Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، فرانسه، آلمان و انگلیس از اعلام ایران درباره آمادگی برای تولید اورانیوم فلزی به‌عنوان سوخت راکتور تحقیقاتی تهران «عمیقاً ابراز نگرانی» کردند و از تهران خواستند به تعهدات برجامی خود بازگردد.

دولت‌های سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای درباره اعلام آمادگی ایران برای تولید اورانیوم فلزی ابراز نگرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تروئیکای اروپایی در این بیانیه اعلام کردند: ما دولت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس عمیقاً از اعلامیه ایران مبنی بر آماده شدن برای تولید اورانیوم فلزی نگران هستیم. 

آن‌ها در ادامه مدعی شدند: ایران هیچ استفاده غیرنظامی موثقی از اورانیوم فلزی ندارد. تولید اورانیوم فلزی  به صورت بالقوه دلالت‌های نظامی جدی دارد. تحت برجام ایران متعهد شد که به مدت ۱۵ سال در زمینه تولید اورانیوم فلزی یا انجام تحقیق و توسعه درباره متالورژی (فلزشناسی) اورانیوم فعالیت نکند. 

سه کشور اروپایی عضو برجام در ادامه، بدون یادآوری کوتاهی‌های خود در پایبندی به تعهدات برجامی، افزودند: ما شدیداً از ایران می‌خواهیم که این فعالیت را متوقف کند و اگر در حفظ برجام جدی است، بدون تاخیر به تعهدات خود ذیل آن بازگردد. 

پیشتر خبرگزاری رویترز با ادعای دستیابی به گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نوشت که این سازمان آغاز فعالیت تحقیق و توسعه ایران برای تولید اورانیوم فلزی به عنوان سوخت راکتور تحقیقاتی تهران را تایید کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آژانس اتمی در بیانیه‌ای گفت: «رافائل گروسی مدیر کل آژانس اتمی امروز به کشورهای عضو آژانس درباره تحولات اخیر مربوط به برنامه‌های ایران برای انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه روی تولید اورانیوم فلزی به عنوان بخشی از هدف اعلامی جهت طراحی نوع پیشرفته سوخت برای راکتور تحقیقاتی تهران، اطلاع رسانی کرد».

به نوشته رویترز، آژانس همچنین افزود: «ایران گفته که هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه خود ندارد و تغییرات و نصب تجهیزات مربوطه برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای مذکور هم‌اکنون آغاز شده است».

شامگاه چهارشنبه بود که «کاظم غریب آبادی» نماینده ایران در آژانس از آغاز فعالیت تحقیق و توسعه طراحی سوخت جدید راکتور تهران خبر داد و گفت: تمامی این مراحل به اطلاع آژانس رسیده و می رسد ‌و بازرسان نیز سه روز قبل، از کارخانه تولید صفحه سوخت بازدید کردند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مدیرکل آژانس امروز با انتشار گزارشی، موضوع را به اطلاع کشورهای عضو رساند، گفت: این فعالیت در سه مرحله انجام می شود و در مرحله اول آن، اورانیوم فلزی با استفاده از اورانیوم طبیعی تولید می شود. 

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس اتمی روز دوشنبه با بیان اینکه ایران با سرعت زیادی در حال حرکت به سمت غنی‌سازی ۲۰ درصدی است، پیش‌بینی کرد ماهانه حدود ۱۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد در تاسیسات فردو تولید شود. (جزئیات بیشتر)

در تاریخ ۱۵ دی ماه سال جاری و پس از آنکه «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» از سوی مجلس تصویب و به دولت ابلاغ و رئیس جمهور نیز دستور اجرای قانون مزبور را صادر کرد، سازمان انرژی اتمی در راستای اجرای این قانون تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد را آغاز کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 برجام آژانس اتمی رافائل گروسی تروئیکای اروپایی اورانیوم فلزی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 برای تولید اورانیوم فلزی تحقیق و توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان زاده ظهر پنجشنبه در نشست صمیمی با جامعه کارگری شهرستان بردسکن که در سالن اجتماعات فرمانداری بردسکن با حضور اعضای مربوطه برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: نقش کارگران در همه حوزه‌ها تأثیر گذار و چرخه تولید جامعه دست کارگران است.

فرماندار بردسکن افزود: کارگران در خط مقدم تولید هستند و به عنوان سربازان جنگ اقتصادی، با همه توان تلاش می‌کنند تا نیازهای کشور را برآورده سازند.

وی رشد و توسعه در همه حوزه‌ها را در توانمندی و استعداد کارگران تلاشگر و نوآور برشمرد و افزود: وظیفه ما مسؤولان هموار کردن مسیر تولید است تا با ایجاد زمینه‌های تولید و اشتغال، کمک کنیم تا آسایش خاطر و امنیت شغلی این قشر زحمت کش و ایجاد اشتغال برای فرزندان آنها مهیا شود.

دهقان زاده گفت: یک جامعه فعال و پویا مدیون زحمات کارگران خود است و حیات یک ملت بسته به کار و کارگر است و یکی از ارکان اصلی جهش تولید کارگران و کارفرمایان هستند.

فرماندار بردسکن با بیان اینکه تولید، اقتصاد را بارور می‌کند، اظهار کرد: اقتصاد وقتی که پویا شود جامعه را در همه حوزه‌ها توانمند می‌کند.

در ابتدای این نشست حسین غلامی، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بردسکن گزارشی از وضعیت واحدهای معدنی، تولیدی و صنعتی شهرستان بردسکن را ارائه و اظهار کرد: شهرستان بردسکن بیش از ۳۰ معدن فعال در حوزه فرآوری مس، طلا و آهن دارد و در بخش معادن زمینه اشتغال بیش از ۶ هزار نفر فراهم شده است که بیشترین اشتغال زایی در شهرستان بردسکن مربوط به حوزه معادن است و با فعالیت چند معدن دیگر و حوزه فرآوری آنها ظرف دو سال آینده اشتغال زایی در معادن به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است؛ در این نشست جامعه کارگری شهرستان بردسکن مسائل و مشکلات حوزه کارگری را مطرح کردند.

کد خبر 6088515

دیگر خبرها

  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • کریمی قدوسی : برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • کریمی قدوسی: برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • گروسی: ایران با داشتن اورانیوم غنی‌شده چند هفته با ساخت بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد