Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، اولین کنفرانس بین‌المللی برخط رقص قلم؛ در راه ابریشم به همت کمیسیون ملی یونسکو-ایران، پنجشنبه دوم بهمن آغاز و به مدت سه روز در شش بخش با شرکت مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

جزئیات برنامه این کنفرانس به این شرح است:

بخش اول - افتتاحیه

 دوم بهمن - ساعت ۱۱ تا ۱۳:۳۰

دکتر غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دکتر حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی، دکتر محمدرضا کلائی شهردار مشهد، استاد محمد حیدری دبیر اجرایی و هنری همایش، استاد غلامحسین امیرخانی رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و عباسعلی صحافی مقدم عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان مشهد، از جمله مهمانان افتتاحیه این کنفرانس بین‌المللی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش دوم - نقش بین فرهنگی هنر خوشنویسی در میان کشورهای راه ابریشم

دوم بهمن - ساعت ۱۴ تا ۱۷:۰۵

موسی زکی‌زاده (افغانستانی) از استرالیا، لی‌جویونگ از کره جنوبی، صبا جاوید از پاکستان، محمدحسین احمدی (افغانستانی) از ایران و رهاب بیطار (آمریکایی) از سوریه مهمانان این بخش از کنفرانس هستند. مدیر برگزاری این پنل مهدی صحراگرد است. از جمله موضوع‌های قابل طرح در این پنل، نقش هنر خوشنویسی در ارتباطات میان فرهنگی کشورهای راه ابریشم است.

بخش سوم - وضعیت خوشنویسی معاصر کشورها

سوم بهمن- ساعت ۱۰ تا ۱۳:۴۰

تامیر ساماندبادر پورو از مغولستان، بهزاد خاجی متوف از ازبکستان، محمد شر علی خان از پاکستان، اشرف هیرا از پاکستان، محمد مهدی میرزایی (افغانستانی) از ایران و بهمن پناهی (ایرانی) از فرانسه، مهمانان این کنفرانس هستند. مدیر برگزاری این نشست مهدی صحراگرد است. از جمله موضوع‌های قابل طرح در این پنل، موزیکالگرافی (موسیقی خط)، رابطه جوهری هنر خوشنویسی و موسیقی است.

بخش چهارم - تحلیل فرمی و ساختاری هنر خوشنویسی و نسخ خطی

سوم بهمن- ساعت ۱۴ تا ۱۸:۱۵

آگاتا اشمی الکا (لهستانی) از مغولستان، آریونبولد آریگوند اردنخویاگ از مغولستان، هیرال کولاو بهاگات از هندوستان، فوزیه مرام از هندوستان، جواد بختیاری از ایران، علی قرطاسی(ایرانی) از سوئد و یاسین سمری از الجزایر مهمانان این کنفرانس هستند. مدیر برگزاری این نشست مهدی صحراگرد است. در این پنل درباره جوهره و ساختار هندسی خط نستعلیق و بررسی تطبیقی خطوط ملل بحث خواهد شد.

بخش پنجم - پیشینه خوشنویسی در سطح ملی و بین المللی

چهارم بهمن- ساعت ۱۰ تا ۱۳:۰۵

کاملجان رحیم اوعبد الغفور رزاق بخاری از ازبکستان، انور خان از پاکستان، مهدی صحرا گرد از ایران، علیرضا هاشمی نژاد از ایران و بهرام برومند امین از ایران مهمانان این کنفرانس هستند. مدیریت این پنل را حسین رضوی فرد برعهده دارد. از موضوع‌های قابل پرداخت در این پنل میراث خوشنویسی ایران پیش از اسلام است.

بخش ششم - جایگاه خوشنویسی در میان سایر هنرها (موسیقی، هنرهای تزئینی،...)

چهارم بهمن- ساعت ۱۴ تا ۱۶

شکیلا عالمی (افغانستانی) از ایران، ریم قبطان از سوریه و محمد بحیری از الجزایر، مهمانان این کنفرانس هستند. مدیر برگزاری این نشست مهدی صحراگرد است. همچنین از موضوع‌های قابل پرداخت در این پنل تاثیر تذهیب عصر تیموری بر تذهیب معاصر است.

کد خبر 579610 برچسب‌ها یونسکو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: یونسکو مدیر برگزاری هنر خوشنویسی دوم بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان در نشست مشترک با رئیس انجمن نانوفناوری ایران در محل این دانشگاه گفت: زیرساخت لازم جهت برگزاری کنفرانس‌های مهم در این دانشگاه فراهم است.

او افزود: همکاری مجموعه‌های اداری شهرستان رفسنجان در برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های گذشته در این دانشگاه بسیار مطلوب بوده است.

 سپس رئیس انجمن نانوفناوری ایران هم گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در تاریخ‌های دهم و یازدهم بهمن‌ماه سال جاری به‌میزبانی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

مالک نادری اعلام کرد: این کنفرانس هر سال توسط انجمن نانوفناوری با هدف توسعه فناوری نانو در کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • نمایش شکست آمریکا در طبس در بیلبورد‌های پایتخت
  • اولین عکس از مهمانان ویژه بیت رهبری
  • آغاز اردوی تیم ملی دانشجویان ایران با حضور 53 بازیکن