Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید ویژه برنامه تلویزیونی «بین خطوط» با مشارکت فرهنگسرای اندیشه در شبکه دوم سیما آغاز شد.

به گزارش مشرق، ناصر امین‌زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ و رئیس فرهنگسرای اندیشه با اشاره به گسترش رسانه‌های جمعی گفت: امروزه به واسطه گسترش رسانه‌های جمعی و ظهور فضای مجازی در معرض جریان اطلاعاتی بسیار سنگینی قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزانه صدها خبر، عکس و فیلم از طرق مختلف به دستمان رسیده که شاید بسیاری از آنان کارکردی به جز تشویش ذهن‌مان را نداشته باشد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ از تولید برنامه‌ تلویزیونی «بین خطوط» با موضوع سواد رسانه‌ای و پخش آن از شبکه دو سیما خبر داد و گفت: از آنجا که آموزش سواد رسانه‌ای دارای اهمیت زیادی است، تصمیم گرفته شد تا کلاس درسی بزرگی به وسعت کل ایران در رسانه ملی تشکیل شود. از این روی، ویژه برنامه تلویزیونی «بین خطوط» با مشارکت شبکه دو سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگسرای اندیشه و به تهیه‌کنندگی امیر یوسفی طراحی شد و در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این برنامه موضوعات مهمی ذیل آموزش سواد رسانه‌ای با حضور کارشناسان، اساتید رسانه و صاحب‌نظران از جمله حسن خجسته، محمدحسین فرهنگی، حسن بشیر، عبدالرضا سپنجی، ساروخانی و... مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

امین زاده با تاکید بر اینکه شهروندان در عصر حاضر به مهارت و سواد رسانه‌ای نیاز انکارنشدنی دارند، گفت: از جمله محور مهم این برنامه می‌توان به آشنایی با انواع پیام، سواد تبلیغاتی، شیوه‌های اقناع مخاطب، مخاطب‌شناسی، بازی و رسانه، جنگ رسانه‌ای، تجزیه و تحلیل خبر، رژیم مصرف رسانه‌ای و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به روند تولید این برنامه تلویزیونی گفت: تصویربرداری برنامه گفتگو محور «بین خطوط» این روزها در فرهنگسرای اندیشه دنبال می‌شود. اندیشمندان و صاحب‌نظران با حضور در این برنامه پاسخگوی سوالاتی می‌شوند که تیم محتوایی آماده کرده و هم‌چنین نقطه نظرات خود را با موضوع سواد رسانه‌ای و کارکردهای آن در جامعه مطرح می‌کنند.

این مجموعه ۳۹ قسمتی با اجرای فرید محمدی و تهیه‌کنندگی امیر یوسفی، از اوایل اسفندماه امسال روی آنتن شبکه دوم سیما خواهد رفت.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی برنامه تلویزیونی شبکه دو سیما سواد رسانه ای مشرق فرهنگسرای اندیشه سواد رسانه ای بین خطوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «فلسفه دانشگاهی و مسایل ایران امروز» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست از سلسله نشست‌های «علوم انسانی و مسائل جامعه ایرانی» به همت مؤسسه حامی علوم انسانی، فرهنگسرای اندیشه و خانه اندیشه ورزان برگزار می‌شود.

عنوان این نشست «فلسفه دانشگاهی و مسائل ایران امروز» است و سخنرانان جلسه هم بیژن عبدالکریمی استاد فلسفه دانشگاه آزاد و سید حسن حسینی استاد فلسفه علم دانشگاه شریف هستند.

همچنین دبیری جلسه هم به عهده مالک شجاعی جشوقانی است.

نشست «فلسفه دانشگاهی و مسائل ایران امروز» روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقمندان آزاد است.

کد خبر 6082666 سارا فرجی

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیزر سریال «هیس، هیچی نیس!»
  • برنامه «مثبت آموزش» از شبکه آموزش سیما
  • ارتقای شاخص های حوزه سلامت چهارمحال وبختیاری در دولت سیزدهم
  • بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستند‌های افق
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق
  • برنامه‌ریزی برای اجرای شناسنامه الکترونیکی سلامت دانش‌آموزان
  • نشست «فلسفه دانشگاهی و مسایل ایران امروز» برگزار می‌شود
  • ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی
  • تلویزیون این آخر هفته چه فیلم هایی به روی آنتن خواهد برد؟