Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:25:45 GMT

چهارپنجم سوخت نیروگاه توانیر بندرعباس مازوت است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۴۰۰۹

چهارپنجم سوخت نیروگاه توانیر بندرعباس مازوت است

حبیب مسیحی تازیانی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز هوای پاک(۲۹دی ماه) افزود:برای حل این مشکل باید علاوه بر اقدام جدی برای تامین گاز، نیروگاه گازی کلاس اف در حال ساخت مجاور نیروگاه نیز هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: برای کاهش مصرف مازوت در نیروگاه و سایر آلاینده های غرب بندرعباس نیازمند کمک دستگاه قضایی هستیم تا صنایع مستقر در این منطقه برنامه مدون و قابل اجرای خود را به عنوان یک سند آماده و ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیحی تازیانی تعداد واحدهایی که میزان آلایندگی آنها بیش از حد استاندارد است را ۱۲واحد در استان اعلام کرد که نیروگاه توانیر آلوده کننده ترین واحد است.

تصفیه فاضلاب بندرعباس غیراستاندارد است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد:بوی ناشی از فاضلاب و پساب تصفیه خانه بندرعباس نیز یکی دیگر از آلاینده های هواست که ناشی از مدیریت غیراستاندارد است که با توجه به بی نتیجه بودن اقدامات گذشته و مذاکره های انجام شده از شرکت مجری طرح شکایت قضایی کرده ایم.

به گفته این مسئول میزان آلودگی COD و BOD تصفیه خانه به ترتیب سه و دو نیم برابر حد مجاز است.

"BOD و COD  از شاخص های  مهم در سنجش و اندازه گیری آلایندگی آب و فاضلاب است.

استاندارد پساب برای  BOD و COD به ترتیب ۳۰ و ۶۰ است که اگر از این میزان بالاتر باشد غیرقابل قبول بوده و پساب آلوده شناخته می شود."

آلودگی میکروبی فاضلاب ۶برابر حد مجاز است

مسیحی تازیانی میزان آلودگی میکروبی پساب تصفیه خانه بندرعباس را نیز ۶برابر حد مجاز اعلام و بر ضرورت اقدام فوری این آلایندگی تاکید کرد.

فقط دو روز هوای ناسالم داشتیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقرار پنج ایستگاه پایش هوا در استان اظهار داشت: بر اساس سنجش انجام شده توسط این ایستگاه ها از ابتدای سالجاری تاکنون هرمزگان ۲۹۰ روز هوای سالم، ۱۵روز هوای پاک و ۲روز هوای ناسالم داشته که در این بررسی ها آلایندگی ناشی از ریزگردها به دلیل دوام کمتر از ۲۴ساعت، محاسبه نشده اند.

برچسب‌ها مازوت اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازوت اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان بندرعباس مازوت اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان بندرعباس اخبار کنکور روز هوای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شست‌وشوی ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این استان خبر داد.

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از احداث ۴.۵ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در این استان طی یک‌سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: طی همین مدت ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان شست‌وشو شده است.

وی افزود: تکمیل و افتتاح اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز نخست تصفیه‌خانه شریفیه و گندزدایی تصفیه‌خانه فاضلاب تاکستان از دیگر خدماتی بود که با هزینه‌کرد ۷۸.۵ میلیارد تومانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبگرم خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای هشت قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب به اتمام رسیده، ۱۰ قرارداد در حال اجرا است و شش قرارداد جدید نیز منعقد کردیم.

بیرنوندی با اشاره به برگزاری مناقصات احداث بخش نخست تصفیه‌خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه‌خانه نیکویه و احداث لاگون های جدید در تصفیه‌خانه فاضلاب قزوین ادامه داد: مجموع هزینه این اقدامات به همراه ۲۴ قرارداد یاد شده ۲۷۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی نیز انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین، ناحیه شهری منفصل چوبیندر، ضیاآباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را داشتیم و برای مطالعات پژوهشی در زمینه بومی‌سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان عقد قرارداد انجام دادیم.

کد خبر 747608

دیگر خبرها

  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس +اطلاعیه پلیس
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • ماجرای جان باختن سرنشین خودروی سوخت‌بر قاچاق چه بود؟