Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@10:41:48 GMT

پهباد غول پیکر روسی مجهز به هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۲۳۵۵

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا؛ در این گزارش ها به نقل از نشریه آمریکایی فوربس خاطرنشان شد: تشکیلات تجسسی آمریکا به دقت طرح ساخت پهپاد تهاجمی جدید روسیه را پیگیری می کنند.  

 به نوشته این نشریه، کرملین ساخت پهپاد تهاجمی آخوتنیک-بی را به دقت کنترل می کند.   

در گزارش گفته شد: پهپاد تهاجمی روسی اوخوتنیک-بی در اولین آزمایش این نوع پهپاد، بمبی پرتاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بمباران آزمایشی نشان داده که توسعه این پهپاد با سرعت بالایی پیش می رود.

تاس نوشت: در طی آزمایشات در  مرکز آزمایش های نظامی آشولوک در جنوب روسیه، پهپاد اوخوتنیک-بی ساخته شده بر اساس طرح "بال پرنده" با موتور توربوجت و طول ۱۴ متر، که توسط دفتر طراحی سوخو در حال توسعه است، از محفظه داخل بدنه خود یک بمب ۵۰۰ کیلویی هدایت نشونده را پرتاب کرد.

این پهپاد به سیستم هوش مصنوعی مجهز خواهد شد که امکان پرواز مستقل تا حداکثر امکان را فراهم می کند. این هواپیمای بدون سرنشین از توانایی برای هدف قرار دادن مستقل اهداف متحرک و ثابت بر روی زمین و نیز با ارسال پیام ها به آن برای هجوم به اهداف مورد نظر برخوردار خواهد بود.  

در گزارش تاس گفته شده است: به رغم اینکه بمبی که به تازگی توسط پهپاد آخوتنیک -بی پرتاب شد هدایت نشونده بود اما در آن تجهیزاتی برای پرتاب بمب های هدایت شونده نصب خواهد شد.   

یک منبع به خبرگزاری تاس گفت که جدیدترین سیستم رصد و ناوبری نصب شده بر روی اوخوتنیک اجازه استفاده از مهمات بدون هدایت با دقت بالای نزدیک به سلاح هدایت شونده می دهد. نحوه هدایت پهپاد آخوتنیک -بی توسط آزمایش کنندگان هنگام پرتاب بمب مشخص نیست. ممکن است اوخوتنیک-بی از راه دور توسط رادیو کنترل شده باشد.

کرملین قصد دارد از پهپاد ضربتی اوخوتنیک-بی به عنوان یک پهپاد "زیردست قابل اعتماد" برای اسکورت جنگنده های پیشرفته سوخو-۵۷ استفاده کند.  

در زمان حاضر یک فروند پهپاد آخوتنیک-بی ساخته شده و بودجه طرح ۱.۶ میلیارد روبل (۲۲ میلیون دلار) اعلام شده است و انتظار می رود تا سه سال آینده این هواپیماهای بدون سرنشین به نیروی هوافضای روسیه تحویل شود.  

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پهباد روسیه هوش مصنوعی جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار پیکرهای شهدای کشف شده در بیمارستان ناصر در غزه به 310 پیکر رسید

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، خبرنگار الجزیره گزارش داد که شمار پیکرهای شهدای فلسطینی که در گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشف شدند با پیدا شدن 35 پیکر دیگر به 310 پیکر رسیدند.

پیش از این دفاع شهری  نوار غزه از وجود 3 گور دسته جمعی داخل دیوارهای بیمارستان ناصر در خان یونس خبر داده بود. تیم های دفاع شهری  غزه در جستجوی پیکرهای صدها شهید هستند که رژیم اشغالگر آنها را داخل بیمارستان ناصر اعدام کرده بود.


 

دیگر خبرها

  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • هت‌تریک سردار آزمون مقابل چشم ده‌روسی
  • کشف پیکر ۵۱ شهید دیگر در خان یونس
  • انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد ۱۳۶ برای اولین بار
  • شمار پیکرهای شهدای کشف شده در بیمارستان ناصر در غزه به 310 پیکر رسید
  • افزایش پیکرهای کشف شده در گور جمعی بیمارستان ناصر به ۳۱۰ پیکر
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • پهپاد‌های شگفت انگیز