Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@02:13:13 GMT

منتظر آخر هفته بارانی باشید

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۳۲۳۶

منتظر آخر هفته بارانی باشید

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، روز یکشنبه ۲۷ دی در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین، زنجان و تهران بارش پراکنده داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه ۲۹ دی در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب و شمال غرب بارش برف و باران ادامه دارد.

* خیزش گرد و خاک روی خلیج‌فارس، بوشهر و جنوب خوزستان

وی بیان کرد: از اواخر وقت امروز و روز آینده با توجه به افزایش سرعت باد بر روی شمال عربستان، خیزش گرد و خاک روی خلیج‌فارس، بوشهر و جنوب خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

* وزش باد شدید در برخی مناطق جنوب شرق

اصغری گفت: از دوشنبه بعد از ظهر تا اواخر هفته به تناوب دریای خزر مواج است و همچنین شرق و مرکز خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان از بعدازظهر دوشنبه تا چهارشنبه مواجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: از بعد از ظهر فردا تا سه‌شنبه هفته جاری در شمال غرب کشور، گیلان، بخش‌هایی از جنوب و شرق کرمان و بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان همچنین شمال شرق کشور وزش باد شدید خواهیم داشت.

* ورود سامانه بارشی تازه از ۳۰ دی به کشور

وی بیان کرد: از روز سه شنبه ۳۰ دی با ورود سامانه بارشی فعال از شمال غرب به کشور بارش در شمال غرب آغاز می‌شود و روز چهارشنبه یکم بهمن فعالیت این سامانه در شمال غرب و غرب کشور، سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی خواهد بود.

اصغری گفت: روز پنجشنبه دوم بهمن گستره فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر مناطقی مناطقی که ذکر شد در بخش هایی از مرکز و شمال شرق کشور نیز خواهد بود و روز جمعه فعالیت سامانه فقط در شمال شرق است و به تدریج از این منطقه خارج می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: پیامد ورود این سامانه رگبار برف و باران، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف خواهد بود.

* هشدار به کشاورزان چندین استان به دلیل باد شدید با سرعت متوسط ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت

وی بیان کرد: به دلیل وزش باد شدید با سرعت متوسط ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت روز یک‌شنبه ۲۸ دی در اردبیل، گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان و روز دوشنبه ۲۹ دی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، سمنان، اردبیل، گیلان، خراسان رضوی، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، احتمال آسیب به سازه‌های گلخانه‌ها و احتمال شکستن درختان وجود دارد.

اصغری ادامه داد: در این راستا توصیه می شود توجه به موضوعاتی نظیر استحکام نهال های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ها و عایق بندی و محافظت از کندوها در دستور کار باشد.

* یخ‌بندان در ۱۶ مرکز استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ابری همراه با بارش پراکنده به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۲ و ۴ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر و یاسوج و همدان با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده در ۱۶ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ هادی ساعی حراج تهران محمد اصغری بارش برف و باران سامانه بارشی آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ هادی ساعی حراج تهران وزش باد شدید روز آینده شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دمای هوا نیز طی سه هفته آینده در جنوب، مرکز و شرق کشور کمتر از نرمال و برای سایر مناطق کشور بیش از نرمال پیش ‌بینی شده است.

کد خبر 844874 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • سبد غذایی رایگان به این گروه از مادران ؛ منتظر پیامک باشید
  • رگبار و وزش باد شدید در ۴ استان کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران و رعدوبرق
  • رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • رونالدینیو در تبلیغات جدید پپسی؛ هر کجا توپی یافتید منتظر ژوگو بونیتو باشید! / فیلم
  • آسمانِ یزد بارانی است
  • پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب