Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه ای مشترک ادعاهایی را درباره برنامه هسته ای ایران مطرح کردند.

خبرگزاری میزان - انگلیس، فرانسه و آلمان موسوم به تروییکای اروپایی در بیانیه‌ ای به آنچه فعالیت تحقیق و توسعه در زمینه طراحی اورانیوم فلزی از سوی ایران خواندند، واکنش نشان دادند.

به گزارش رویترز، بیانیه ۳ کشور اروپایی می‎گوید «ما، دولت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس از اعلامیه ایران مبنی بر آماده شدن برای تولید اورانیوم فلزی به شدت نگران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این بیانیه مدعی است «ایران هیچ استفاده غیرنظامی معتبری از اورانیوم فلزی ندارد؛ تولید اورانیوم فلزی دارای پیامد‌های نظامی بالقوه‌ای است؛ بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، ایران متعهد شد که به مدت ۱۵ سال در تولید اورانیوم فلزی یا تحقیق و توسعه در مورد متالورژی اورانیوم شرکت نکند.»

بیشتر بخوانید: بورل: خروج آمریکا ریشه مشکلات کنونی پیرامون برجام است مدیر کل آژانس خواستار احیای سریع توافق هسته ای شد

بیانیه تروییکای اروپایی در بخش دیگری می‎گوید «ما از ایران می‌خواهیم که این فعالیت را متوقف کند و اگر در حفظ و نگهداری توافق جدی است، بدون تاخیر بیشتر به تعهدات برجامی خود عمل کند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل برجام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تروییکای اروپایی تحولات بین الملل برجام اورانیوم فلزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای گستاخانه وزیرخارجه انگلیس در گفتگو با امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس روز یکشنبه و در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس از گفت‌وگو با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود درباره حمله ایران به نقاطی در اراضی اشغالی در پاسخ به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.

سپاه پاسداران ایران شامگاه شنبه با صدها پهپاد و موشک به اهدافی در اراضی اشغالی در پاسخ به حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق در روزهای گذشته حمله کرد.

طرح حمله به اسرائیل کاملاً هوشمندانه و در سطح توقع مردم بود

کامرون با نادیده گرفتن اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ایران و حق مشروع ایران برای دفاع از خود در قبال اقداماتی خلاف قوانین بین‌المللی همچون حمله به اماکن دیپلماتیک، گفت: امروز در گفت‌وگو با امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، رسما و قویا حمله ایران به اسراییل را محکوم کردم.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: به وضوح گفتم که ایران باید این حملات بی‌ملاحظه را متوقف کند، تنش‌زدایی انجام دهد و کشتی «ام‌اس‌سی‌ آریز»( MSC Aries) را آزاد کند.

امیرعبداللهیان ساعاتی پیش، در واکنش به این حمله گفت: محدود بودن در دفاع مشروع و تنبیه رژیم صهیونیستی به این معناست که ما هیچ هدف غیرنظامی در پاسخ خود تعریف نکردیم و نیروهای ما مکان اقتصادی و جمعیتی را هدف قرار ندادند و حتی در حمله به پایگاه نظامی که مرکز عملیات این رژیم علیه سفارت ایران بود، دقت لازم برای برخورد و پاسخ مورد توجه قرار گرفت.

کد خبر 844449 برچسب‌ها انگلیس حسین امیرعبدالهیان اسرائیل خبر ویژه موشک رژيم صهيونيستى ایران

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • وزرای خارجه آمریکا، انگلیس و آلمان بر جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کردند
  • ادعای گستاخانه وزیرخارجه انگلیس در گفتگو با امیرعبداللهیان
  • ادعای انگلیس : تعدادی از پهپاد های ایران را سرنگون کردیم
  • بیانیه ۲۰۶ نفر از نمایندگان مجلس پیرامون اقدام انقلابی سپاه پاسداران
  • احضار سفرای ۳ کشور اروپایی به وزارت خارجه + جزئیات
  • احضار سفرای کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران به وزارت امور خارجه
  • کشف ۱۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی در هرمزگان
  • افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس