Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور  در بازدید از شورای حل اختلاف شاهرود ضمن بیان اینکه لایحه جدید شورای حل اختلاف در مراحل پایانی بررسی توسط مجلس قرار دارد، ابراز داشت: در این لایحه بر تسهیل امور و بازگشت شورا به صلاحیت ذاتی خود یعنی حل اختلاف تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بابیان اینکه این لایحه در صورت تصویب باعث افزایش رضایتمندی عمومی خواهد شد، افزود: همواره تلاش‌ها بر این محور بود که بتواند ضمن ارائه خدمات بیشتر گشودن گره کار مردم را نیز ارتقا بخشد لذا امیدواریم که با تصویب آن بتوانیم به اهداف موردنظر دست‌یابیم.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور ضمن بیان اینکه استفاده از ظرفیت نیروهای موجود در شوراهای حل اختلاف مورد تأکید است، ابراز داشت: امیدواریم با تصویب بحث استخدام کارکنان شورا در صحن مجلس بتوانیم کنار اصلاحات دیگر از ظرفیت‌های موجود نیز به نحو احسن استفاده کرد.

حجت الاسلام صادقی بابیان اینکه در بازدیدها روند کمی و کیفی امور از نزدیک مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، در ادامه تصریح کرد: استخدام کارکنان شورا در لایحه جدید و همچنین توجه به فرهنگ صلح و سازش از اهداف آن پیگیری می‌شود و در این راستا از نظرات کارکنان برای پیشبرد بهتر امور نیز بهره گرفته خواهد شد.

روح اله اسماعیلیان رئیس دادگستری شاهرود نیز در این بازدید اضافه کرد: این شهرستان در میزان پرونده‌های منتهی به صلح و سازش و همچنین بررسی میدانی مشکلات و موانع شوراهای حل اختلاف در خدمت‌رسانی به مردم رتبه نخست استان را دارد.

انتهای پیام / گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری لایحه بودجه حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اصلاح نظارت خارجی را برای تصویب به سنا فرستاد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته لایحه  اصلاح قدرت های نظارتی بدون ضمانت کشور را برای تصویب به سنا فرستاد.

رای گیری شب گذشته در حالی انجام شد که الزامی در کنگره درباره اصلاح این قانون به وجود آمد که شرط ضمانت نامه را به بخش 702 قانون نظارت بر اطلاعات خارجی ، می افزاید.

براساس بخش 702 این قانون، آژانس های اطلاعاتی کشور، تنها امکان جاسوسی و نظارت بر شهروندان غیر آمریکایی را داشتند که خارج از کشور زندگی می کنند. اما با افزوده شدن این شرط، دولت می تواند ارتباطات آمریکایی هایی را که در تماس با خارجی های تحت نظارت هستند، کنترل کرده و فعالیت های آنان را رصد کند.

در حالی که افراد ذینفع این ضمانت نامه معتقدند این کار برای حمایت از متمم چهارم قانون اساسی آمریکا ضروری است، مخالفان لایحه اظهار کردند این کار به لحاظ قانونی لازم نیست و لایحه را پیچیده می کند و از اجرای قانون براساس اطلاعات در زمان درست، جلوگیری می کند.

براساس این لایحه، بخش 702 قانون نظارت بر اطلاعات خارجی برای دو سال دیگر تمدید می شود، و شامل برخی اصلاحات در این برنامه از جمله غربالگری موثر تعداد کارکنانی که می توانند استفاده از پایگاه داده 702 را برای تحقیق درباره اطلاعات مرتبط با یک فرد آمریکایی را تایید کنند. در حال حاضر چنین تحقیقاتی با دقت بیشتری انجام می شود.

یک مقام ارشد وزارت دادگستری در گفتگو با نشریه هیل گفت: این بهترین اصلاح جامع در تاریخ برنامه 702 است. این یک لایحه اصلاحی درست است که مسیر انجام کارها به ویژه در اف بی آی را به شکلی تغییر خواهد داد که اثرات حفاظتی بیشتری از آزادی های مدنی و حریم خصوصی داشته باشد.

این در حالی است که ممکن است این لایحه در سنا با مخالفت افرادی که خواستار اصلاحات بیشتر و قوی تر هستند، روبرو شود.

بر این اساس سناتور ران ویدن عضو کمیته اطلاعات سنا که مخالف این لایحه است، اظهار کرد من هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد تا مانع از تصویب این لایحه در سنا شوم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس
  • لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد
  • استخدام ۷۷۷ معلم و مربی امور تربیتی در چهارمحال و بختیاری
  • رئیسی سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • اختلاف بخش اول و دوم بودجه به دلیل کاهش مالیات تولید
  • تعطیلی «پنجشنبه» تصویب شد
  • همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند
  • همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند
  • مجلس نمایندگان آمریکا طرح حمایت از اسرائیل را تصویب می‌کند
  • استخدام پلیس زن در افغانستان