Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:22:18 GMT

ماجرای برداشته شدن مجسمه‌های اصفهان چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۲۴۷۵

ماجرای برداشته شدن مجسمه‌های اصفهان چیست؟

گروه استان‌ها-معاون خدمات شهری منطقه۱۰ شهرداری اصفهان گفت: تندیس پروین اعتصامی در اصفهان به علت تغییر جنس مجسمه با نظارت شهرداری به کارگاه منتقل شده و هیچ سرقتی در کار نبوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، در فضای مجازی خبری مبنی بر دزدیده شدن مجسمه پروین اعتصامی در خیابان پروین دست به دست پیچید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع از شهرداری منطقه 10 پیگیری شد و مشخص شد هیچ دزدی در کار نبوده فقط مجسمه زیر نظر شهرداری برای تغییر جنس به کارگاه منتقل شده و بعد از آن به جای خود باز خواهد گشت.

رامین میرعسگری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به تکذیب سرقت مجسمه پروین اعتصامی در خیابان پروین، اظهار داشت: چندی پیش مجسمه‌ای در یکی از خیابان‌های اصفهان به سرقت رفت و از آنجایی که جنس این مجسمه‌ها برنز و برنج است و ارزش مالی و هنری بسیاری دارد، راهکاری برای این موضوع در نظر گرفته شد.

وی افزود: در این راستا شهرداری ابلاغیه‌ایی مبنی بر جمع آوری تندیس‌ها در سطح شهر اصفهان صادر و مجسمه‌ها به کارگاه فنی زیباسازی شهرداری منتقل شد.

معاون خدمات شهری منطقه 10 شهرداری اصفهان با بیان اینکه مجسمه‌ها در کارگاه با جنس فایبرگلاس در حال ساخت هستند، گفت: در حال حاضر پیمانکاران مشغول ساخت مجسمه‌ها هستند و پس از پایان کار دوباره سر جای خودشان نصب خواهند شد.

چرا مجسمه‌های شهری هیچ شباهتی به اشخاص حقیقی ندارند؟شیخ‌الحکمایی: مجسمه‌هایی که تاکنون برای حاج قاسم ساخته شده کیفیت لازم را نداشته‌اند!/ نجابتی: تولیدات جشنواره هنر مقاومت صرفاً مخصوص موزه و گالری‌ها نیستسه مجسمه جدید جلوخان آرامگاه فردوسی رونمایی شد+تصاویر

وی تصریح کرد: تندیس‌هایی با جنس برنز و برنج در اماکنی که محفوظ‌تر است و امکان سرقت وجود ندارد استفاده خواهند شد.

میرعسگری ادامه داد: تندیس‌ها در حال ساخت هستند و انشاالله تا عید نوروز در جاهای قبلی خود نصب و در دید انظار قرار خواهند گرفت.

به گزارش تسنیم، رخشنده اعتصامی معروف به پروین اعتصامی مشهورترین بانوی شاعره ایرانی است که در سال 1285 در تبریز به دنیا آمد. متولد شدن در یک خانواده هنرمند در تبدیل پروین به بزرگترین بانوی شاعر ایرانی بی تاثیر نبود او از محضر اساتیدی چون علی اکبر دهخدا و ملک الشعرای بهار بهره برد. از او یک دیوان مشتمل بر 248 قطعه شعر بر جای مانده که مرگ نا به هنگامش در سن 35 سالگی به علت ابتلا به بیماری حصبه او را از ادامه مسیر بازداشت. در حال حاضر در حرم فاطمه معصومه(س) در آرامگاه خانوادگی‌اش به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام/166/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروین اعتصامی مجسمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق

به گزارش همشهری آنلاین، روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در واکنش به انتشار ویدئویی از مشاهده چند قلاده شغال در پارک جنگلی لویزان اعلام کرد: «با توجه‌ به جغرافیای این پارک جنگلی و قرارگیری آن در حاشیه شمال شرقی پایتخت و هم‌جواری با مناطق کوهستانی که گونه‌های مختلف جانوری و حیات‌وحش در آنجا آزادانه زندگی می‌کنند، عامل ورود این دو حیوان به این پارک بوده است. ازآنجاکه کنترل تمامی گونه‌های جانوری از جمله شغال در حیطه وظایف اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش تهران و اداره کل محیط‌زیست استان است، به نظر می‌رسد ساماندهی حیوانات وحشی و جلوگیری از نزدیک‌شدن اینگونه جانوران به حریم شهر یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تکالیف این مجموعه‌هاست.

یکی از راه‌های پیشگیری از ورود حیوانات وحشی به حریم شهرها، غذارسانی مصنوعی در زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده است تا این‌گونه حیوانات در کنار شکار طبیعی بتوانند با استفاده از این سیستم به حیات خود ادامه داده و برای تهیه غذا به انسان‌ها و اماکن مسکونی یا تفرجگاهی حاشیه شهر نزدیک نشوند.

شایان‌ذکر است در بسیاری از کلان‌شهرها، اداره کل حفاظت و مدیریت حیات‌وحش با راه‌اندازی گشت‌های ویژه به‌صورت مداوم، فعالیت گونه‌های جانوری را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و در صورت نزدیک‌شدن به حریم شهرها با عملیات زنده‌گیری، آنها را به زیستگاه‌های طبیعی و امن باز می‌گردانند که این امر کاملاً تخصصی و در حیطه وظایف ادارات محیط‌زیست است.

هرچند رفتارهای نامناسب شهروندی در هنگام استفاده از جنگل‌ها و فضای سبز طبیعی اطراف شهرها و دفع نامناسب پسماندها می‌تواند غذای آماده برای برخی گونه‌های جانوری فراهم کند؛ اما نباید فراموش کنیم که در این زیستگاه‌ها حیواناتی مانند موش و خرگوش صحرایی به‌وفور یافت می‌شوند که شکار و درواقع غذای طبیعی برای حیوانات وحشی هستند که گزینه عاملیت پسماندهای شهروندان برای حضور شغال‌ها در این بوستان‌ها را کم‌رنگ می‌کنند. »

کد خبر 846566 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران سگ بدون صاحب تهران بوستان

دیگر خبرها

  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود برای عظمت و بزرگی ایران است
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • بیرانوند فعلا نباید به ترکیب برگردد/ این مسابقه شاه کلید قهرمانی پرسپولیس است/ شماره علی پروین برازنده این بازیکن است
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه