Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید ملانوری روز شنبه در نشست مدیران هلدینگ صنعت و معدن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) اظهار داشت: توانمند کردن مردم استان، مهمترین دغدغه ماست و این موضوع را در بهره‌برداری از ظرفیت‌ها مدنظر داریم.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم واگذاری معادن و دیگر ذخایر استان به شکلی صورت گیرد که بچه‌های اینجا فقط کارگری کنند؛ ما تمایل داریم مردم به سرمایه‌گذاری در این زمینه ترغیب شوند و خودشان معدن‌دار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: در همه اقداماتی که در منطقه صورت می‌گیرد، کرامت مردم باید حفظ شود و ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در واگذاری معادن به سرمایه‌گذاران، دو نکته مهم را مدنظر قرار داده‌ایم گفت: یکی اهلیت و صلاحیت سرمایه‌گذار است که بتواند با پشتوانه مالی قوی و نیروی فنی متخصص، کار را پیش ببرد و به نتیجه برساند، دیگر این که در این واگذاری‌ها، معادن به بالاترین ارزش افزوده خود برسند.

ملانوری تصریح کرد: ما تمایل نداریم مواد معدنی به صورت خام از استان خارج شود بلکه اصرارمان بر این است که این مواد تا جایی فرآوری شود که به بالاترین ارزش افزوده خود برسد، بعد از استان خارج شود.

ملانوری افزود: این اصرار ما فقط برای ذخایر معدنی نیست بلکه می‌خواهیم در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی هم این اتفاق را شاهد باشیم، به همین دلیل در بحث واگذاری‌ها، هدف‌مان پذیرش افرادی است که تمکن، دانش، انگیزه و تمایل لازم برای رساندن ذخایر استان به بالاترین میزان ارزش افزوده را دارند.

وی به تفاهم‌نامه استان با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مطالعه اقدامات صورت گرفته بر تعدادی از معادن سیلیس، ذغالسنگ، سرب، روی و پتاس استان نشان می‌دهد، قرارگاه برای سرمایه‌گذاری در اکتشاف، استخراج و فرآوری این معادن اعلام آمادگی کرده است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: زمان‌بر شدن این تفاهم‌نامه برای ما خسران است و قرارگاه باید با جدیت بیشتری به این حوزه ورود کند.

وی اظهار داشت: زمینه واگذاری پهنه‌ها به قرارگاه باید سرعت بگیرد تا کارها با شتاب بیشتری آغاز شود و پیش روند.

ملانوری با اشاره به توانمندی‌های قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در زمینه‌های کشاورزی و صنعت خاطرنشان کرد: از این توانمندی باید در ایجاد سردخانه، بارگاه و کارخانه کنسانتره زرشک استفاده شود تا لازم نباشد زرشک استان برای فرآوری به تبریز ارسال شود.

وی موضوع سرمایه‌گذاری و ورود قرارگاه خاتم الانبیا به بهره‌برداری از سنگ‌های قیمتی استان را نیز مطرح کرد و گفت: ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت قرارگاه، بزرگترین مرکز آموزش و تولید مصنوعات سنگ‌های قیمتی را در استان ایجاد کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه قرارگاه ظرفیت بسیار بزرگی است افزود: با استفاده از ظرفیت ستاد توسعه خاوران، تعداد ۱۰ طرح با توجیه اقتصادی را آماده می‌کنیم و در نشستی با سردار محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)، تفاهم‌نامه اجرایی این طرح‌ها را به امضا می‌رسانیم.

در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همراه بود، مدیران هلدینگ صنعت و معدن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، گزارش مبسوطی را از اقدامات خود در راستای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه منعقده با استانداری ارائه کردند.

برچسب‌ها امضای تفاهمنامه حمید ملانوری استانداری خراسان جنوبی توسعه ایران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا پروندهٔ خبری خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه حمید ملانوری استانداری خراسان جنوبی امضای تفاهمنامه حمید ملانوری استانداری خراسان جنوبی توسعه ایران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اخبار کنکور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سرمایه گذاری قرارگاه خاتم خراسان جنوبی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لطافت باران در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، بارش های بهاری که از شب گذشته در استان آغاز شده، امید را در دل کشاورزان زنده کرده و نویدی برای تامین آب سفره های زیرزمینی شده است.
بارش هایی که چهره ی شهرها و روستاها را عوض کرد و مردم را به طبیعت کشاند.
بیشترین آمار بارندگی های خراسان جنوبی در شبانه روز گذشته در دهسلم نهبندان با 30 میلی متر ثبت شد.

                                                                                  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • اولین رویداد فرهنگی محفل فرشته‌ها در استان
  • پزشک قلابی ترک اعتیاد در شهرستان خاتم شناسایی و دستگیر شد + عکس
  • پزشک قلابی ترک اعتیاد در شهرستان خاتم شناسایی و دستگیر شد
  • دستگیری پزشک قلابی ترک اعتیاد در خاتم
  • رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش
  • لطافت باران در خراسان جنوبی
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از نیمه جنوبی
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی
  • تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان