Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر امین‌زاده، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ و رئیس فرهنگسرای اندیشه با اشاره به گسترش رسانه‌های جمعی گفت: امروزه به واسطه گسترش رسانه‌های جمعی و ظهور فضای مجازی در معرض جریان اطلاعاتی بسیار سنگینی قرار داریم. روزانه صد‌ها خبر، عکس و فیلم از طرق مختلف به دستمان رسیده که شاید بسیاری از آنان کارکردی به جز تشویش ذهنمان نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در چنین شرایطی توجه به یک موضوع مهم اجتناب‌ناپذیر است و آن هم یادگیری علم رسانه یا سواد رسانه‌ای است. آموزش سواد رسانه‌ای از سال‌ها قبل، یکی از دغدغه‌های بزرگ اندیشمندان حوزه ارتباطات و رسانه بوده است؛ چراکه با آموزش این علم نوین در سطح عموم جامعه، می‌توان به بسیاری از چالش‌ها و آسیب‌ها پاسخ داد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ از تولید برنامه تلویزیونی «بین خطوط» با موضوع سواد رسانه‌ای و پخش آن از شبکه دو سیما خبر داد و گفت: از آنجا که آموزش سواد رسانه‌ای دارای اهمیت زیادی است، تصمیم گرفته شد که کلاس درس بزرگی به وسعت کل ایران عزیز در رسانه ملی تشکیل شود. از این‌ روی، ویژه برنامه تلویزیونی «بین خطوط» با مشارکت شبکه دو سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگسرای اندیشه و به تهیه‌کنندگی امیر یوسفی طراحی شد و در دستور کار قرار گرفت. در این برنامه موضوعات مهمی ذیل آموزش سواد رسانه‌ای با حضور کارشناسان، اساتید رسانه و صاحب‌نظران از جمله حسن خجسته، محمدحسین فرهنگی، حسن بشیر، عبدالرضا سپنجی، ساروخانی و ... مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان در عصر حاضر به مهارت و سواد رسانه‌ای نیاز انکارنشدنی دارند گفت: از جمله محور‌های مهم این برنامه می‌توان به آشنایی با انواع پیام، سواد تبلیغاتی، شیوه‌های اقناع مخاطب، مخاطب‌شناسی، بازی و رسانه، جنگ رسانه‌ای، تجزیه و تحلیل خبر، رژیم مصرف رسانه‌ای و ... اشاره کرد.

امین‌زاده با اشاره به روند تولید این برنامه تلویزیونی گفت: تصویربرداری برنامه گفت‌وگو محور «بین خطوط» این روز‌ها در فرهنگسرای اندیشه دنبال می‌شود. اندیشمندان و صاحب‌نظران با حضور در این برنامه پاسخگوی سؤالاتی می‌شوند که تیم محتوایی آماده کرده است و همچنین نقطه نظرات خود را با موضوع سواد رسانه‌ای و کارکرد‌های آن در جامعه مطرح می‌کنند. این مجموعه ۳۹ قسمتی با اجرای فرید محمدی و تهیه‌کنندگی امیر یوسفی، از اوایل اسفندماه امسال روی آنتن شبکه دوم سیما خواهد رفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی صدا و سیما سواد رسانه ای بین خطوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی» از شبکه دو 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این فصل «بهزاد خلج» که همچنان نقش آقای قاضی را ایفا می‌کند وارد یک شعبه جدید به نام شعبه ۱۲۱ می‌شود، و با داستان‌هایی متفاوت به جنبه‌های دیگری از آموزه‌های حقوقی می‌پردازد.

فصل دوم مجموعه «آقای قاضی» از هفته آینده پنجشنبه و جمعه‌ها میزبان مخاطبان شبکه دو سیما خواهد بود.
در فصل اول مجموعه «آقای قاضی» با استفاده از ساختار داستانی برای آموزش مسائل حقوقی، با ساختاری اپیزودیک در فضای دادگاه، پرونده‌های مختلف قضایی به شکلی عمومی نشان داده می‌شد و در هر قسمت از این مجموعه با نمایش دو اپیزود بعد از بیان مطالبات فرد یا گروه شاکی و متشاکی که وارد دادگاه می‌شدند و صدور حکم قاضی، یک آموزش حقوقی به مخاطبان داده می‌شد.

سرقت، ضرب و شتم، فروش به غیر، خیانت در امانت، آزار کلامی، مزاحمت تلفنی و تهدید، مخدوش کردن پلاک ماشین از جمله موضوعات مطرح شده در فصل اول این مجموعه بود.


دیگر خبرها

  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم
  • فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی» از شبکه دو 
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • با «مثبت آموزش» در شبکه آموزش به روز باشید
  • برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی و سواد رسانه به میزبانی صومعه سرا
  • آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری