Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، غلامعلی رخشانی مهر روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت سوخت نیروگاه ها، صنایع و مدریت مصرف انرژی که به صورت آنلاین برگزار شد، افزود: باید برای ورود جبهه هوای سرد در روزهای آینده آماده شده و اقدام های لازم را به عمل آورد.

وی ادامه داد: بررسی ها نشانگر آن است که در  پنجشنبه شاهد کاهش مصرف برق بودیم که به دلیل برنامه های همزمان وسراسری تعدیل روشنایی ها و مبارزه با مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بوده است.
به گفته رخشانی مهر به دلیل آنکه در روزهای آینده و براساس پیش بینی ها جبهه هوای سردی وارد کشور خواهد شد، علاوه بر تداوم اجرای برنامه های مذکور، برنامه های جداگانه ای برای مدیریت انرژی در شب و روز به اجرا در خواهد آمد.
معاون هماهنگی توزیع توانیر خاطرنشان کرد: باید در این خصوص با صنایع بیشترین میزان هماهنگی را داشت به ویژه با صنایع پر مصرف فولاد و سیمان این هماهنگی‌ها باید بیشتر باشد.

به گزارش ایرنا، پیشتر مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ۱۰ درصد صرفه جویی معادل ۷۰ میلیون متر مکعب سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها است که شرایط پایدار را برای تامین برق مورد نیاز فراهم می‌کند.

متولی زاده با بیان اینکه حجم سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها تغییر محسوسی نداشته است، ادامه داد: افزایش ۴.۵ درصدی عرضه انرژی به بخش صنعت به همین میزان مصرف سوخت را افزایش داد.

مدیرعامل توانیر راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور را بالاتر از متوسط جهانی دانست.

برچسب‌ها انرژی برق مصرف بهینه برق بارش برف شرکت توانیر قطع برق برق وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق مصرف بهینه برق بارش برف انرژی برق مصرف بهینه برق بارش برف شرکت توانیر قطع برق برق وزارت نیرو اخبار کنکور نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی

تین نیوز

گسترش تولید خودرو برقی، یکی از بندهای هشت دستور خودرویی رئیس جمهور به صنعت خودرو بود که سال ۱۴۰۰ صادر کرد ضمن اینکه تجربه کشورهای مختلف از جمله آلمان و چین نشان داد که حرکت به سمت خودروهای برقی امروزه در کشورها به یک نیاز جدی در حوزه پیشرفت های فناورانه و کاهش سوخت ها و آلودگی هوا تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ضرورت زیست محیطی و فناورانه حرکت به سمت خودروهای برقی باعث شده است تا در تعدادی از کشورها قوانین و اسناد بالادستی برای تولید و واردات خودروهای برقی رقم بخورد بر این اساس در برخی ایالات آمریکا و همینطور کشور چین، اهداف فروش و مصرف خودروها طوری تعیین شده که تولیدکنندگان و واردکنندگان را مجبور می کند درصد مشخصی از خودروهای برقی را به فروش برسانند.

همچنین وجود قوانینی در برخی از کشورها در خصوص ممنوعیت فروش یا عملیات خودروهای سوختی، ارائه مشوق ها و تسهیلات به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از جمله تخفیف ها، معافیت عوارض واردات، اعتبارات مالیاتی، برنامه های راهبردی و سایر موراد منجر شده است که صنایع بزرگ خودروسازی به سمت خودروهای برقی حرکت کنند.

ضمن اینکه نتایج بررسی ها و تحلیل های در حوزه صنعت خودرو نشان می دهد که ظهور خودروهای برقی نه تنها منجر به کاهش ۵۰ درصدی سرمایه گذاری می شود بلکه سهم ۳۰ درصدی اشتغال را در صنعت خودرو جهان به همراه خواهد داشت. این نتایج با برآوردهایی که آلمان از وضعیت صنعت خودروی خود تا سال ۲۰۳۰ انجام داده نیز منطبق است، به طوری که نزدیک به ۳۷ درصد از ۸۰۰ هزار شغل صنعت خودروی آلمان تا سال ۲۰۳۰ به واسطه تحولات این صنعت تعدیل خواهند شد.

در همین راستا، فرهنگسازی و تامین زیرساخت های ایستگاه شارژ، اختصاص یارانه بر اساس قانون به تاکسی های برقی و رونمایی از نخستین خودروی تمام برقی تولید داخل با پلاک ملی از سوی یکی از شرکت های خودروسازی در آذرماه سال گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و شهردار تهران صورت گرفت که نقطه آغازی در برقی سازی خودروها بود.

طراحی و ساخت خودروهای برقی در داخل کشور

درباره طراحی و ساخت خودروهای برقی معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که ۶ خودروساز کشورمان اعم از دو خودروساز بزرگ و خودروسازان در بخش خصوصی در برنامه راهبردی ۲۵ ساله که بین ایران و کشور چین امضا شده است با همکاری شرکت های چینی خودروهای برقی تولید می کنند.

در وزارت صمت برای رقابتی شدن صنعت خودروهای برقی راهبرد در دو مرحله تدوین شده است. مرحله نخست طراحی برنامه های به کارگیری درست خودروهای برقی و استفاده از مزیت های آن در کاهش سوخت بهبود وضعیت آلودگی هوا است. کاری که باید در این مرحله انجام گیرد این است که برای ورود محصول جدید باید زیرساخت های لازم ایجاد شود تا از فناوری جدید بتوان با بهره وری بالا بهره برداری کرد و مرحله دوم، برنامه ریزی شده است تا در این فاز خودروهای برقی را طراحی کرده و قطعات با فناوری بالای آن را در داخل کشور بسازیم تا در صنعت خودروی برقی رقابتی شویم و بتوانیم صادرات داشته باشیم.

فرهنگسازی، آموزش به رانندگان و تامین جایگاه های شارژ خودروهای برقی از مهمترین موارد است و در مرحله بعد باید مراکز طراحی و ساخت خودروهای برقی ایجاد و تقویت شود. در حال حاضر چنین مرکزی وجود دارد و تاکنون ۲ محصول برقی طراحی شده است. وزارت صمت در زمینه ایجاد شرایط همکاری شرکت های بزرگ و معتبر خارجی با این مرکز و نیز تأمین بودجه های تحقیقاتی آن را حمایت خواهد نمود.

همچنین باید از ظرفیت هزار شرکت دانش بنیان استفاده کرد در همین راستا، برنامه ریزی شده که آن ها سازنده قطعات خودروهای برقی شوند و در تیراژ بالا اجزای مختلف آن را به صورت تخصصی تولید کنند.

خودروهای برقی در یک شهرک میکروالکترونیک با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان شهرک های صنعتی وزارت صمت و یک دانشگاه بزرگ ایجاد می شود تا ریزتراشه ها، موتورهای الکتریکی، انواع سنسورهای مختلف مورد نیاز برای ساخت قطعات خودروی برقی در داخل کشور تولید شود. در صورتی که این زیرساخت ها ایجاد شود، انواع خودروهای برقی را می توانیم طراحی و با فناوری روز تولید کنیم.

تدوین استانداردهای خودروهای برقی از سوی وزارت صمت

تدوین استانداردهای خودروهای برقی از دیگر مباحث است، تدوین و پیاده سازی استانداردها نیاز به آزمایشگاه مختلف است، از این رو شبکه آزمایشی برای زیرسیستم ها و این کار نیاز است. ایجاد شبکه آزمایشگاهی با تکمیل آزمایشگاه های موجود انجام خواهد شد.

هر خودروساز باید به صورت راهبردی کار کند و باید سازنده ۵۰ درصد قطعات کلیدی را قادر باشد در کشور تولید کند. یا اینکه خودروسازان داخلی با سازندگان خارجی یک مرکز تحقیقات مشترک با یکدیگر داشته باشند. در همین راستا یکی از خودروسازان خصوصی با سازنده خارجی یک مرکز تحقیقات مشترک ایجاد کرده و ۱۰۰ نفر نیرو گرفته که تا هزار نفر آن را افزایش می دهند و تمام هزینه این مرکز تحقیقاتی توسط همکار چینی این شرکت پرداخت می گردد.

سیاست گذاری برای کاهش قیمت خودروهای برقی

کاهش قیمت خودروهای برقی یکی از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد در این باره میثم فخاریان پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی به ایرنا گفته است که هزینه اولیه تولید خودروهای برقی نسبت به خودروهای احتراق داخلی به دلیل فقدان فرصت و امکان تولید انبوه آن بیشتر است که البته این تفاوت هزینه با افزایش تیراژ تولید می تواند به قیمت رقابتی برسد.

به گفته وی، تولید خودروهای الکتریکی، نیازمند قطعات، سامانه ها و فناوری های جدیدی نظیر باتری، موتور الکتریکی، سامانه مدیریت باتری، سامانه مدیریت موتور، نرم افزار و... است که بدون توسعه همه جانبه و فراگیر زیرسامانه های این صنعت، امکان تولید داخل این محصول میسر نخواهد بود و نهایتاً خودروسازان داخلی می توانند مونتاژ کننده این محصول با حداقل ارزش افزوده باشند.

این کارشناس حوزه صنعت خودرو در ادامه تاکید کرده است که توسعه فناوری های موردنیاز خودروهای برقی، نیازمند توجه همزمان به دو عامل «تیراژ تولید» و «تقویت عمق ساخت داخل» است که نیازمند تعریف بسته های سیاستی و حمایتی ویژه خصوصاً در حوزه شرکت های دانش بنیان و قطعه سازی با ضوابط ویژه برای عمق ساخت داخل است.

بر اساس گفته های این پژوهشگر، اختصاص منابع ناشی از کاهش هزینه های بهره برداری خودروها (کاهش مصرف سوخت) به بخش تولید می تواند زمینه کاهش قیمت تمام شده تولید را برای صنعت خودروسازی کشور به همراه داشته باشد.

تولید و ساخت خودروهای برقی دارای مزایای مختلفی است که به تنوع سوخت از جمله انرژی سبز منجر می شود و گامی در راستای جدا شدن از آلودگی هوا است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده برق
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نصب شده نیروگاه های تولید پراکنده برق
  • کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی
  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • تولید بیش از ۸ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • تولید ۸ میلیارد و ۳۸۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • بازنگری در مقررات ملی ساختمان با رویکرد مدیریت مصرف انرژی