Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، شیخ عبدالرحیم خطیبی در این دیدار اظهار داشت: ما در جزیره قشم از وحدت به وصلت رسیدیم، ارتباط اهل سنت و تشیع در این استان در هم عجین شده و گسستنی نیست و جای بسی تقدیر است که مجمع تقریب و دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت و در واقع مقام معظم رهبری به عنوان  طلایه دار بحث تقریب در این زمینه فعال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطر نشان کرد: سازمانهای مخالفی هستند که نمی خواهند وحدت وجود داشته باشد،  اما شاهد بوده ایم با گذشت چهل و اندی سال این مسأله در کشور ما تنزل نکرده و نخواهد کرد.

شیخ خطیبی با اشاره به اینکه حضور در جلسات این چنینی باعث یک دستی و یکپارچگی می گردد، گفت: وحدت باید در ظاهر و باطن یکی باشد.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد ما رویکرد تعامل است، پرسشگری بدون پرخاشگری؛ مطالبه گری بدون مقابله گری اظهار داشت:  مسأله تقریب در بین جامعه بانوان نیز باید انجام بپذیرد چرا که زیرساخت تقریب را می توان در خانواده جستجو کرد.

در ادامه عفت شریعتی مشاور امور بانوان مجمع ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت زهرا(س)، گفت:همدلی و رشد و تعالی آن در منطقه، فضای تقریب و وحدت را مهیا می کند؛  سیره نبی اکرم(ص) و معصومین نیز بر این اساس بود،  راه  امام راحل بیانگر این مطلب بود و  ولی امر مسلمین هم  نیز بر این مسأله تأکید دارند.

وی ادامه داد: امروز نقشه شوم آمریکا و اسرائیل این است که وحدت و همدلی مسلمین نقش بر آب شود، در همین راستا مجمع تقریب بر وحدت و همدلی برنامه ریزی دارد و همه ساله کنفرانس وحدت را برگزار می کند؛ این وحدت و همدلی قابل تقدیر است و علما و روحانون طلایه داران وحدت در جامعه اسلامی هستند و استفاده از نخبگان و اندیشمندان در این زمینه باید در رأس امور قرار گیرد.
  انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مداحان و شعرای آیینی با امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در این دیدار با تأکید بر این که مطالبات خیلی مهم است و کمبود‌های جامعه را باید دید، گفت: امروز وحدت یکی از کمبود‌های جامعه است و باید در اشعار زیبای شعرای ما برجسته شود.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: این پرچم وحدتی که مقام معظم رهبری بلند کرده اند، باید همچنان بلند بماند و این باید مطالبه شود و در اذهان جامعه برجسته بماند تا میدان از افراد خارج از دایره وحدت گرفته شود.
وی گفت: امروز شاعر در عرصه کشور مثل جهادگری است که در میدان نبرد مبارزه می‌کند و در سنگر می‌ماند و سلاح به دست در مقابل دشمن می‌ایستد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: تهدید دیگری که امروز مطرح است، مسئله فرقه سازی هاست و شعرای ما باید در باب مهدویت جدی و برجسته کار کنند و اجازه ندهیم میدان به دست دیگران بیفتد.
وی با بیان این که از ویژگی‌های جلسه امسال حضور جوانان خوب و نشان دادن سلایق و استعداد‌های زیبایشان بود، گفت: این همه عرض ارادت و محبت که در دل شماست، اینها سرمایه‌های مهمی است و این سرمایه‌ها باید حفظ شود.
در ابتدای این دیدار، چند تن از مداحان و شاعران، به بیان اشعار و اذکار پرداختند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ورود بانوان تراکتوری به ورزشگاه از دیدار با ذوب آهن
  • دیدار مداحان و شعرای آیینی با امام جمعه شهرکرد
  • توصیه امام جمعه قم خطاب به مسئولان برای ایجاد وحدت
  • روحانیون و ائمه جماعات ورامین با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه دیدار کردند
  • وحدت و همدلی سبب پیشرفت مازندران می شود
  • رزمندگان زنجانی با غیرت و سخت‌کوش بودند
  • زهرا شجاعی درگذشت + سوابق
  • دیدار نوروزی مسئولان اجرای استان با امام جمعه اردبیل
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است
  • ابعاد مختلف ماه مبارک رمضان، وحدت و تقریب را میان امت اسلامی پررنگ می کند