Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرصت زیادی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باقی نیست و چند ماه دیگر عمر دولت تدبیر و امید به سر می آید. گروه ها و جریانات سیاسی متاثر از شرایط همه گیر بیماری کرونا به قوت دوره های قبل برای انتخابات 1400 فعالیت نمی کنند علاوه بر اینکه عدم رضایت مردم از محقق نشدن شعارهای دولت «حسن روحانی» و وضعیت نامساعد اقتصادی مزید بر علت شده و باعث ایجاد چنین شرایطی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، با همه این شرایط، گروه ها و جریانات سیاسی رفته رفته اقدامات خود را جدی تر و علنی تر برای انتخابات پیش رو شکل داده و دنبال می کنند. بعضی کاندیداها هم تاکنون به طور رسمی اعلام کرده اند که برای انتخابات سال 1400 خواهند آمد؛ برخی هم اسامی شان مطرح شده و به نوعی آنها را کاندیدای بالقوه می خوانند؛ افرادی که شاید برای ریاست جمهوری سیزدهم بیایند و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.

نارضایتی مردم از شرایط اقتصادی کشور

بسیاری از کارشناسان، فعالان سیاسی و اقتصادی مشکل اصلی کشور را مساله اقتصاد می خوانند و اعتقاد دارند که دولت بعدی باید تمامی هم و غم خود را صرف بهبود شرایط اقتصادی کشور و وضعیت معیشتی مردم کنند. موضوعی که هم اکنون باعث نارضایتی بخش زیادی از مردم شده و حتی بسیاری آن را یکی از دلایل اصلی خود در عدم حضور در انتخابات خوانده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اولویت امروز کشور مسئله اقتصادی است از این رو گزینه‌هایی که قصد ورود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری را دارند باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.

رئیس‌جمهور و دولت بعدی باید متخصص حوزه اقتصاد باشند

آیت‌الله «محسن مجتهد شبستری» عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «تابناک» با بیان اینکه هر چه به ایام انتخابات ریاست جمهوری نزدیک شویم، بیشتر درباره شاخصه‌هایی رئیس‌جمهور آینده صحبت خواهد شد؛ اظهار کرد: شاخص های نامزد شایسته برای انتخابات ریاست‌جمهوری علاوه بر تعهد و تخصص، داشتن کارامدی و مدیریت در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه اقتصادی است.

وی افزود: رئیس‌جمهور آینده باید فردی باشد که توصیه‌های مقام معظم رهبری به خصوص در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را اجرایی کند و تنها به شعار کار، تولید، اقتصاد و معیشیت مردم بسنده نکند و دستورات رهبری را که واقعا کارگشاست اجرایی کند.

رئیس‌جمهور آینده نباید به دروازه‌های بیرون کشور نگاه کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: رئیس‌جمهور آینده نباید به دروازه‌های بیرون نگاه کند و براساس وضع داخل کشور تصمیم‌گیری کند.

وی با اشاره به معضلات اساسی کشور که بسیار جدی باید به فکر مرتفع کردن آنها بود، خاطرنشان کرد: اشتغالزایی، گسترش و توسعه تولید و حل مشکلات معیشتی مردم از جمله معضلات اساسی کشور ماست، از این رو رئیس‌جمهور بعدی افرادی را باید در کابینه قرار دهد که در این محورها فعال باشند و مدیریت لازم را داشته باشند.

نیاز به رئیس‌جمهوری کارآمد داریم

عضو جامعه روحانیت مبارز به ویژگی های وزیران و مدیرانی که باید در دولت آینده حضور داشته باشند، اشاره و تاکید کرد: وزرایی باید در کابینه بعدی حضور داشته باشند که در جهت مبارزه با قاچاق کالا و تقویت تولید داخلی برنامه جدی باشند؛ از این رو تحقق این امر نیازمند حضور یک چهره کارآمد در مسند ریاست‌جمهوری است.

وی با بیان اینکه مشخصه ها و مولفه هایی نیاز است که اگر به آن در سالیان اخیر عمل می شد، بسیاری از مشکلات و مسائل امروز گریبان گیر کشور نبود، گفت: اگر مولفه‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در کشور در طی چند سال در کشور اجرایی می شد وضعیت ما الان به این شکل نبود.

مردم باید شرایط مطلوبی را از رئیس‌جمهور بعدی مطالبه کنند

آیت الله مجتهد شبستری یادآور شد: باتوجه به مواردی که پیشتر عرض کردم، اگر مردم می خواهند تحولی در کشور به خصوص  در حوزه اقتصادی و با حضور رئیس‌جمهور بعدی فراهم شود، باید در این حوزه مطالبه گر باشند و به سمت انتخاب فردی بروند که در نهایت خودش و تیمش می توانند چنین شرایط مطلوبی را در کشور مهیا سازند.

وی درباره پیش بینی اش از میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 نیز عنوان کرد: طبیعتا این مردم هستند که در انتخابات مختلف سرنوشت خود را تعیین می کنند، اما پیش بینی بنده این است که بدون شک انتخابات پرشکوهی را  مانند ادوار گذشته خواهیم داشت.

چهره کاربلدی باید بیاید که مشکلات معیشتی و نیازهای اقتصادی را رفع کند

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: ما نیازمند حضور یک چهره کاربلد با یک تیم قوی در راس حوزه اجرایی کشور هستیم تا مشکلاتی را که امروز مردم را در حوزه‌های مختلف به خصوص معیشیت و تامین نیازهای اقتصادی به گرفتاری انداخته است برطرف کند تا مردم با خاطری آرام در انتخابات حضور پیدا کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ هادی ساعی حراج تهران آیت الله مجتهد شبستری رئیس جمهور اقتصاد نگاه به بیرون مرزها آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ هادی ساعی حراج تهران انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور آینده برای انتخابات حوزه اقتصاد دولت بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید هدایت عصر روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها، گفت: فعال شدن بازارچه‌ها به ویژه بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

وی مشوق‌های اقتصادی را از مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال شدن بازارچه ذکر کرد و گفت: زیرساخت‌ها بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

هدایت بیان داشت: فعال شدن بازارچه فراهم کننده رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

وی گفت: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است و می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان بسترساز رشد اقتصادی باشد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در راستا مجموعه وزارت کشور همه تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 6088137

دیگر خبرها

  • پیام سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
  • گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد