Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@19:29:31 GMT

تازه‌ترین ‌رنگ‌بندی کرونا در استان‌های ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۲۲۸۷

تازه‌ترین ‌رنگ‌بندی کرونا در استان‌های ایران

  به گزارش تسنیم، نزدیک به یک سال از آغاز همه‌گیری کرونا در کشور می‌گذرد و مسئولان بهداشت و درمان کشور برای جلوگیری از افزایش خسارت‌های ناشی از این بیماری سیاست‌ها و محدودیت‌های خاصی را اجرایی کردند به صورتی که از نیمه آذرماه گذشته محدودیت‌های تردد سختگیرانه‌ای در سراسر کشور اجرایی شد.

خوشبختانه با اجرای این محدودیت‌ها در کنار اجرای طرح‌های مختلف مثل طرح شهیدسلیمانی برای کمک به کادر درمانی موج سوم کرونا در سراسر کشور مهار شد و اکنون بیشتر نقاط ایران در محدوده کم‌خطر تر قرار گرفته‌اند، این درحالی است که درست زمانی که بیشتر نقاط کشور رفته رفته از تعداد آمار بیماران کاسته می‌شد یک‌باره دو استان گلستان و مازندران شاهد جهش انتشار ویروس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تغییر ناگهانی باعث شد تا مسئولان کشوری و البته استانی به‌سرعت وارد عمل شده و برای مهار همه‌گیری اقدام کنند بعد از این روند شهرستان‌های قرمز رنگ استان گلستان روند بهبود شرایط را در پیش گرفتند و اکنون در محدوده نارنجی قرار دارند اما استان مازندران  با 10 شهر قرمز رنگ کرونایی همچنان در وضعیت نگران کننده‌ای قرار گرفته است.

به این ترتیب آخرین گزارش‌ رسمی از همه‌گیری کرونا در کشور نشان می‌دهد اکنون 10 شهر در وضعیت قرمز کرونایی، 23 شهر که همگی در استان‌های شمالی کشور قرار دارند از نظر رنگ‌بندی کرونا به رنگ نارنجی درآمده و 163 شهر در وضعیت زرد و نهایتاً 252 شهر هم از نظر رنگ‌بندی در محدوده رنگ آبی تقسیم بندی شده‌اند.

نکته قابل توجه این است که شهرستان‌های قرمز رنگ کشور به ترتیب  در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا تعیین شده‌اند و تردد برای پلاک‌های غیربومی در این مناطق ممنوع است.

براساس محدودیت‌های تعیین شده  تردد برای عبور و مرور پلاک‌های غیربومی در مناطق نارنجی رنگ ممنوع است و جریمه 500 هزار تومانی برای رانندگان متخلف تعیین شده و تردد وسایل نقلیه با پلاک غیربومی در مناطق قرمز رنگ نیز همچنان ممنوع و جریمه یک میلیون تومانی برای رانندگان متخلف درنظر گرفته شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود

دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی،جلسه ۱۹۶ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.


ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص گزارش وضعیت رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی در کشور بیان کرد: اخیراً خبری با عنوان «نتایج ضعیف دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی موضوعی کیو- اس ۲۰۲۴» منتشر شده که در آن به گزارشی از جدیدترین نتایج نظام رتبه‌بندی موضوعی «کیو-اس» پرداخته شده است.


وی افزود: در این تحلیل صرفا به جنبه‌های منفی این گزارش، مبنی بر کاهش رتبه موضوعی برخی دانشگاه‌های برتر ایران در تعدادی از حوزه‌ها و رشته‌‎های علمی دانشگاهی اشاره شده است. این در حالی است که طبق همین گزارش، رتبه کلی همه دانشگاه‌های برتر ایران طی چهار سال گذشته به طور مستمر بهبود یافته و تنزل جایگاه دانشگاه‌های کشور تنها در رشته‌ها و حوزه‌های اشاره شده است، که البته نیاز به بررسی علل و عوامل و توجه جدی دارد.


دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در این جلسه برخی عوامل اثرگذار بر وضعیت دانشگاه‌های ایران در نظام‌رتبه‌بندی «کیو-اس» از جمله تأثیر حوزه‌های علوم داده و هوش مصنوعی که به تازگی در این رتبه‌بندی مورد توجه قرار گرفته‌اند، سیاست‌های دانشگاه‌های رقیب در منطقه و جهان و تأثیر کاهش اقبال دانش‌آموزان به حوزه‌های علوم پایه و مهندسی بر تنزل جایگاه دانشگاه‌ها در این حوزه‌ها، و مشکلاتی که دانشگاه‌های کشور در حوزه‌های زیرساختی، تأمین منابع و ارتباطات بین‌المللی با آن‌ها مواجه هستند، مورد بررسی قرار گرفت.


وی ادامه داد: در پایان، ضمن تأکید بر ضرورت حضور دانشگاه‌های برتر کشور در رقابت‌های بین‌المللی و بالاخص حفظ و ارتقاء جایگاه آن‌ها در رتبه‌بندی‌های مهم، مقرر شد با توجه به اهمیت رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در داخل کشور در ارتقای کیفیت علمی و فرهنگی آن‌ها و ایجاد امکان حمایت ویژه از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برتر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف شود تا بر اساس ماده ۴ سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی مصوب جلسه ۷۷۶ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به تهیه طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور، با ملاحظه نقش تمامی بازیگران اصلی این عرصه تسهیل کند و این طرح را برای تصویب به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارسال کند.

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • امام خمینی (ره) روح تازه‌ای به کالبد ارتش دمید
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد!
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارتخارجه به سپاه احضار شد!
  • لفاظی تازه یک اسرائیلی؛ تل‌آویو دنبال حمله دیپلماتیک به ایران؟