Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@16:32:49 GMT

زمان دریافت و تمدید پروانه کسب کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۴۰۲۲

زمان دریافت و تمدید پروانه کسب کاهش یافت

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدرضا جعفریان در زمینه ابهامات ایجاد شده در مورد ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، توضیح داد: بر اساس این ماده یکی از مراحل دریافت یا تمدید پروانه کسب، استعلام بدهی مالیاتی متقاضی از سازمان امورمالیاتی است.

وی افزود: واحد های صنفی با مشکلات متعددی بدلیل شیوع ویروس کرونا روبرو شده اند و با پیگیری‌های اتاق اصناف ایران، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مصوبه‌ای برای تسهیل در اجرای این مرحله صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفریان خاطر نشان کرد: تمام کارآفرینان صنفی برای دریافت یا تمدید پروانه کسب باید استعلام گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‎ها را با ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف، از سازمان امور مالیاتی دریافت می کردند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار درگاه ملی مجوزهای کشور، پاسخ ۹۴ درصد این استعلام‌ها در کمتر از چهار روز صادر شده و ۶ درصد متقاضیانی که بدهی مالیاتی از سایر فعالیت‌های اقتصادی داشتند، باید به سازمان امور مالیاتی مراجعه تا تکلیف تسویه یا ترتیب پرداخت بدهی های قطعی آنها مشخص شود و با این حال بر اساس بند هفت مصوبه چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی کرونا، تا پایان امسال برای صدور یا تمدید پروانه کسب نیازی به این گواهی مالیاتی نیست.

جعفریان اضافه کرد: پس از طی مراحل مندرج در فرم ثبت نام، اطلاعات متقاضی به شکل خودکار به سازمان امور مالیاتی انتقال می‌یابد و بلافاصله جواب مثبت استعلام در سامانه ایرانیان اصناف ثبت می‌شود. به عبارت دیگر سامانه ایرانیان اصناف برای صدور و تمدید پروانه کسب منتظر اظهار نظر سازمان امور مالیاتی نمی ماند و با استعلام، اطلاعات متقاضی را انتقال می‌دهد.

وی افزود: استعلام ها ۱۰۰ درصد به استناد مصوبه ستاد ملی کرونا بدون هیچ معطلی انجام و همان لحظه پاسخ مثبت دریافت کردند.

پربیننده ترین مس، سودآورترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در کشور انتقام آمریکا از فرمانده جبهه صنعت فولاد رانت ۱۱۰ هزار میلیاردی در بازار فولاد طرحی که صادرات فولاد را زمین می‌زند کمک مومنانه فولاد هرمزگان در سومین رزمایش مساوات ،همدلی و کمک‌های مومنانه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پروانه کسب سازمان امور مالیاتی تمدید پروانه کسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید 155 مجوز فعالیت کارگاه صنایع دستی هنرمندان شهرستان مینودشت در سال 1402

رضا پور مهدی با اعلام این خبر افزود: از مجوزهای صادر شده  سال 1402 ، 13 مورد جهت صدور کارت شناسایی ، 60 مورد صدور پروانه تولید انفرادی ، 1 مورد صدور پروانه تولید کارگاهی ، 80 مورد جهت تمدید پروانه تولید انفرادی و 1 مورد در خصوص تمدید پروانه تولید کارگاهی بوده است. 

پور مهدی گفت: رشته های مورد فعالیت در این شهرستان بیش از 13 رشته می باشد که هنرمندان این شهرستان در رشته های هنری ابریشم بافی، چادر شب بافی، چهل تکه دوزی، کنده کاری روی چوب، قلاب بافی، رودوزی های سنتی، نمد مالی، حصیر بافی یا چیق بافی، بافتنی های سنتی، سوزن دوزی بلوچ، تولیدات چرمی دست دوز، البسه محلی اقوام، خراطی و.. مشغول فعالیت می باشند.

پور مهدی افزود: هم اکنون در شهرستان مینودشت بیش از 2200 نفر هنرمند صنایع دستی مشغول فعالیت هستند و 7 کارگاه با پروانه تولید گروهی در این شهرستان فعال هستند که کارگاه های فوق در رشته های ابریشم بافی در روستای چمانی بالا، دوخت البسه محلی در روستاهای القجر و جنگلده، حصیر بافی روستای سایر، چرم دوزی شهر مینودشت، کنده کاری روی چوب در روستای قلعه قافه پایین مشغول به فعالیت هستند.

پور مهدی در آخر به تعداد بازدید های انجام شده توسط کارشناس صنایع دستی در سال 1402 اشاره کرد و تعداد کل آن را 300 مورد اعلام نمود. 

گفتنی است هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی چون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات و شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی بهره‌مند شوند.

رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مینودشت از اجرای بیش از 750 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهره برداری و همچنین بازدید از مکان متقاضیان تاسیسات گردشگری شهرستان در سال 1402 خبر داد.

پور مهدی گفت: بازدید های فوق به دو صورت انفرادی و مشترک توسط کارشناس گردشگری و سرمایه گذاری شهرستان و سایر کارشناسان نظارتی از سوی ادارات دیگر همچون مرکز بهداشت، اداره کار و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن و... انجام پذیرفته شده است. 

پور مهدی ادامه داد: در بازدیدهای نظارتی از تاسیسات بر کیفیت و کمیت خدمات ارائه‌ شده به مسافران، رعایت بهداشت و اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی، تمدید پروانه های بهره برداری، نرخ نامه بروز شده، ثبت آمار در سامانه جانا، رعایت ضوابط مندرج در آئین‌نامه نظارت بر تأسیس و فعالیت تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی صورت می پذیرد. 

او افزود: شهرستان مینودشت دارای 2 دفتر خدمات مسافرتی، 2 هتل، 21 اقامتگاه بوم گردی، 51 خانه مسافر، 4 مزرعه گردشگری  کشاورزی می باشد که دارای پروانه بهره برداری می باشند و در خصوص پذیرای گردشگران و مسافران ارائه خدمات انجام می دهند. 

قابل ذکر است در 6 ماهه پایانی سال سال 1402 به دلیل عدم صدور و تمدید پروانه های خانه مسافر از طریق سامانه جانا ، تعداد 13 مورد متقاضی خانه مسافر از طریق سامانه درگاه ملی مجوزهای کشوری موفق به دریافت پروانه موقت  شده اند.و دو اقامتگاه بوم گردی در روستاهای زندان چال و ساسنگ  پروانه بهره برداری دریافت نموده اند.رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مینودشت از اجرای بیش از 950 مورد سرکشی و بازدید نظارتی توسط مسئول یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان شناسی شرق استان از آثار تاریخی و فرهنگی (بناها و محوطه های تاریخی) در راستای حفاظت پایدار و افزایش ضریب حفاظتی، ایمنی و امنیتی در سال 1402 خبر داد.

پور مهدی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مینودشت ، با اعلام این خبر گفت: در مجموع بیش از 950  مورد سرکشی و بازدید نظارتی محسوس و غیر‌محسوس توسط نیروی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس حوزه باستان شناسی شهرستان در سال گذشته ( 1402) از آثار تاریخی– فرهنگی صورت پذیرفته است که تعدادی از این بازدید ها در خصوص گزارش های مردمی و برخی دیگر جهت نظارت استعلام های حوزه میراث فرهنگی و تعدادی نیز بازرسی های ماهانه همکاران یگان حفاظت از آثار شهرستان صورت پذیرفته شده است. 

پورمهدی افزود: تعداد دستگاه های فلز یاب مکشوفه در شهرستان در سال گذشته 13 مورد، تعداد دستگیر شدگان حفاری غیر مجاز 30 نفر و تعداد پرونده های قضایی 14 پرونده بوده است. 

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: شهرستان مینودشت دارای بیش از 100 اثر، محوطه و تپه تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس می باشد که 60 اثر (محوطه باستانی 44 مورد – بنا:1مورد (کوشک باغ پهلوی) طبیعی  2 اثر : درخت چنار کهنسال روستای دجوز و سایر– 13 اثر میراث ناملموس (ابریشم بافی -مهارت چادرشب بافی- فن و مهارت ساخت دوتار قزلباش- نمد مالی قوم قزلباش -آیین حنابندان قوم قزلباش استان گلستان -مهارت و ساخت تنورهای سنتی -چلنگری استان گلستان - مهارت ساخت عروسک محلی روستای قلعه قافه و کارکردهای فرهنگی آن -مهارت دوخت پوشاک سنتی قوم قزلباش- فن و مهارت قیطان بافی قزلباش - گویش قزلباش مینودشت - آلندق (پیشانی بند زنان قزلباش)- شاریسه ( پیشانی بند دختران  قزلباش )) بوده است.

دیگر خبرها

  • پروانه تاکسیرانان غایب در کلاس‌های آموزشی تمدید نمی‌شود
  • معوقات مالیاتی ۱۵ هزار میلیارد ریالی «گروه موسوم به امیرمنصور آریا» تعیین تکلیف شد
  • صدور و تمدید 155 مجوز فعالیت کارگاه صنایع دستی هنرمندان شهرستان مینودشت در سال 1402
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرار‌های مالیاتی
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرارهای مالیاتی
  • وصول بیش از ۱۱۰ همت از محل فرار مالیاتی
  • وصول بیش از ۱۱۰ همت از محل فرار ملیاتی
  • وصل بیش از ۱۱۰ همت از محل فرار ملیاتی
  • صدور و تمدید ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته