Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@22:10:35 GMT

۹ درصد معتادان کشور را زنان تشکیل می دهند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۳۶۶۵

۹ درصد معتادان کشور را زنان تشکیل می دهند

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اینک ۹ درصد شمار معتادان در کشور را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «فاطمه رضوان مدنی» روز شنبه در حاشیه بازدید از مرکز ترک اعتیاد بانوان ایلام اظهار کرد: هم اینک کل شمار معتادان کشور ۲ میلیون و ۸۰۰هزار نفر بوده که نرخ زنان معتاد از این رقم ۹ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی راه اندازی مرکز اقامتی میان مدت ویژه زنان در استان های مختلف کشور از جمله ایلام را مهم دانست که نقش به سزایی در کاهش معتادان زن خواهد داشت.

 

رضون مدنی همچنین در خصوص مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در استان ایلام ابراز امیدواری کرد این مرکز تا پایان سال جاری راه اندازی شود.

 

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: برای ایجاد این مرکز علاوه بر پرداخت مبلغ ۳ میلیارد ریال از سوی بهزیستی کشور، از مشارکت افراد خیر نیز برای احداث این مرکز استفاده خواهد شد.

 

افتتاح ۲۳ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان نیمه اول بهمن در کشور

رضوان مدنی با ذکر اینکه  بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته ۲۳ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان نیمه اول بهمن ماه در کشور ایجاد می شود، افزود: با احتساب این مراکز جدید که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و رییس سازمان بهزیستی کشور افتتاح خواهد شد  کل مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان کشور به ۲۹ مرکز افزایش خواهد یافت.

 

وی در خصوص فعالیت این مراکز، گفت: طول درمان فرد معتاد در این مراکز به مدت یکسال بوده و در طول این مدت افراد پذیرش شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشکی، آموزش های شغلی و غیره قرار خواهند گرفت.

 

معاون  سازمان بهزیستی کشور با ذکر اینکه در کنار درمان این افراد خانواده های آنان نیز آموزش های لازم را کسب می کنند، ابراز کرد: آموزش های ارایه شده به معتادان و خانواده های آنان در این مراکز  تا یکسال خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در صورت اشتغال بهبود یافتگان به هریک از این افراد ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و یا در صورتی که فردی به عنوان کارفرما زمینه اشتغال ۴۰ نفر از این افراد را فراهم کند ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با بهره  چهار درصد  پرداخت خواهد شد.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از اعتیاد کمپ ترک اعتیاد اعتیاد جامع درمان و بازتوانی معتادان سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان گفت :‌ بسیاری از بیماری های سرطان در کشور ، پیش از آنکه به مرحله غیرقابل درمان برسد میتوان بیماری ها را تشخیص داد و درمان کرد.

وی ادامه داد: برنامه وزارت بهداشت این است که درمان سرطان در کل کشور رایگان شود و مراکز پیشرفته را برای درمان رایگان مردم راه اندازی کنیم.

در پایان دکتر عین اللهی گفت : در پویش ملی سلامت که انشاالله بعد از پویش ملی درمان کودکان اعلان میشود افرادی که مشکوک به سرطان هستند به مراکز درمانی معرفی میشوند و مورد غربالگری قرار میگیرند تا به صورت رایگان درمان شوند.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید
  • نشست ادواری شهرداران کلان شهرها و مراکز استان ها در مشهد+ عکس
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • تولدی دیگر در شورآباد