Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: فضای ایران در موقعیت جغرافیایی و راهبردی خاص بین پروازها از آسیا به اروپا و امریکا قرار دارد و نگرانی بابت کاهش پروازهای قطر وجود ندارد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از ایسنا، معاون سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: فضای ایران در موقعیت جغرافیایی و راهبردی خاص بین پروازها از  آسیا به اروپا و امریکا قرار دارد و نگرانی بابت کاهش پروازهای قطر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی توافق صورت گرفته بین قطر و عربستان پس از اختلافات طولانی مدت این دو کشور خبرهایی مبنی بر کاهش پروازهای عبوری هواپیمایی قطر به دلیل گذشتن پروازهایش از آسمان عربستان و هدف برخی کشورهای متخاصم برای حذف پروازهای عبوری از آسمان ایران منتشر شد.

ابوالقاسم جلالی –معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره گفت: هیچ نگرانی بابت کاهش پروازهای عبوری هواپیماهای قطری از آسمان ایران نیست چرا که فضای هوایی ایران کوتاه‌ترین مسیر بین کشورهای اروپایی و آسیا و بلعکس است.

وی افزود: بنابراین شاید کشور قطر برای پروازهای عبوری به آفریقا از فضای عربستان  استفاده ‌کند اما در پروازهای خود به مقاصد اروپایی، آمریکا و کانادا همچنان آسمان ایران به صرفه‌تر و منطقی‌تر خواهد بود.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند جایگزینی مانند آسمان ایران برای هواپیماهای منطقه معرفی کند، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی دنیا می‌دانند که فضای آسمان ایران در موقعیتی جفرافیایی و راهبردی خاص در بین دو جریان ترافیک هوایی بین آسیا و اروپا قرار دارد.

جلالی گفت: در واقع تجربه نشان داده است که آسمان ایران واقعیت انکارناپذیر دنیای هوانوردی در دنیاست و تحولات کوتاه مدت منطقه‌ای نمی‌تواند ارزش آن را در دراز مدت تحت تاثیر قرار دهد.

 

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری پروازهای عبوری کاهش پروازهای آسمان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران داخلی از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند/ روند انجام پرواز‌ها عادی است

جعفر یازرلو  سخنگوی  سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  از بامداد امروز در راستای افزایش ایمنی پرواز ها برخی از پروازهای داخلی و خارجی  ابطال و یا با تاخیر روبرو شدند که در این زمینه از تمامی مسافران  عذرخواهی می کنم،  گفت: از ساعت ۷ صبح  با توجه به نوتامی که صادر شد محدودیت های پروازی برداشته شد و تمامی پروازهای داخلی و خارجی برقرار شد.

وی افزود: از صبح امروز  شرکت‌های هواپیمایی مجاز به انجام پروازهای برنامه‌ریزی شده هستند.

او اظهار کرد: مسافران می‌توانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا پرواز در تماس بوده و یا به پیامک های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه کنند.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در حال حاضر تمامی پروازها برقرار است و مشکلی از  لحاظ پروازهای داخلی و خارجی  وجود ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اگر پروازتان لغو شده بخوانید
  • برنامه‌ریزی هواپیمایی آسمان برای انجام پروازهای جایگزین صبح ۳۱ فروردین 
  • عکسی از تغییر مسیر پروازها از آسمان ایران همزمان با حوادث اصفهان
  • مسافران داخلی از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند/ روند انجام پرواز‌ها عادی است
  • بازگشت پروازهای فرودگاه‌های کشور به حالت عادی
  • بازگشت پرواز های فرودگاه‌ های کشور به حالت عادی
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به فرودگاههای دبی و شارجه