Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:05:00 GMT

دست کم گرفتن کرونا، بازگشت روزهای سخت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۳۹۷۹

دست کم گرفتن کرونا، بازگشت روزهای سخت

براساس آخرین رنگ ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ۳۶ شهرستان فارس ۲۶ شهرستان در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ۱۰ شهرستان استان فارس در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا هستند و هیچ کدام از شهرستان‌های این استان در وضعیت قرمز قرار ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بیست و هفتم دی‌ماه ۹۹ شهرستان‌های لارستان، گراش، اوز، کازرون، کوه‌چنار، جهرم، خفر، خرم‌بید، پاسارگاد و ممسنی در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های فارس در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.

دورهمی‌های خانوادگی و مسافرت‌ها، مهمترین عامل افزایش موارد ابتلا در فارس 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، شنبه در دویست و چهل و هفتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ که در این دانشگاه برگزار شد، هشدار داد: دورهمی‌های خانوادگی، تجمع‌ها و مسافرت‌ها موجب افرایش آمار ابتلای افراد به بیماری کووید۱۹ شده است.

مهرزاد لطفی، با بیان اینکه کاهش آمار در برخی نقاط استان فارس نباید سبب عادی پنداری این بحران شود، تاکید کرد: مردم نباید روزهای سخت و طاقت فرسای خانواده‌های داغدار و کارکنان بهداشت و درمان درگیر با کرونا را فراموش کنند.

وی، از مردم خواست با جدی گرفتن رعایت اصول بهداشتی، از خسارت‌های ناشی از موج بعدی این بحران جلوگیری کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست بیان داشت: از ابتدای شیوع کروناویروس تا امروز(بیست و هفتم دی ماه ۹۹) در استان فارس، بیش از ۵۸۲ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار، به شیوه‌های تست PCR و تست سریع تهیه که از این تعداد، ۱۶۴ هزار و ۸۸۳ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

عبدالرسول همتی افزود: هم اکنون ۵۱۵ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت درمان قرار دارند.

او اضافه کرد: با جان باختن چهار هم استانی دیگر در روز گذشته( بیست و ششم دی ماه ۹۹) مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان فارس به سه هزار و ۸۷ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به افزایش آمار ابتلا، فوت و بستری در استان‌های همجوار و برخی از استان‌های شمالی کشور، بر لزوم عزم جدی همگان برای رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد و از مردم خواست همچنان استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی، تجمع‌ها، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیرند تا شاهد کاهش آمار مبتلایان در این استان باشیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ویروس کرونا شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین