Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، گزارش نظارتی پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای سال 1398 استان قم حاکی از آن است که بودجه ابلاغی در این موضوع به استان حدود 300 میلیارد تومان بوده که 46 درصد یعنی حدود 141 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

همچنین بیشترین رقم اعتباری از این بودجه برای توسعه و خدمات شهری و روستایی، کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین اداره امور عمومی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با عنایت به این که انواع پروژه های عمرانی در قالب هشت گانه تجهیزی، توسعه ای، احداثی، خدماتی، تعمیراتی، مطالعه ای و تحقیقاتی، مطالعه طراحی و همچنین تعهداتی تعریف می شود، بیشترین پروژه ها از 474 پروژه سال 1398، به ترتیب احداثی، تعمیراتی و سپس تجهیزی بوده است.

این گزارش در عین حال نشان می دهد بیشترین دستگاه های بهره مند از این بودجه به تفکیک 60 دستگاه اجرایی استان، اداره کل نوسازی مدارس، شرکت آب و فاضلاب، اداره کل جهاد کشاورزی و همچنین اداره کل ورزش و جوانان بوده اند.

و اما مقایسه تخصیص اعتبارات و تخصیص تملک دارایی های سرمایه ای استان به تفکیک نحوه اجرای پروژه حاکی از آن است که 40 درصد پروژه ها به صورت امانی - پیمانی، 31 درصد پیمانی و 29 درصد امانی بوده است.

این آمار به تفکیک محل اجرا بیان می دارد که بیشتر اعتبارات به بخش مرکزی استان و سطح استان تخصیص یافته و البته بخش جعفرآباد، کمترین سهم را در این زمینه داشته است.

گزارش دبیرخانه شورای نظارت و توسعه استان قم درباره سطح بندی پیشرفت فیزیکی پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای استان به تفکیک دستگاه اجرایی و در سال گذشته نشان می دهد از 474 پروژه، 101 پروژه زیر 20 درصد، 68 پروژه بین 20 تا 40 درصد، 100 پروژه بین 40 تا 60 درصد، 66 پروژه بین 60 تا 80 درصد و همچنین 139 پروژه بیش از 80 درصد پیشرفت داشته اند.

و اما این آمار در پروژه های احداثی بیانگر آن است که 53 پروژه احداثی کمتر از 20 درصد، 10 پروژه بین 20 تا 40 درصد، 22 پروژه بین 40 تا 60 درصد، 14 پروژه بین 60 تا 80 درصد و همچنین 59 پروژه بیش از 80 درصد پیشرفت را تجربه کرده اند.

این گزارش درباره تطابق پروژه ها با زمان بندی اجرا نیز حاکیست از 474 پروژه تعریف شده در سال 98، 10 مورد جلوتر از برنامه، 146 پروژه مطابق برنامه و 318 پروژه عقب تر از برنامه هستند.

همچنین از 474 پروژه، در حال حاضر 297 مورد در دست اجرا، 75 مورد خاتمه یافته، 54 مورد شروع نشده و 45 مورد متوقف نشان می دهند، در حالی که برای سال 98، پیش بینی خاتمه یافتن 220 مورد از این پروژه ها شده بود.

دبیرخانه شورای نظارت و توسعه استان قم در پایان این گزارش ابراز امیدواری کرده است این نوع گزارش های نظارتی پس از این و در بازه های زمانی 6 ماه یکبار به صورت مستمر و منظم بر اساس بازدیدهای نظارتی، خودارزیابی ها و همچنین موافقت نامه های منعقد شده، گزارش و رسانه ای شود.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قم شورای برنامه ریزی و توسعه گزارش دوره ای نظارت بر پروژه های عمرانی تملک دارایی های سرمایه ای مطابق برنامه عقب تر از برنامه 474 پروژه پروژه بین پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرف ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در منظریه

تورج فروزنده مدیر پروژه‌های عمرانی شهرداری شهرکرد در منظریه اظهار کرد: پارسال بخشی از محلات منظریه تحویل شهرداری شهرکرد شد که در این راستا خدمات عمرانی شامل زیرسازی، آسفالت، محوطه سازی و... با اعتباری بالغ‌بر ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ارائه شد.

بیشتر بخوانید

پیش بینی اجرای ۱۱ پروژه عمرانی و خدماتی در منظریه

وی افزود: همچنین در حوزه فرهنگی شامل نصب المان، دیوارنگاری و نقاشی دیواری نیز اقداماتی با اعتباری حدود سه میلیارد تومان انجام شد.

فروزنده اضافه کرد: دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیر خریداری و معابر منظریه آسفالت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رئیسی به سمنان سفر کرد
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی
  • افتتاح چند پروژه عمرانی توسط ارتش زنجان
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی
  • پروژه های عمرانی استان سمنان
  • برای میزبانی از رئیس جمهور آماده ایم
  • خیابان صنعت شهر اندیشه پس از سال ها بازگشایی شد
  • صرف ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در منظریه
  • ۲۷۱ هکتارزمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان تامین شد