Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، فاطمه رضوان‌مدنی معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور روز شنبه در حاشیه بازدید از مرکز ترک اعتیاد بانوان ایلام گفت: هم اینک کل شمار معتادان کشور 2 میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده که نرخ زنان معتاد از این رقم  ۹ درصد است.

وی افزود: راه اندازی مرکز اقامتی میان مدت ویژه زنان در استان‌های مختلف کشور از جمله ایلام نقش به سزایی در کاهش معتادان زن خواهد داشت و همچنین در خصوص مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در استان ایلام ابراز امیدواری کرد این مرکز تا پایان سال جاری راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: برای ایجاد این مرکز علاوه بر پرداخت مبلغ 3 میلیارد ریال از سوی بهزیستی کشور از مشارکت افراد خیر نیز برای احداث این مرکز استفاده خواهد شد.

رضوان‌مدنی با ذکر اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته ۲۳ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان نیمه اول بهمن ماه در کشور ایجاد می‌شود، افزود: با احتساب این مراکز جدید که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و رییس سازمان بهزیستی کشور افتتاح خواهد شد کل مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان کشور به ۲۹ مرکز افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص فعالیت این مراکز گفت: طول درمان فرد معتاد در این مراکز به مدت یکسال بوده و در طول این مدت افراد پذیرش شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشکی، آموزش‌های شغلی و... قرار خواهند گرفت.

معاون سازمان بهزیستی کشور با ذکر اینکه در کنار درمان این افراد خانواده‌های آنان نیز آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند، افزود: آموزش‌های ارایه شده به معتادان و خانواده‌های آنان در این مراکز تا یکسال خواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین در صورت اشتغال بهبود یافتگان به هریک از این افراد ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و یا درصورتی که فردی به عنوان کارفرما زمینه اشتغال ۴۰ نفر از این افراد را فراهم کند ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با بهره  4 درصد پرداخت خواهد شد.

راه اندازی مرکز درمان اقامتی میان مدت بانوان

زهرا همتی در حاشیه بازدید معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از نخستین مرکز درمان اقامتی میان مدت ویژه بانوان در مرکز استان، گفت: این مرکز با هدف کمک به بهبود زنان مصرف کننده مواد مخدر برای نخستین بار دهه فجر به صورت رسمی در شهر ایلام افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: این مرکز به صورت بخش خصوصی با نظارت بهزیستی فعالیت داشته و زنان مصرف کننده مواد مخدر به مدت یک ماه تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی روند درمان در این مرکز را به صورت غیر دارویی عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این مرکز تعداد کل مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد استان به  17 مرکز افزایش خواهد یافت.

گفتنی است؛ معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور به منظور بررسی ایجاد مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان، بازدید از مرکز ترک اعتیاد بانوان و دیدار با معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام امروز به این استان سفر کرده است.

منبع: فارس

کلیدواژه: درمان اعتیاد ایلام بانوان مرکز ترک اعتیاد در ایلام پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور جامع درمان و بازتوانی معتادان اقامتی میان مدت راه اندازی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:  پیش‌بینی شده امسال بیش از 190 هزار تن گندم از مزارع زیر کشت این شهرستان برداشت و روانه‌ی بازار شود. 

احمد احمدپور در آیین برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در کشور از گندم‌زارهای روستای تمگران شهرستان قلعه گنج با اشاره به فعالیت ۱۲ مرکز خرید در منطقه افزود:سه مرکز پارسال به همت بخش خصوصی با همکاری تعاون روستایی برای سهولت در امر برداشت به این تعداد اضافه شده است.

 بگفته وی بیش از ۴۳ هزار هکتار گندم در جنوب کرمان کشت شده، و امید است با بهره‌گیری دانش فنی حاصل از دستاوردهای تحقیقاتی و مشارکت حداکثری کشاورزان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، در ایجاد امنیت غذایی پایدار در سال جاری، حداکثر بهره‌وری از منابع آب و خاک بعمل آید.

دیگر خبرها

  • افتتاح اولین مرکز تخصصی فنی پنبه در گلستان
  • درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران به صورت سرپایی
  • افتتاح مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان
  • کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • کاهش ۶ درصدی ماموریتهای اورژانس کشور در ایلام نوروز
  • برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزوهای مددجویان
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • بازدید استاندار از مرکز بهزیستی در استان
  • آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان