Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی، اعلام کرد کاهش نیرو‌های خارجی بر وضعیت جنگ در افغانستان تأثیر منفی ندارد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به‌دنبال اعلام وزارت دفاع آمریکا مبنی بر کاهش شمار نیرو‌های این کشور در افغانستان، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد کاهش نیرو‌های خارجی بر وضعیت جنگ در این کشور تأثیر منفی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«رحمت‌الله اندر»، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان شنبه (امروز) در یک پیام ویدیویی گفت که هم‌اکنون ۹۶ درصد عملیات توسط نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغان صورت می‌گیرد و به همین خاطر «افزایش و کاهش نیرو‌های خارجی» تأثیر منفی بر وضعیت جنگ در این کشور ندارد.

همزمان با این، گروه طالبان از اقدام آمریکا برای کاهش نیروهایش در افغانستان استقبال کرده و آن را گام عملی در جهت اجرای توافق‌نامه‌ی این گروه با آمریکا خوانده است.

محمدنعیم، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان گفته است که عملی‌شدن مفاد توافق‌نامه به نفع هر دو طرف است و طالبان اطمینان می‌دهند که به تعهدات‌شان، پایبند باشند.

وزارت دفاع آمریکا روز گذشته (جمعه، ۲۶ دی) اعلام کرد شمار نیرو‌های امریکایی در افغانستان به دوهزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است. این وزارت در توئیتی به نقل از کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع امریکا گفته بود که این شمار نیرو‌ها برای مأموریت مبارزه با تروریسم آمریکا و تصمیم این کشور با شرکای ناتو برای حمایت از نیرو‌های امنیتی افغان که برای تأمین صلح در کشورشان کار می‌کنند، سودمند است.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا نیز در بیانیه‌ای در وبسایت رسمی کاخ سفید گفته است که شمار نیرو‌های ایالات متحده در افغانستان به پایین‌ترین رقم در ۱۹ سال اخیر رسیده است.

خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان از موارد اساسی توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و گروه طالبان است که در تاریخ ۱۰ اسفند سال گذشته به امضا رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی در افغانستان طالبان بر وضعیت جنگ تأثیر منفی کاهش نیرو شمار نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است

معاون سفارت کشورمان در کابل در دیدار با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان تأکید کرد تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سید حسن مرتضوی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در دیدار با «مولوی  عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان بر تلاش ایران برای ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان تأکید کرد.

مرتضوی با اشاره به افزایش تعاملات منطقه‌ای با محوریت افغانستان اظهار داشت: تهران تلاش‌های خود را برای تکمیل تعاملات منطقه‌ای با کابل بیش از پیش افزایش داده و در این زمینه اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران فضایی برای حرکت بر علیه هیچ حکومت و‌کشور همسایه‌ای نیست و در مورد افغانستان نیز مجوزی برای فعالیت علیه این کشور وجود ندارد.

مرتضوی: عناصر مغرض برای تیره کردن روابط ایران و افغانستان تلاش می‌کنندوزیر معارف طالبان خواستار همکاری ایران برای غنای منابع آموزشی افغانستان شدمرتضوی و کرزی بر حل مشکلات افغانستان با تکیه بر ظرفیت داخلی این کشور تأکید کردند

وزیر خارجه طالبان چندی قبل در دیدار با معاون سفارت ایران در کابل تاکید کرده بود  جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت بین‌المللی خود برای برون رفت افغانستان از مشکلات جاری استفاده کند.

«امیرخان متقی» در پایان این دیدار در رابطه با همکاری با جمهوری اسلامی ایران گفته بود: ما دو کشور همسایه هستیم و آمادگی کامل برای ادامه روابط گسترده و آزادنه در همه سطوح را داریم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • (ویدئو) مقام ارشد طالبان از سد کجکی بازدید و پرآبی هیرمند را تایید کرد
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا