومی سازی محتوا) در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی و برگزار شود.

در نمایشگاه بومی سازی زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات ۴۰ شرکت تولیدی سخت افزاری در بخش پسیو و اکتیو و نرم افزاری در حوزه‌های سامانه‌های مدیریت و کنترل و پلتفرم‌ها حضور دارند و بیش از ۲۰ نوع دستاورد از فناوری‌های پیشرفته را در بهمن مــاه امســـال عرضــه می‌کنند. برای رعایت فاصله اجتماعی، صرفا دعوت شوندگان از سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط و کارفرمایان کسب و کار‌های فاوا می‌توانند از این نمایشگاه بازدید فیزیکی داشته باشند، ولی بازدید از نمایشگاه مجازی آن برای عموم آزاد است.

در این نمایشگاه، سازمان فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات زیرساخت، منطقه ویژه اقتصادی پیام و اپراتور‌های بزرگ ارتباطی و اینترنتی فعالیت‌های خود از جمله قطب‌های مراکز داده را ارائه خواهند نمود».

بیشتر بخوانید

توسعه شبکه ملی اطلاعات با فعالیت های زیرساختی شرکت مخابرات در استان سیستان و بلوچستان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مخابرات ایران سندیکای صنعت مخابرات شبکه ملی اطلاعات دستاورد ها بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین دستاوردهای حوزه ژئوماتیک در سازمان نقشه‌برداری

سازمان نقشه‌برداری کشور از روز ۸ اردیبهشت میزبان محققان و صاحبنظران در حوزه‌های ژئوماتیک خواهد بود.

به گزارش ایسنا، بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی (ژئوماتیک ۱۴۰۳)، از یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت.

برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های  تخصصی، از برنامه‌های جنبی این همایش است که به صورت حضوری و مجازی در سازمان نقشه‌برداری کشور برگزار می‌شود. "ژئودزی و ژئودینامیک (تعیین موقعیت، ناوبری و چارچوب‌های مختصاتی زمین مرجع)"، "آبنگاری (چارت دریایی، تغییرات تراز دریا، ایمنی دریانوردی، کاداستر دریایی)"، "ژئودزی و ژئودینامیک"، "فتوگرامتری و سنجش از دور (پهپاد، سامانه‌های پویای تولید و به‌روزرسانی نقشه و اطلاعات مکانی)"، "سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی" و "فناوری‌های نوین در حوزه اطلاعات مکانی" از موضوعاتی است که در این رویداد در خصوص آن تبادل نظر می‌شود.

در بخش پوستر نیز تحقیقات فعالان این عرصه در حوزه‌هایی چون "سیاست‌ها، قوانین، استانداردها و تنظیم‌گری در حوزه مدیریت اطلاعات مکانی" و "فتوگرامتری و سنجش از دور"، "سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی" و "کاربرد اطلاعات مکانی در مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی، اقلیم و محیط زیست، حمل و نقل" خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • بومی‌سازی کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب در داخل کشور
  • بومی سازی کنتورخوان از راه دور ایران‌ساخت
  • کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب بومی سازی شد
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه
  • عایق‌های سیلیکونی برق فشار قوی بومی‌سازی شد
  • شناسایی شرکت‌های توانمند حوزه ساخت قطعات دستگاه‌های بازرسی ایکس‌ری
  • دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه بومی‌سازی شد
  • بررسی آخرین دستاوردهای حوزه ژئوماتیک در سازمان نقشه‌برداری