Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مشهد در جریان این بازدید گفت: اصلی ترین راهکار حل مشکل ترافیک هسته مرکزی شهر و ایجاد دسترسی به حرم مطهر رضوی، راه اندازی فاز اول خط سوم قطارشهری در محدوده میدان شهدا، باب الجواد (ع) تا حرم مطهر رضوی و پایانه مسافربری امام رضا (ع) است.

محمد رضا کلایی افزود: این فاز با اعتبار حدود ٣٠ میلیارد ریال تکمیل و مشکل ترافیک در هسته مرکزی شهر تا حد زیاد رفع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: خط چهارم قطارشهری نیز از انتهای خواجه ربیع شروع و به قاسم آباد ختم می شود و حفاری این خط تا پایان سال آغاز می شود.

معاون عمران و حمل و نقل شهرداری مشهد نیز گفت: خط سوم قطارشهری مشهد طولانی ترین خط مترو این کلانشهر به طول ٣٠ کیلومتر است که احداث ١٤ کیلومتر از تونل این پروژه به پایان رسیده است.

خلیل الله کاظمی افزود: فاز اول پروژه خط سوم از پایانه امام رضا (ع) تا میدان شهدا تعریف شده است چون تکمیل کامل این خط دستکم تا سال ١٤١٠ با ٧٠ هزار میلیارد ریال اعتبار به طول می انجامید اجرای این خط در سه فاز تعریف شد.

وی ادامه داد: اولویت مدیریت شهری در اجرای پروژه های قطارشهری ابتدا تکمیل هسته مرکزی شهر و رساندن زائران به حرم مطهر رضوی بود از این رو ٥.٢ کیلومتر از خط سوم در مسیر میدان شهدا، باب الجواد (ع)، میدان بسیج، میدان ١٥ خرداد و پایانه مسافربری در فاز اول در اولویت اجرا قرار گرفت.

معاون شهردار مشهد گفت: با تامین اعتبار می کوشیم تا بهمن ١٤٠٠ فاز اول خط سوم را به بهره برداری برسانیم.

مدیر عامل قطارشهری مشهد نیز در جریان این بازدید گفت: با قیمتهای امروز حدود ٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل ایستگاه میدان شهدا برای خطوط سوم و چهارم قطارشهری مشهد مورد نیاز است.

کیانوش کیامرز افزود: اغلب پروژه های قطارشهری در کشور به دلیل مشکلات اعتباری تعطیل هستند و مدیریت شهری مشهد تلاش بسیار برای تامین مالی و اجرای پروژه های قطارشهری دارد.

وی ادامه داد: برای ساخت هر ایستگاه قطارشهری حدود ٢ هزار میلیارد ریال هزینه می شود.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

برچسب‌ها شهرداری مشهد سازمان بازرسی كل كشور مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد سازمان بازرسی كل كشور مشهد شهرداری مشهد سازمان بازرسی كل كشور مشهد اخبار کنکور بهره برداری قطارشهری مشهد میلیارد ریال میدان شهدا شهری مشهد مشهد نیز فاز اول خط سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳

تین نیوز

مدیر اجرایی پروژه پایانه جدید شرق از افتتاح و بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، یاشار لطفی درمورد آخرین وضعیت راه اندازی پایانه جدید شرق گفت: از میانه سال گذشته راهبری عملیات اجرایی پروژه تکمیل و راه اندازی پایانه جدید شرق به شرکت متروی تهران واگذار شد و این در حالی بود که این پروژه از سال ۹۷ رها شده بود و به همین علت شاهد آسیب دیدگی پروژه بودیم.

لطفی با بیان اینکه ساخت پایانه جدید شرق در ۳ فاز پیش بینی شده که فاز اول آن مربوط به سالن های مسافربری و... است، افزود: فاز اول این پایانه در ۳ ماه نخست سال و قطعا پیش از تابستان ۱۴۰۳ بهره برداری می شود. پس از آن به مرور سایر فازها وارد مدار بهره برداری می شود.

وی در مورد ویژگی های فاز یک پایانه جدید شرق با اشاره به اینکه فاز اول این پایانه شامل سالن اصلی است که حدود ۲۵ هزارمتر مربع مساحت دارد، ادامه داد: با افتتاح فاز اول پایانه جدید شرق، زمینه انتقال تعاونی های پایانه قدیمی فراهم می شود که خدمت رسانی به مسافران برون شهری در این پایانه مطلوب تر خواهد بود.

مدیر اجرایی پروژه پایانه جدید شرق با تأکید بر اینکه پایانه جدید شرق هوشمند خواهد بود، اظهار کرد: پایانه شرق به عنوان پایانه دوستدار خانواده نامیده خواهد شد؛ چراکه علاوه بر هوشمندسازی پایانه، فضای استراحت و اقامت مسافران، ارتباط بصری و محیطی با مجموعه سرخه حصار و همچنین یکی از بزرگ ترین فروشگاه های شهروند به عنوان مجموعه مکمل پیش بینی شده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • بهره برداری از ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در کرمان 
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است
  • احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است