Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اقتصاددان معروف آمریکایی از فروپاشی اقتصادی و سیاسی این کشور خبر داد و تأکید کرد که چین به جای آمریکا اقتصاد جهان را در کنترل خود خواهد داشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، در حالی که کمتر از یک هفته به مراسم تحلیف جو بایدن باقی مانده است، پایتخت آمریکا با اقداماتی از جمله اعزام 15000 نفر از نیروهای گارد ملی و مسدود کردن راه ها و خیابان ها برای برگزاری این مراسم آماده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مجری برنامه بوم باست Boom Bust  شبکه راشاتوی به این مسئله پرداخت و از پروفسور ریچارد ولف، اقتصاددان آمریکایی درباره آینده دلار، بازارهای جهانی و سیستم سیاسی آمریکا سوال کرد.

این اقتصاددان گفت: هیچ شکی در ذهن من وجود ندارد که اکنون همه دنیا به ایالات متحده نگاه می کنند و علائم زیادی از انحطاط و فروپاشی را می بینند. البته این فرآیند طولانی است.

وی گفت: چه علت این شکست های بزرگ آماده شدن برای مهار کرونا باشد یا خیر، ما چهار درصد از جمعیت جهان هستیم و 20 درصد از مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را داریم. این اصلاً خوشایند نیست.

این کارشناس اضافه کرد که ایالات متحده در حال حاضر با 25 میلیون بیکار، شورش هایی که در پایتخت جریان دارد و شکست سیستم سیاسی خود در رکود شدیدی به سر می برد و انتظار می رود که این مسائل در ارزش ارز این کشور و الگوهای سرمایه گذاری تاثیر گذار باشد.

تولید واکسن کرونا نمی تواند اقتصاد آمریکا را به حالت عادی باز گرداندآینده مبهم اقتصاد آمریکا با ادامه اخراج‌ها و پایان کمک‌های کرونایی

وی افزود: اکنون این احساس وجود دارد که اگرچه قبلاً ایالات متحده به عنوان یک کشور سرمایه داری برتر مطرح بود و جهان را در کف دستان خود داشت و مرکز جهان آزاد محسوب می شد... در حال حاضر این عبارات دیگر کاربرد ندارند، ما دیگر قدرت اقتصادی در حال رشد در جهان نیستیم.

این اقتصاد دان در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر چین جای آمریکا را گرفته است، شاید از آن خوشتان نیاید اما این واقعیت است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد : آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند/ سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است

رئیس جمهور سوریه امروز (یکشنبه) در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که آمریکا در صدر کشورهای غربی از درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی سود می‌برد و در حاشیه، تشدید هرج و مرج را تماشا می‌کند.

به گزارش ایرنا، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در گفت وگو با برنامه «اکثریت جهانی» شبکه یک تلویزیون روسیه در پاسخ به سوالی درباره نقش آمریکا در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی، افزود: وقتی می‌گوییم آمریکا، منظور ما کل غرب است چراکه غرب تحت کنترل آمریکا است و واشنگتن از هرگونه درگیری منتفع می‌شود. سپس کنار می‌ایستد و هرج و مرج فزاینده را تماشا می کند و منتظر لحظه‌ای است که بتواند ضربه قاطعی را وارد کند.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند و سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است.

وی گفت: این شیوه کنترل آنهاست و این یک نوع سیاه نمایی است. چنین رفتاری غیراخلاقی است. آمریکا هر درگیری را به یک بیماری مزمن خطرناک مانند دیابت یا سرطان تبدیل می‌کند و کشورهای متخاصم معمولا هزینه این درگیری را می‌پردازند.

اسد افزود: آمریکا با حمایت بی‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی و ارسال سلاح به آن، نقش اصلی را در جنگ نسل کشی در نوار غزه ایفا می‌کند. این کشور برای بهبود وجهه مخدوش خود در مقابل چشم جهانیان، از ضرورت ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه دم می‌زند اما در عمل با وتو کردن قطعنامه های سازمان ملل به نفع رژیم اشغالگر به این جنایات دامن می‌زند.

 پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد
  • بشار اسد : آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند/ سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • قصد آمریکا برای اعزام مشاورین نظامی بیشتر به اوکراین
  • آخرین تحولات اوکراین| منهدم شدن ۵ تانک آبرامز آمریکایی توسط ارتش روسیه
  • جنگ داخلی و پیش‌بینی احتمال فروپاشی آمریکا
  • ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا مخالفت کرد