Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@17:25:22 GMT

استراتژیست سابق ترامپ در فهرست عفو ریاست‌جمهوری

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۳۹۵۸

استراتژیست سابق ترامپ در فهرست عفو ریاست‌جمهوری

نشریه آمریکایی «پالیتیکو» به نقل از منابع آگاه گزارش داد رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد ساعاتی قبل از مراسم تحلیف «جو بایدن» دو گروه عفو جدید اعلام کند که «استیو بنن» هم در بین آن‌ها خواهد بود.

به گزارش مشرق، بنابر گزارش نشریه «پالیتیکو»، ترامپ در نظر دارد قبل از مراسم تحلیف «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا که قرار است روز بیستم ژانویه (اول بهمن) برگزار شود، «استیو بنن» استراتژیست سابق خود در کاخ سفید که در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ از مشاوران ارشد ستادش بود را مورد عفو قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، این نشریه آمریکایی به نقل از منابعی اعلام کرد ترامپ قصد دارد در روز تحلیف ساعاتی مانده به تحویل ریاست‌جمهوری، دو گروه عفو اعلام کند که بنن هم بین آن‌ها خواهد بود.

استراتژیست سابق ترامپ بعد از راه اندازی کمپینی برای جمع‌آوری کمک مالی به منظور ساخت دیوار مرزی آمریکا و مکزیک، به دلیل توطئه برای کلاهبرداری و پولشویی مقصر شناخته شد، با این حال اعلام بی‌گناهی کرد و در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است و قرار است در مه ۲۰۲۱ محاکمه شود.

وی نقش مهمی در پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ ایفا کرد و بعد مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا شد و هشت ماه پرهیاهو را در این سمت گذراند. او به رغم برکناری از کاخ سفید توسط ترامپ، همچنان یکی از حامیان سرسخت او در انتخابات بوده است.

ترامپ در هفته‌های پایانی دولتش، حکم عفو ۲۶ نفر را از جمله برای «راجر استون» مشاور پیشین خود، «پائول منفورت» رئیس پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ و «چارلز کوشنر» پدر دامادش «جرد کوشنر»، صادر کرده است.

ترامپ همچنین پیشتر چهار تن از عناصر شرکت «بلک واتر» که به قتل ۱۴ غیرنظامی در عراق محکوم شده بودند را عفو کرد.

نیویورک تایمز به نقل از دو منبع آگاه نوشته است که پس از روز انتخابات در سوم نوامبر (۱۳ آبان) ترامپ بارها به مشاوران خود گفته که وی درصدد صدور فرمان بخشش خود است و به دنبال بررسی تاثیرات قانونی و سیاسی این اقدام خود بوده است، اقدامی که یکی از فوق‌العاده‌ترین و بی‌سابقه‌ترین اقدامی خواهد بود که یک رئیس جمهور آمریکا در تاریخ این کشور از قدرت خود برای آن استفاده می‌کند.

اخیراً هم «جیکوب آنتونی چَنسلی» یکی از عوامل حمله به کنگره آمریکا خواستار بهره‌مندی از عفو شده است.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

اما حامیان ترامپ در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه، با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد.  این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی دونالد ترامپ جو بایدن مراسم تحلیف استیو بنن آمریکا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفتگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است، اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند، اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند، زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آنها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»


دیگر خبرها

  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد