Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالیان از ۴ فوتی و شناسایی ۴۵ مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی خبر داد.

سید « محمد جمالیان» با اشاره به اینکه  بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۴۵مورد جدید ابتلا در ۴۸ساعت گذشته شناسایی شده اند، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به  ۳۴ هزار و ۷۳۸ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک افزود: از تعداد ۴۵مورد جدید، ۵ نفر از بیماران در بیمارستانهای استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ۴۰ مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند، خاطر نشان کرد: این افراد تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

 

این مقام مسئول همچنین با اشاره به فوتی های ناشی از کرونا نیز گفت: در این مدت متاسفانه ۴ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی ها در اثر ابتلا به این ویروس به ۱ هزار و ۴۰۹نفر می باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طبق آخرین تقسیم‌بندی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ۸ شهرستان ساوه، خمین،خنداب، دلیجان، کمیجان، آشتیان،فراهان و اراک در وضعیت زرد و چهار شهرستان شازند، زرندیه محلات و تفرش در وضعیت آبی قرار دارند، افزود: کرونا همچنان خطرناک و در کمین است و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

وی افزود: درست است که در حال حاضر وضعیت خوبی در استان حکمفرماست و این ویروس نسبتاً تحت کنترل درآمده اما کرونا همچنان بین ما است و دوره همی های خانوادگی و برنامه های این چنینی سبب شیوع دوباره این ویروس و ایجاد مشکلات برای افراد می کند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه تجربه یک سال گذشته به خصوص ماه‌های اردیبهشت تا مرداد نشان داد که ویروس کرونا ویروسی خطرناک و غیر قابل پیش بینی است، بیان کرد: به مردم استان توصیه می کنیم به خاطر حفظ شرایط و وضعیت موجود و البته حفظ جان و سلامتی خود و عزیزانشان، همچنان پروتکل های بهداشتی را تا رسیدن به واکسن قابل اطمینان از نظر وزارت بهداشت،رعایت کنند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا استان مرکزی اراک کرونا ویروس شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ شامگاه دوشنبه در حاشیه اکران فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران آزمایشی سینما دانش قوچان اظهار کرد: سینما دانش قوچان که متعلق به اداره آموزش‌وپرورش این شهر است از دهه ۶۰ تأسیس شد و به علت برخی مشکلات در دهه ۷۰ تعطیل شد.

سرپرست آموزش‌وپرورش قوچان با اشاره به اینکه این سینما با مشارکت بخش خصوصی در دهه ۹۰ آغاز به کار مجدد کرد اما شیوع ویروس کرونا دوباره این سینما را به تعطیلی کشاند، تصریح کرد: متأسفانه وجود برخی مشکلات پس از کرونا و نبود همتی در جهت بازگشایی مجدد این سینما به سمتی کشاند تا بیش‌ازپیش مستهلک‌شده و منابع مالی و بیت‌المال هدر رود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز شهروندان به این مکان تفریحی فرهنگی به‌ویژه قشر نوجوان و جوان اهمیت راه‌اندازی این مجموعه را با قید فوریت دوچندان کرد، افزود: در این راستا برای مدت آزمایشی یک‌ماهه تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اکران‌های مردمی عمار بسته شد تا بتوان بر اساس حضور مردم در این بازه زمانی به سمت جذب اعتبار از طریق خیرین و نهادهای مرتبط برویم و سینمایی درخور شأن آماده‌سازی کنیم.

واعظ بابیان اینکه بهسازی و تعمیر سینما برای صندلی، پرده، صوت و … حدود ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: امشب اکران آزمایشی فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران برای بسیج دانشجویی برگزار و در روزهای آتی نیز برای دیگر اقشار جامعه اکران خواهد شد.

کد خبر 6085971

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • کروکی برخط به کمک شناسایی نقاط حادثه‌خیز می‌آید