Web Analytics Made Easy - Statcounter

تغییرات ظریفی وجود دارد که برخی از آن‌ها هنگام بیدار شدن از خواب بروز می‌کند و می‌تواند نشانه دیابت نوع ۲ باشد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از باشگاه خبرنگاران، دیابت نوع 2 تهدیدی موذیانه تلقی می‌شود، زیرا علائم آن معمولاً تا زمانی که سطح آن در خون به طور مداوم افزایش نیابد ظاهر نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک مشکل واقعی است، زیرا به طور مداوم بالا بودن سطح قند خون می‌تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.

با این حال، تغییرات ظریفی وجود دارد که برخی از آن‌ها هنگام بیدار شدن از خواب بروز می‌کند و می‌تواند نشانه دیابت نوع 2 باشد.

دکتر رالف آبراهام مشاورحوزه دیابت و اختلالات چربی و غدد درون ریز در گفتگو با اکسپرس برخی از علائم هشدار دهنده این بیماری را توضیح می‌دهد.

آبراهام می‌گوید: خشکی دهان می‌تواند واضح‌ترین علامت باشد، اما اگر هنگام شب برای رفتن به دستشویی و ادرار کردن زیاد بیدار شده اید و احساس تشنگی دارید، مشکل چیز دیگری است.

او اضافه می‌کند که علائم ظریف دیگری نیز در ارتباط با دیابت نوع 2 که به آن «قاتل خاموش» می‌گویند وجود دارد؛ برخی از این علائم شامل خستگی بی اندازه، خواب آلودگی، تاری دید، مشکلات جنسی، بهبود نیافتن زخم‌های جزئی، عفونت‌های قارچی و آبسه است.

معمولاً هنگام تشخیص بیماری توصیه می‌شود سبک زندگی خود را تغییر دهید تا سطح قند خونتان کاهش یابد؛ زیرا رژیم غذایی نقش مهمی در کنترل قند خون دارد؛ بنابراین باید مصرف کربوهیدرات خود را محدود کنید، زیرا کربوهیدرات می‌تواند منجر به افزایش سطح قند خون شود. باید در استفاده از کربوهیدرات‌های ساده - قند‌هایی که در بدن به سرعت تجزیه می‌شود و به سرعت سطح قند خون را افزایش می‌دهد مراقب باشید.

همچنین باید از خوردن نشاسته‌های بسیار تصفیه شده مانند نان سفید خودداری شود، زیرا معمولاً باعث افزایش سطح قند خون می‌شود.

 

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سطح قند خون دیابت نوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت

به گزارش هلث لاین، علم پیرامون BMI، چاقی، و بیماری مزمن بحث برانگیز است.

آیا یک محدوده شاخص توده بدنی سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ وجود دارد؟ با کمال تعجب، خیر، تحقیقات جدید نشان می‌دهد، BMI سالم می‌تواند با افزایش سن تغییر کند.

در تحقیقات اخیر، دانشمندان بررسی کردند که چه محدوده BMI احتمالاً خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله نارسایی قلبی، سکته و سایر عوارض سندرم متابولیک را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می‌دهد.

آن‌ها دریافتند که برای بزرگسالان میانسال، ۶۵ سال و کمتر، BMI ۲۳-۲۵، بخشی از محدوده طبیعی، با کمترین خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. با این حال، برای افراد بالای ۶۵ سال، شاخص توده بدنی بهینه ۲۶-۲۸ بود که با محدوده «اضافه وزن» مطابقت دارد.

«شاویونگ ژو»، محقق ارشد از بیمارستان مرکزی شیانگ یانگ، می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که در نقطه بهینه BMI و خطر مرگ و میر قلبی عروقی بین افراد مسن و غیر مسن مبتلا به دیابت تفاوت وجود دارد. علاوه بر این، ما طیف نسبتاً منطقی از مقادیر BMI را برای تعیین کمترین میزان مرگ قلبی عروقی در میان بیماران مسن و غیر مسن مبتلا به دیابت شناسایی کرده‌ایم که در این جامعه سالخورده ضروری است.»

این مطالعه همچنین یک نقطه BMI بهینه را شناسایی می‌کند که در آن خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی شروع به افزایش می‌کند. برای گروه میانسال، این عدد ۲۴ و برای گروه مسن ۲۷ سال بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل
  • علائم شایع بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • علائم شایع‌ بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • اگر این ۵ نشانه را دارید به بیماری جدی مبتلا شده اید
  • سیر صعودی دیابت در ایران
  • ۵ علامت هشداردهنده که نشان می‌دهد شما به بیماری جدی مبتلا هستید
  • ۵ نشانه خطر نشانه اینکه به بیماری جدی مبتلا هستید
  • ۵ نشانه خطر که شما به بیماری جدی مبتلا هستید
  • دیابت بیماری شیرین با علائم خاموش